Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 6:35

Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
tja mafkezen zijn er ook nog. 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht tja mafkezen zijn er ook nog.
Zelf ben ik niet super voorzichtig met dit weer, maar er zijn personen.... :puker:

Met 180 km/uur over gladde weg

Uitgegeven: 3 maart 2006 11:03
Laatst gewijzigd: 3 maart 2006 11:06

ELST - De politie heeft donderdagavond een 21-jarige man uit Ewijk (Gld.) van de snelweg gehaald, nadat er was vastgesteld dat de automobilist met een snelheid van 180 km/uur over het gladde wegdek raasde. Toen het eenmaal was gelukt om de Ewijkenaar te laten stoppen, bleek dat hij ook nog drie minderjarige kinderen in de auto had zitten, aldus een woordvoerder van de politie.

De bestuurder viel op, omdat hij in Lent bij Nijmegen al ruim 130 km/uur reed op een weg waar 70 km/uur de maximum snelheid is.

Toen de man uit Ewijk op de snelweg A325 (Nijmegen - Arnhem) doorschakelde naar 180 km/uur, moesten agenten die hem waren gevolgd afhaken omdat zij niet zo hard over de besneeuwde, gladde weg durfden te rijden. Maar enkele kilometers verderop hield de politie de man toch aan. Hij moest meteen zijn rijbewijs inleveren.

03 maart 2006 12:44
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Glad... ik was ook de eerste die van Berg terug naar huis reed bij jou langs de Geulhemer af. Was volgens mij ook de eerste en het ging best goed.

Woon in Hulsberg en rij graag heen en terug verschillend. Eerst in Houthem gewoond, vandaar.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

03 maart 2006 13:16
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Langdurige ontzegging van de rij-bevoegdheid! En een fikse boete er overheen.

Wat een l*l-de-behanger! Zeer, zeer hoog risico voor andere weggebruikers (en niet op de laatste plaats voor de medepassagiers!) wat moedwillig genomen wordt door deze sukkel. :evil:

Ben benieuwd hoe dit afloopt (waarschijnlijk met een sisser).

03 maart 2006 13:26
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Misschien moest ie wel haasten voor de geboorte van nummer 4? :wink:

Serieus: wat een eikel zeg. Zo'n onverantwoord risico nemen is tot daar aan toe als het een bungeejump betreft met een dodgy touw, niet op de openbare weg met 3 kids. :evil:

03 maart 2006 13:36
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 C2 Coupe
Bericht 
Nooit meer achter het stuur

03 maart 2006 14:00
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht Re: tja mafkezen zijn er ook nog.
Boxy&Boraman schreef:
nadat er was vastgesteld dat de automobilist met een snelheid van 180 km/uur over het gladde wegdek raasde. .

Zo glad was t dus ook weer niet... :roll:

03 maart 2006 14:21
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Vannacht wel hoor.
Het was lekker schuiven toen ik van Duitsland terug kwam :roll:

Laatste update 22/10/2013

03 maart 2006 14:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
911-lover schreef:
Vannacht wel hoor.

Maar toch niet met 180 p/u beste man.. 8)

03 maart 2006 14:28
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Neen , tussen 60 en 80 was al snel genoeg :wink:
En hopelijk blijft de aangekondigde sneeuw voor vanavond weg , want ik moet straks nog eens op en af naar Duitsland

Laatste update 22/10/2013

03 maart 2006 14:31
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Ik ben er niet bijgeweest, dus ik vind het wat lastig om een oordeel te vellen...

Wel vraag ik mij bij het lezen van dit bericht af hoe de politie een snelheid van 180 km/u constateert als ze zelf niet zo hard durven... :?

03 maart 2006 14:37
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Gokken dus. Heeft eeen agent me wel 's verteld, dat ze het wel 's op de gok doen. Wel zei íe dat ze dan wel een snelheid die waarschijnlijk :? lager is dan de daadwekelijk gereden snelheid...

03 maart 2006 14:44
Profiel
Groningen
Bericht 
Misschien toevallig meetapparatuur aan boord.

03 maart 2006 14:46
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Boxy&Boraman schreef:
...drie minderjarige kinderen in de auto had zitten, aldus een woordvoerder van de politie.

Zijn er ook meerderjarige kinderen dan :roll:

Maar goed. Enkele kilometers verderop hield de politie de man toch aan. Hij moest meteen zijn rijbewijs inleveren. Prima.
Sufferd. Eentje voor de Darwin award.

03 maart 2006 14:53
Profiel WWW
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Harley schreef:
Zijn er ook meerderjarige kinderen dan :roll:

Mijn kinderen zijn al meerderjarig. :wink:

03 maart 2006 16:06
Profiel WWW
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
:D :D

03 maart 2006 16:08
Profiel WWW
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
ome piet schreef:
911-lover schreef:
Vannacht wel hoor.

Maar toch niet met 180 p/u beste man.. 8)

Alsof het onmogelijk is om op een gladde ondergrond zo'n hoge snelheid te bereiken :roll: . Er vanaf komen is lastiger. ;)

03 maart 2006 21:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
EriC4C schreef:
Alsof het onmogelijk is om op een gladde ondergrond zo'n hoge snelheid te bereiken :roll: . Er vanaf komen is lastiger. ;)

Nee hoor, bij 180 stuur vol naar rechts en op het gas gaan staan :twisted: :drive: :lol:

03 maart 2006 21:59
Profiel
Westervoort
Bericht 
Devils son schreef:
Ik ben er niet bijgeweest, dus ik vind het wat lastig om een oordeel te vellen...

Ik zit er hemelsbreed maar enkele kilometers vandaan...en er lag hier een behoorlijk pak sneeuw... 8)

Is een lekker stukje weg...maar wel met goed weer, dat spreekt voor zich...kan hier, net als iedereen , weinig begrip voor opbrengen.

Dit baart zo'n opzien, doordat er gelukkig erg weinig van zulke eikels rondlopen...dat is dan weer positief...nou ja... 8) :wink:

03 maart 2006 22:13
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jurgen schreef:

Is een lekker stukje weg...maar wel met goed weer, dat spreekt voor zich...kan hier, net als iedereen , weinig begrip voor opbrengen.

Desondanks veroordeel ik niet graag iemand aan de hand van een krantenbericht... hetgeen iets anders is dan dat ik het goedkeur.

03 maart 2006 22:25
Profiel
PorscheForum Rakker
911(964)-Carera4
Raamsdonksveer
Bericht 
Mijn mening is: al was het schitterend weer, met het beste zicht op de beste en mooiste weg IN NEDERLAND, dan nog te veroordelen i.v.m.
de kids on board!

03 maart 2006 22:42
Profiel Facebook 
Bericht 
Johnnyboyporsche schreef:
Mijn mening is: al was het schitterend weer, met het beste zicht op de beste en mooiste weg IN NEDERLAND, dan nog te veroordelen i.v.m.
de kids on board!

In Duitsland is het in beginsel legaal...

03 maart 2006 22:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
@Johnnyboyporsche: Dus indien een bestuurder met hoge snelheid rijdt, terwijl zijn kinderen ook in de auto zitten, is dat te veroordelen ? Want dan behoor ook ik met enige regelmaat tot een wegpiraat . . . :roll:

03 maart 2006 22:56
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911(964)-Carera4
Raamsdonksveer
Bericht 
plh schreef:
@Johnnyboyporsche: Dus indien een bestuurder met hoge snelheid rijdt, terwijl zijn kinderen ook in de auto zitten, is dat te veroordelen ? Want dan behoor ook ik met enige regelmaat tot een wegpiraat . . . :roll:

Ik begon met Mijn mening!In Nederland is een snelheid van 180km/h ten opzichte van de overige weggebruikers een bepaald risico die elke bestuurder zelf moet nemen(eigen risico).
De kinderen die echter in de auto zitten zijn echter overgeleverd aan de verantwoording die de bestuurder (bewust) neemt, en daar geen vat op hebben! Volgens mij hebben die kinderen zo zitten kijken :shock: :shock:
Ik heb trouwens niet over wegpiraat gesproken :D

03 maart 2006 23:21
Profiel Facebook 
Bericht 
Met 17 jaar ben je ook minderjarig.

Ach, ik weet nog dat ik als klein kind bij mijn moeder in de Cooper S zat, zonder kinderzitje, zonder gordels (dat was toen nog niet) en het ging zoals het hoorde met een Cooper S: hard.

Tegenwoordig staat de pek met veren klaar, toen noemde je zo'n moeder nog geëmancipeerd.

03 maart 2006 23:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
@Johnnyboyporsche: Okay, vanwege de aanwezigheid van de werknemers van Spee zal ik in Nld. niet vaak zó snel rijden (max. 150 à 170 - als het verkeer het toelaat !), maar in Dld. rijdt ik echter harder, óók als mijn gezin bij mij in de auto zit (sorry: "wegpiraat" zijn mijn eigen woorden). Desalniettemin respecteer ik je mening !!

Laatst bijgewerkt door plh op 03 maart 2006 23:34, in totaal 1 keer bewerkt.

03 maart 2006 23:31
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende