03 sep 2006 16:04
MR-911 CABRIO schreef:Bij deze wil ik RennTech bedanken voor de zeer scherpe offerte die ze mij gemaakt hebben voor het vervangen van de koppeling incl. grote beurt.
Nu zit er bij mij in de buurt ook een Porsche specialist en deze heeft aangegeven om tegen dezelfde condities de koppeling incl. grote beurt te maken (uitteraard heb ik Renntech hierover geinformeerd) Zou deze het niet gedaan of gekund hebben dan zou ik naar Renntech gegaan zijn.
Het enige wat ik kan zeggen is dat de mensen die in de buurt van RennTech wonen daar zeker voor het onderhoud naar toe kunnen gaan. Nette uitleg en goede prijs
03 sep 2006 17:34
EriC4C schreef:Het enige dat ik kan zeggen ..... en dan is er nog de kwestie van gunnen.
03 sep 2006 19:48
rob964.c4 schreef:EriC4C schreef:Het enige dat ik kan zeggen ..... en dan is er nog de kwestie van gunnen.
idd ben ik het mee eens, ik heb zo'n goed gevoel over renntech dat ik dus die 140 km rij de auto afgeef weer 140 km terug rij met iemand en het zelfde verhaal een week later weer doe,
robert
03 sep 2006 20:11
05 sep 2006 9:06
MR-911 CABRIO schreef:
05 sep 2006 10:26
05 sep 2006 11:34
MR-911 CABRIO schreef:Dus Eric, je hebt het inderdaad verkeerd geinterpreerd
05 sep 2006 12:09
EriC4C schreef:MR-911 CABRIO schreef:Dus Eric, je hebt het inderdaad verkeerd geinterpreerd
Deze conclusie is geheel voor jouw rekening, maar verdere discussie er over lijkt me zinloos.
NB. Voor de duidelijkheid: Mijn reacties hebben niets met Renntech in het bijzonder te maken, maar zou ik bij iedere andere Porsche-specialist eveneens hebben geplaatst.
05 sep 2006 13:08
EriC4C schreef:Wat mij betreft vraag je alleen een offerte als je serieus van plan bent om de werkzaamheden aan je Porsche door dat bedrijf uit te laten voeren. Vervolgens besteed het bedrijf daar serieus aandacht aan en levert het een offerte waar je blijkbaar erg tevreden over bent ..... en gaat daarmee shoppen om het bij een collega-bedrijf ook voor die prijs gedaan te krijgen.
Ik kan het uiteraard verkeerd interpreteren .....
05 sep 2006 13:39
John4S schreef:Welkom in de wereld van de aanbestedingen (wel of niet Europees) Tenders en de gunningen..................
Tis nie anders.............hopshoppers
05 sep 2006 15:55
05 sep 2006 15:56
05 sep 2006 16:07
EriC4C schreef:[
Ik vind het niet meer dan normaal als je voor hetzelfde produkt een (prijs)vergelijking doet alvorens tot aanschaf over te gaan. Wat mij betreft geldt dat echter met betrekking tot incidentele, onafhankelijke aankopen waarbij van een relatie die langer duurt dan de aankoop (en garantie) geen sprake is. Met betrekking tot bijvoorbeeld het onderhoud van een auto in het algemeen en een Porsche in het bijzonder denk ik daar anders over.
05 sep 2006 17:48
Marcel schreef:Jouw visie leest bijna als een blanco check richting een leverancier,als het een lange termijn relatie betreft, en dat is nu juist waar het vaak mis gaat met lange termijn relaties. Continue marktvergelijk om bestaande leveranciers competitief en scherp te houden is in het belang van zowel klant als leverancier...
MR-911 CABRIO schreef:Bij deze wil ik (..) bedanken voor de zeer scherpe offerte die ze mij gemaakt hebben voor (..)
05 sep 2006 18:34
05 sep 2006 19:20
05 sep 2006 21:55
Jurgen schreef: het werkt óók andersom...wordt een bepaalde trouw gewaardeerd door dit bedrijf, dan worden er ook wel eens een paar stappen extra gezet voor jou...die een shophopper (terecht) niet gedaan krijgt.
Mijn mening hoor.
05 sep 2006 22:15
rob964.c4 schreef:EriC4C schreef:Het enige dat ik kan zeggen ..... en dan is er nog de kwestie van gunnen.
idd ben ik het mee eens, ik heb zo'n goed gevoel over renntech dat ik dus die 140 km rij de auto afgeef weer 140 km terug rij met iemand en het zelfde verhaal een week later weer doe,
robert
05 sep 2006 22:16
Mr Cabrio schreef:Ik heb Renntech er netjes van op de hoogte gebracht met wat ik ga doen.
05 sep 2006 22:17
MR-911 CABRIO schreef:Eric,
Ik heb Renntech er netjes van op de hoogte gebracht met wat ik ga doen.
In het echte leven gebeurt dit vaker dat je bij verschillende bedrijven informatie opvraagd en daaruit een keuze maakt. Er is dus helemaal niets verkeerd gegaan en alle partijen zijn tevrede en zijn netjes op de hoogte gebracht.
Dus Eric, je hebt het inderdaad verkeerd geinterpreerd
05 sep 2006 22:35
05 sep 2006 22:42
05 sep 2006 23:32
EriC4C schreef:Marcel schreef:Jouw visie leest bijna als een blanco check richting een leverancier,als het een lange termijn relatie betreft, en dat is nu juist waar het vaak mis gaat met lange termijn relaties. Continue marktvergelijk om bestaande leveranciers competitief en scherp te houden is in het belang van zowel klant als leverancier...
..... Zo kun je het ook interpreteren blijkbaar.
Marcel, vertel eens:
Hoe vaak ben jij met jouw 993 bij een andere Porsche-specialist geweest dan Schmidt
Hoe vaak heb jij hem om een prijsopgave gevraagd en bij het gevoelMR-911 CABRIO schreef:Bij deze wil ik (..) bedanken voor de zeer scherpe offerte die ze mij gemaakt hebben voor (..)
toch een prijsopgave bij een andere Porsche-specialist gevraagd of deze vooraf gevraagd om hem daarmee te confronteren
Hoe vaak .....
06 sep 2006 0:18
Marcel schreef:EriC4C schreef:Marcel schreef:Jouw visie leest bijna als een blanco check richting een leverancier,als het een lange termijn relatie betreft, en dat is nu juist waar het vaak mis gaat met lange termijn relaties. Continue marktvergelijk om bestaande leveranciers competitief en scherp te houden is in het belang van zowel klant als leverancier...
..... Zo kun je het ook interpreteren blijkbaar.
Marcel, vertel eens:
Hoe vaak ben jij met jouw 993 bij een andere Porsche-specialist geweest dan Schmidt
Hoe vaak heb jij hem om een prijsopgave gevraagd en bij het gevoelMR-911 CABRIO schreef:Bij deze wil ik (..) bedanken voor de zeer scherpe offerte die ze mij gemaakt hebben voor (..)
toch een prijsopgave bij een andere Porsche-specialist gevraagd of deze vooraf gevraagd om hem daarmee te confronteren
Hoe vaak .....
Marktvergelijk ter bevestiging van een bestaand commerciele deal die je hebt is niet hetzelfde als offertes aanvragen om daarmee bestaande relaties onder druk te zetten. He tlaatste is niet ethisch tov de levernaciers die tijd en moeite stoppen in offertes (en dat kan behoorlijk zijn). Echter als market intelligence duidelijk en structureel aangeeft dat je bestaande deal niet marktconform is dan is er niets mis mee je relatie daar op aan te spreken want als 1 van de 2 niet happy is dan heb je een probleem. Het is daarom ook aan te raden om in long temr contracts altijd een herzzienings moment in te bouwen dat je het recht geeft op revisie, en zelfs nog beter een mechanisme op basis van marktvergelijk om de prijs aan te passen.
Wat betreft Schmidt, je hebt gelijk, simpelweg daar ik maar 5000 km/jr me tde Porsche rijd en e dus niet echt veel kom, maar als Frank plotseling 30% duurder is dan collega specialist op de hoek zal ik hem daar zeker op aanspreken, maar hem wel dekans gunnen dit te corrigeren, zo niet ja dan...Natuurlijk is hierbij het omslagpunt wel moeijlijk te bepalen...Ik ga niet voor 100 euro op een bedrag van 1000 euro naar een ander, 100 euro op 200 euro heb ik het al wat moeilijker mee....
06 sep 2006 7:02
bert964c4 schreef:Zucht wat een verhaal zeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!dus je bent ook aan het shop hoppen?????????? sorry hoor, erg wazig