Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
06 sep 2006 4:53
Tussen dinsdagavond 22.30 uur en woensdagnacht 3.15 uur is mijn Seat Leon FR tdi gestolen (leasebak)
Politie is net weg.
Dat wordt niet meer slapen.... (vannacht)
Laatst bijgewerkt door
Erick op 20 sep 2006 11:57, in totaal 1 keer bewerkt.
06 sep 2006 6:50
hoe kom je daar achter om 3.15u? Was je wakker?
Kl*te man. Gelukkig leasebak. Nu maar hopen dat hij niet binnen 3 maanden afgeragd teruggevonden wordt...
Verder laten gaan. Is gebeurd en niet meer te veranderen. Ben maar gewoon blij dat ze niet binnen de sleutels zijn komen halen...
06 sep 2006 7:10
Heel erg klote voor je ...
´gelukkig´ een lease bak
En inderdaad hoe kwam je er achter, op de foto staat de
auto voor een garage. Maar daar zal de P waarschijnlijk instaan.
Één voordeel, de nieuwe Leon is mooier.
06 sep 2006 7:16
Is inderdaad ontzettend klote! Maar probeer het te zien zoals Harald schetst.
Succes!
06 sep 2006 7:19
De hond kwam boven en was erg onrustig.
Ik dacht dat ie nodig moest plassen.
Buiten gekomen zag ik een flesje Icetea staan, en dacht "wat staat ie daar raar op de grond" (Container in de grond staat 3 meter verderop)
En toen opeens miste ik de Seat.
Gelijk Politie gebeld.
Auto staat inmiddels gesignaleerd.
Krijg net te horen dat ik een 307 Station tijdelijk als leenauto krijg...
06 sep 2006 8:53
Niet sportief zo'n 307, maar wel een erg fijne auto om in te rijden...
06 sep 2006 9:02
Niet best Erick,
Ja je leest het wel eens maar als het jezelf overkomt
Het leek me zo'n rustige buurt bij jullie
Wat voor alarm zat erop
PS
Op de Golf zat wel een alarm, af fabriek.
Een heerlijke auto, staat voor kantoor
06 sep 2006 9:19
damn...
06 sep 2006 9:25
Da's klote, Erick
Mensen moeten gewoon van andermans spullen afblijven...
Behalve dat je auto weg is, lijkt me het gevoel nu zeker zo rot.
06 sep 2006 11:31
Dat is minder nieuws en steeds mijn nachtmerrie geweest.
Veel sterkte en zoals eerder geopperd liever met een leasebak dan met je eigen zuurverdiende wagen.
Sterkte
06 sep 2006 11:37
Wat een kl..e zooi zeg...... dat mensen niet van andermans spullen kunnen afblijven is toch wel erg....
Het is gelukkig maar de Seat...
06 sep 2006 11:50
Balen zeg.
Had je veel persoonlijk spul in de auto liggen, wat 'ze' aanleiding kan geven om je later thuis ook nog even op te zoeken? Heb in mijn omgeving eens zo'n geval meegemaakt....
Het is/was een mooie bak die Léon (ik heb hem gezien, je hebt bij mij eens wat 'plastic flessen' afgeleverd).
Sterkte man...
06 sep 2006 12:38
Ben blij dat het niet je P is. En dat het nu een leasebak is. Maar het blijft natuurlijk niet leuk. Vooral alle rompslomp die je ermee hebt. Succes
06 sep 2006 12:51
Balen joh!
Ik vraag me dan toch af hoe ze dat doen, ondanks de startblokkering af fabriek.
Jonge auto's die gestolen zijn, worden niet vaak meer terug gevonden, tenzij ze bedoeld zijn als vluchtauto.
In wat voor een wereld leven we...
06 sep 2006 12:55
HenkC2C schreef:Ik vraag me dan toch af hoe ze dat doen, ondanks de startblokkering af fabriek.
Gezien op een reportage waarbij een verzekering dit als test liet uitvoeren door "Oostblok" autodieven.
Inbreken met speciale sleutel (geen 2 seconden)
Dashboardje eruit schroeven , meegebrachte decoder in sigarettenaansteker steken (als stroomleveraar) en ergens achteraan dashboard inpluggen.
Klik , vroem weg.
Dit alles naargelang voertuig tussen 1 en 5 minuten
06 sep 2006 13:13
Das goed kl*t# Erick.
Maar inderdaad gewoon nuchter blijven bekijken. Het is slecht materie. Het is te triest voor woorden als je ziet hoe mensen vaak met elkaars eigendommen omgaan en hoe makkelijk een auto van je oprit kan worden gestolen. Meestal verdwijnen dit soort jonge autos in het illegale circuit om om te katten, veelal in oost Europa.
Hopen dat je snel weer een auto naar je zin terug hebt.
En om je een beetje op te beuren:
Gelukkig kun je nog altijd beter zo van je auto afkomen dan ik heb gedaan. Ik reed net voor mijn vakantie mijn 2 maanden oude Golf total loss midden in de nacht. Stak iets over de weg dus intuitief wijk je uit. Berm in dus ik dacht, gewoon uit laten rollen en vooral niet sturen en remmen. Tot zover ging het goed. Alleen dan kom je er achter dat de auto niet uitrolt maar op de cruis-control keurig op snelheid blijft. Voordat ik van die schrik bekomen was kwam er een paal met wegsignalering op me af en die heb ik met een slordige 120km/u van zijn sokkel gereden.
Resultaat, inzittende gelukkig ongedeerd maar de auto was total loss.
Wel vervelend om dat aan de lease maatschappij te moeten melden zeker als je in 20 jaar nooit een ongeluk hebt veroorzaakt. De deuk in mijn imago was dan ook nog groter dan die in de auto.
Maar goed gewoon maar blijven relativeren. Het is en blijft gelukkig enkel materiele schade en had veel slechter af kunnen lopen.
Veel sterkte met de verdere afloop Erick
06 sep 2006 13:30
Balen Erick
Ik snap dat nooit zo goed, waarom kunnen (sommige) mensen niet gewoon met hun jatten van andermans spullen afblijven. Leasebak of niet.
@mhoeneveld - Ik heb CC in mijn auto en gebruik het nooit, heb er een hekel aan. En terecht, zo te horen.
06 sep 2006 14:06
Idd balen zeg, laat ze met de poten van zo'n auto afblijven. Wees blij dat het niet de Porsche is die nu in 't Oostblok rondrijdt...
en die nieuwe Leon..... dan zou ik toch naar iets anders gaan kijken
(geen Renault, dan hoop je dat deze gejat wordt)
06 sep 2006 15:04
Erick schreef:Krijg net te horen dat ik een 307 Station tijdelijk als leenauto krijg...
Beter dan een Opel Astra
06 sep 2006 15:28
eSCther schreef:Erick schreef:Krijg net te horen dat ik een 307 Station tijdelijk als leenauto krijg...
Beter dan een Opel Astra
Weet ik niet zo dadelijk hoor
-Voor mij no Frensch Bulsshit-
06 sep 2006 15:32
911-lover schreef:Weet ik niet zo dadelijk hoor
-Voor mij no Frensch Bulsshit-
Die roesten ten minste niet
06 sep 2006 15:55
eSCther schreef:Erick schreef:Krijg net te horen dat ik een 307 Station tijdelijk als leenauto krijg...
Beter dan een Opel Astra
1300 diesel...
06 sep 2006 16:54
Blijf je realiseren dat het maar materialistische schade is en dat ze gelukkig niet bij je binnen zijn geweest!
En gelukkig maar de "leaseauto"
Sterkte.
06 sep 2006 17:06
Dat is altijd balen. Ondanks dat het een lease-bak is en je er zelf waarschijnlijk geen finaciële schade aan over houdt zit je altijd met de papieren rompslomp.