28 sep 2006 17:55
Jort schreef:horn schreef:wij doen zo af en toe een minimatinee, dvd'tje(s) kijken met wat vrienden. Opwarmrondje/voorfilmpje is altijd Ronin achtervolgingsscene...
Ik begin benieuwd te geraken naar alle "theatre" setups van liefhebbers hier, want volgens mij zitten er daarvan een hoop op PF. Wellicht voer voor een nieuw draadje...
mhoeneveld schreef:
Ach als je het wilt weten het is geen geheim en ik ben er nog steeds zeer content mee...
En het hoort eigenlijk niet op dit forum thuis maar ik zie het maar als een Porsche onder de HT's
Pioneer DV-737 dvd-speler
Denon AVC-A10 SE surround versterker die ik alleen voor achter en center kanaal inzet
Accuphase E 405 als eindtrap voor de voor kanalen
Audiolab Donia luidspreker voor de voor kanalen
Audiolab Thesis luidspreker voor de achter kanalen
Audiolab Thesis center luidspreker voor het centerkanaal
REL Q200 actieve subwoofer
Barco 808 CRT projector (helaas niet te plaatsen op dit moment)
Loewe Aconda 9381 ZW tv
Alles is in component video gekoppeld om de beste beeldkwaliteit boven te halen.
Gratis Tip: Als je de optimale geluids beleving uit je HT wil halen is het heel erg belangrijk dat je de instellingen van de kanalen met een dB meter doet en daarna binnen kleine limieten bij stelt.
John4S schreef:Jort schreef:Ik begin benieuwd te geraken naar alle "theatre" setups van liefhebbers hier, want volgens mij zijn zitten er daarvan een hoop op PF. Wellicht voer voor een nieuw draadje...
ff 100 piek..........prima hoor
Jort schreef:Mooie set Maurice, met name die Accuphase eindtrap is erg interessant voor stereo muziek weergave... Ik vraag me alleen af hoe de Denon surround versterker zich in dit opzicht verhoudt tot een goede tweekanaals voorversterker, ondanks de kwaliteite van voorgenoemde als surroundversterker. Heb je die vergelijking wel eens gemaakt?
Die dB meter tip is een goede, heb ik ook gedaan. Scheelt echt zo onnoemelijk veel in de geluidsweergave. Het gros van alle mooie setups levert daardoor nog niet de helft van wat mogelijk is...
mhoeneveld schreef: De Denon gebruik ik alleen voor het surround deel. Voor gewone stereo weergave gebruik ik de hele Accuphase lijn.
Tegen een mooie voortrap moet de Denon hoe goed ook het echt afleggen.
Zeker geprobeerd ik heb 10 jaar in het high end vak gezeten
28 sep 2006 18:17
28 sep 2006 18:24
28 sep 2006 18:28
28 sep 2006 18:34
Jeroen C3.0 schreef:Eens, stereo is erg mooi, hoewel 5.1 DTS opgenomen muziek DVD's toch ook niet verkeerd klinken, mits een set goede speakers die het aankunnen, dus niet twee goede front speakers en crepe papier als centre en achterspeakers...
28 sep 2006 18:42
28 sep 2006 18:45
Jeroen C3.0 schreef:Dat kan, maar zie het nut er niet zo van in, zouden die speakers toch makkelijk aan moeten kunnen? Die lage bassen zouden toch niet echt een probleem voor deze speakers mogen zijn? Wordt het geluid er echt beter van denk je?
Draai de muziek eigenlijk ook nooit loei hard. Verder kan ik de speakers ook nog via bi-wire aansliuiten, maar daar is mijn receiver weer niet geschikt voor....
Ach, zoals ik al zei, klinkt zoals het nu is niet verkeerd.
28 sep 2006 18:49
28 sep 2006 18:52
28 sep 2006 18:55
Devils son schreef: DVD speler is de onvolprezen 963 van Philips. T.v. is een oude Matchline breedbeeld.
28 sep 2006 19:19
Jort schreef:
Ik hoorde dat die nogal eens defect gingen, maar wel een mooi apparaat en elke euro waard (als ie het doet.) Heb je ook wat SACD titels?
28 sep 2006 19:32
28 sep 2006 20:34
Jort schreef:Zelf vind ik als multikanaals SACD The Dark Side Of The Moon van Pink Floyd erg geslaagd.
De SACD van de Dire Straits ben ik nog niet tegen het lijf gelopen.
29 sep 2006 9:36
29 sep 2006 11:35
Jort schreef:Jeroen C3.0 schreef:Dat kan, maar zie het nut er niet zo van in, zouden die speakers toch makkelijk aan moeten kunnen? Die lage bassen zouden toch niet echt een probleem voor deze speakers mogen zijn? Wordt het geluid er echt beter van denk je?
Draai de muziek eigenlijk ook nooit loei hard. Verder kan ik de speakers ook nog via bi-wire aansliuiten, maar daar is mijn receiver weer niet geschikt voor....
Ach, zoals ik al zei, klinkt zoals het nu is niet verkeerd.
Of het iets oplevert verschilt per set. Ik heb ook 2 van die grote jongens als frontspeakers, maar de sub kan toch beter overweg met echt lage frequenties (onder de 40hz). De meest vloerstaande speakers gaan niet zo diep als de gemiddelde sub. Die moeten immers een compromis vormen tussen alle overige frequenties en het kunnen weergeven van diepe bassen kan dan ten koste gaan van de strakheid van de bas of de zuiverheid en diepte van het overige geluidsbeeld. Daarvoor hoef je echt niet altijd de volumeknop open te draaien om dat verschil te merken. Maar Maurice kan hier ongetwijfeld meer zinnigs over zeggen.
Ik zeg maar zo, het kan nu mooi klinken maar als het gratis nog beter kan...
Jort schreef:Bekabeling is daar één van. Zelf gebruik ik bijvoorbeeld Van Den Hul CS122 bekabeling voor mijn speakers en heb het idee dat met name de basweergave dieper en strakker is geworden sinds deze "upgrade". Vaak ook hoor je de meest uiteenlopende berichten over (spannings)netfilters. Wat zijn jouw ervaringen in deze? Wat voor kabels gebruik je en maak je ook gebruik van netfilters? Zoja waarom?
Die (zeldzame) Audiolab speakers die je gebruikt, zijn die custom built?
29 sep 2006 12:06
mhoeneveld schreef:Speakers hebben maar ten dele iets te vertellen over het laag. Het belangrijkste is de motor van de installatie en dat is de versterker.
Rob964Tip schreef:Niks Dolby Surround, gewoon strak, puur en prachtig mooi stereo. Voor mij nog steeds onovertroffen.
29 sep 2006 14:01
29 sep 2006 14:22
Devils son schreef:Vasthouden aan stereo is net zoiets als denken dat 2wd beter is dan 4wd...
29 sep 2006 14:43
Devils son schreef:Vasthouden aan stereo is net zoiets als denken dat 2wd beter is dan 4wd...
29 sep 2006 14:43
Strada schreef:Leuk onderwerp, ben er ook al jaren mee bezig!
29 sep 2006 14:49
29 sep 2006 15:19
29 sep 2006 15:19
Peter 3.2 schreef:
Peter-die het met Harman Cardon en JBL doet-3.2
29 sep 2006 15:20
Jort schreef:Bewijst wederom het nut van de consumentengids. Dat soort tests vind ik al jaren een aanfluiting. Beste koop omdat ie 2 plusjes had voor een duidelijke handleiding en 2 plusjes voor minimaal stroomverbruik gedurende standby zeker...
29 sep 2006 15:51
Jort schreef: Dat soort tests vind ik al jaren een aanfluiting.