Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Bella Italia......niet meer !

07 okt 2006 14:43

Beste forummers,

ik ben 2 weken geleden naar Italie gegaan, kort bezoek aan mijn ziek broer.
Na 900 km van pijnlijk maar omberispelijk gedraag (je weet wat ik bedoel:
in Zwitserland elke enkele kms een andere snelheid limiet....100, dan 80, dan 60, dan misschien 120, een ellende), pass ik de grens.
Eindelijk in Italie, denk ik ! de zon schijnt, het weer is mooi, de eerste kms niemand rond, ik heb even op de gas getrapt........ :cry:

te laat gezien: een politie agent, met laser gun, heeft me in beeld gehad:
183 km/u , 3 (drie) km boven de 50 km grens.
Ik ben ervan overtuigd dat zijn collega's hebben hem gebeeld vanuit de grenspost: let op, komt de moron met een Porsche!! (want er waren andere snel auto's voor mij, ook een mooie cabrio, maar.....met Italiaans kentekenplaat.

Ik word naar de dichtbijste bank geexcorteerd, moet een boete van 360 euro on the spot betalen, anders mijn auto wordt geconfisqueerd, zegt hij.

Maar straks blijkt dit straf niet voldoende: hij neemt mijn rijbewijs ook in beslaag. Dus, of mijn auto daar laten, en met trein verder, of terug naar huis. Punt, geen genade, geen discussie mogelijk.

Ik hoor nu dat ik zal mijn document over 2 maanden terug krijgen (eigenlijk moet ik mijzelf gaan de rijbewijs halen !!).

Ik heb jullie wilen waarschuwen, ook Italie is gek geworden.
Misschien beter een andere land kiezen voor jullie vakantie, en even boycot doen :evil: :twisted: :!:

07 okt 2006 14:49

merda

07 okt 2006 15:02

Maar je hebt toch gewoon te hard gereden?

Hoe ging dat spreekwoord ook al weer: 'if you can't stand the heat, stay out of the kitchen...'

Wees een kerel in plaats van lopen te 'waarschuwen'

07 okt 2006 15:04

Een kerel is ie al.
Riccio can take the heat. :idea:

07 okt 2006 15:06

RS-R schreef:Een kerel is ie al.

Nou, volgens mij loopt een echte kerel niet zo te klagen en te jammeren. Lijkt wel als of 'ie zijn moeder roept.

Just my 2c... (is niet veel, dat weet ik....)

07 okt 2006 15:08

912 schreef:Maar je hebt toch gewoon te hard gereden?

Hoe ging dat spreekwoord ook al weer: 'if you can't stand the heat, stay out of the kitchen...'

beetje flauw, ben jij zo'n '' moraalridder'' dan die altijd netjes rijd en nooit een boete krijgt:?: :roll:
dacht het ook van niet....................................................

de man is fout, weet ie zelf ook wel maar hij wil zijn verhaal kwijt en ons waarschuwen, al die :twisted: in hun Porsches :!:
vroeger kon je in italia nog weleens crossen maar zo te horen zijn die tijden voorbij of Riccio heeft gewoon pech gehad :roll:
dus, slikken en weer doorgaan (alleen iets zachter).

P.S. HOE LOOPT HET NU VERDER AANGAANDE JE RIJBEWIJS :?:

07 okt 2006 15:09

Toch is het verschrikkelijk balen. Ik leef met je mee, al blijft het eigen schuld.

Re: Bella Italia......niet meer !

07 okt 2006 15:19

Riccio4S schreef:
Ik hoor nu dat ik zal mijn document over 2 maanden terug krijgen (eigenlijk moet ik mijzelf gaan de rijbewijs halen !!).

Heb jij een Italiaans rijbewijs dan? Want het rijbewijs is staatseigendom en dus mag Italië het rijbewijs niet innemen als het geen Italiaans rijbewijs is. Ze kunnen je hoogstens in Italië een rijontzegging geven.

07 okt 2006 15:24

De vraag is inderdaad of je met een Italiaans kenteken op de auto ook staande was gehouden :shock:

07 okt 2006 15:24

craze schreef:

beetje flauw, ben jij zo'n '' moraalridder'' dan die altijd netjes rijd en nooit een boete krijgt:?: :roll:
dacht het ook van niet....................................................

ach met een 912 moet je meetrappen om ueberhaupt te hard te kunnen :lol:

@ riccio
sterkte en succes ermee :pale:

07 okt 2006 15:26

Devils son schreef:
Riccio4S schreef:

Heb jij een Italiaans rijbewijs dan? Want het rijbewijs is staatseigendom en dus mag Italië het rijbewijs niet innemen als het geen Italiaans rijbewijs is. Ze kunnen je hoogstens in Italië een rijontzegging geven.

Dit kan Riccio nou net gebruiken!!!!
Ik ga er van uit dat ie met jou wel contact zal opnemen.
Waar dit forum al niet goed voor is he.
En als je een brilleke hebt DS, daar kan Riccio jou dan weer vanaf helpen :mrgreen:

07 okt 2006 15:30

912 schreef:

Nou, volgens mij loopt een echte kerel niet zo te klagen en te jammeren. Lijkt wel als of 'ie zijn moeder roept.

Ken er anders genoeg die dat doen.
Bijna dagelijkse ervaring.

07 okt 2006 15:44

:(

07 okt 2006 15:53

ach met een 912 moet je meetrappen om ueberhaupt te hard te kunnen

dat vind ik nu weer jammer Marco... :shock:

Riccio4s...sterkte en succes.

07 okt 2006 16:08

Classic912 schreef:
ach met een 912 moet je meetrappen om ueberhaupt te hard te kunnen

dat vind ik nu weer jammer Marco... :shock:

had er een :wink: achter moeten zetten
de reactie van "912" vond ik eigenlijk nog veel jammerderder :wink:

07 okt 2006 16:29

Marco schreef:de reactie van "912" vond ik eigenlijk nog veel jammerderder :wink:

Sorry dat mijn reactie (er is gewoon te hard gereden en neem het als een kerel) niet binnen de 'kameraden-cultuur' past...
Ik zal volgende keer gewoon mee jammeren.

Excuses.

07 okt 2006 17:08

RS-R schreef:
912 schreef:

Ken er anders genoeg die dat doen.
Bijna dagelijkse ervaring.

Haha!! Kun je geen webcam in de praktijk hangen? Kunnen we meegenieten :wink: .

07 okt 2006 17:21

Devils son schreef:Het rijbewijs is staatseigendom en dus mag Italië het rijbewijs niet innemen als het geen Italiaans rijbewijs is. Ze kunnen je hoogstens in Italië een rijontzegging geven.

Dat lijkt mij eerlijk gezegd óók het geval.....

Wat ongelooflijk klote man! Balen! :evil:

Maar dat betekent dat je dus NIET naar je broer bent geweest zoals je gepland had en onverrichterzake weer naar Nederland bent gekomen? Da's ook zuur.

Voor wat betreft je rijbewijs; misschien moet je daar even "een mannetje" op zetten, of in ieder geval je rechtsbijstandverzekering inschakelen.

Succes!

07 okt 2006 17:32

Tja weer zo`n voorbeeld van iets wat riekt naar corruptie over de grens
Had je een Alfa of iets anders met steigerend paard, had die agent misschien wel z`n duim omhoog gestoken.
Volgende keer kijk je misschien wat anders als een Italiaan in Amsterdam wordt geklemd :twisted:

Anyway, ik hoop dat het rijbewijs ook echt over 2 maanden terug hebt, want een spoedige afhandeling van Italiaanse zijde is niet vanzelf sprekend. Toch maar even een Edelgestrenge heer of dame in de arm nemen denk ik.

Sterkte toegewenst voor jou en je broer

07 okt 2006 17:39

Idd Merda Merda,

maar volgens mij met itak plaat was het heel anders afgelopen :wink: :roll:

07 okt 2006 17:46

klote. ook als ezelf te hard hebt gereden.

07 okt 2006 18:11

Vriend van mij idem in France, konden ze z'n ingenomen rijbewijs niet meer vinden... Probleemloos nieuwe gekregen in Nl.

Juridisch kunnen ze je rijbewijs echt niet zomaar 2 maanden inhouden.
Goodluck.

07 okt 2006 18:17

Erg aardige reactie op een vriendelijke mededeling!!.......

07 okt 2006 19:01

Dat is echt balen Riccio. Ik heb eenzelfde verhaal meegemaakt in Frankrijk. Het rijbewijs is toen, wel met enige vertraging, opgestuurd naar mijn huisadres. Moest volgens mij binnen 14 dagen opgestuurd worden.

Sterkte man zonder rijbewijs. Lekker een paar dagjes op de fiets :lol: Tis nie anders.

07 okt 2006 19:05

Als je dit in duitsland gebeurd, plakken ze 'gewoon' een zegel met de termijn van ontzegging in je rijbewijs ...
Plaats een reactie