Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

auto 3000 kg?

01 dec 2006 22:46

Mijn colega heeft een dodge gekocht. Dat ding weegt leeg 3000 kg.
Het heeft een 8 liter motor met 350 pk , dubbellucht achterbanden , een gastank (cq bom) van 150 liter , 4 verstralers op het dak , enz enz.
En niet te vergeten standaard meegeleverd parkeerproblemen.
Ik heb vaker zulke "dingen"gezien , maar dit "ding"is MEGA.

01 dec 2006 22:56

Jeroen, foto van die TANK :lol: :lol: :wink:

01 dec 2006 22:59

Ships nooit aan gedacht (heb wel altijd mijn fototoestel bij mij) :bang:
Word iig na het weekeinde :idea:

01 dec 2006 23:17

Ben erg nieuwschierig Jeroen, moet volgens mij nog heftiger zijn dan een Hummer :roll: :wink:

01 dec 2006 23:25

Ik vind een hummer erg heftig maar is volgens mij maar een baby bij dit.

01 dec 2006 23:32

ben benieuwd naar de foto's Jeroen :!:
p.s. kom je zondag ook naar Barenderecht?, kunnen we het er ff over hebben :lol: :wink:

01 dec 2006 23:39

ben bang dat het zoiets is. een ram srt 10 of iets dergelijks...
8.3 ltr V10 motor
0-100 km/u in iets van 6.2 seconde
top 240 km/u

rijdt dan wel 1:1

Ben ooit wel eens opgedrukt door zoiets... terwijl ik zelf iets van 180-190 reed. Wordt je wel bang van in je Mini... :twisted: Afbeelding

indrukwekkend, maar wat mij betreft niet moeders mooiste...

Afbeelding

01 dec 2006 23:39

ZONDAG :?: :?:

01 dec 2006 23:45

Ja, zondag, kijk maar ff op meetings en evenementen :wink:

01 dec 2006 23:53

Of een Hummer H2 :wink:
Dat is de direct afgeleide van de militaire uitvoering. Die hebben ze special in gewicht moeten laten afslanken naar zo'n 2890 kg omdat je er anders hier in Europa niet met een B rijbewijs in mag sturen :wink:
De ram srt 10 weegt overigens net zoveel

Afbeelding

02 dec 2006 0:06

Heb vernomen dat je een "groot"rijbewis er voor nodig hebt. :shock: :D

02 dec 2006 0:28

jeroenoop schreef:Heb vernomen dat je een "groot"rijbewis er voor nodig hebt. :shock: :D

ja. en een groot hart (om met zo'n monster 240 km/u te gaan blazen...) :wink:

02 dec 2006 0:30

jeroenoop schreef:Heb vernomen dat je een "groot"rijbewis er voor nodig hebt. :shock: :D

hoeft niet, kunnen ook zijn 'teruggekeurd' naar 3500 KG max gewicht

02 dec 2006 0:37

Mijn colega heeft B C E dus het maakt hem niet uit.

02 dec 2006 0:39

Ik rij soms met de Dodge van mn vader, zo'n SRT10, en dat geeft een kick man. Je zit hoog en droog en tegelijk met zoveel power onder je kont die je ook effectief kan gebruiken... en het toffe aan deze wagen is dat bijna niemand deze kent en hem dus ook zwaar onderschat. Velen zien hem als een patserige Amerikaan met oversized bling bling velgen... tot ze even een stoplicht sprintje proberen op gang trekken :D

Ook de hernemingen zijn verbazingwekkend voor zo'n monster... en ie stopt pas beetje onder de 250 !

Ziehier, mijn dochter is evengroot als de velgen 8)

Afbeelding

02 dec 2006 0:52

Zo had ik ook een klant.
Die had ook zo'n loeizware Pick-up met dubbele achterband.
Dit was een Ford Truck , maar de motor was door één of ander Russich exemplaar vervangen met 10.500cc V8 krachtbron met enkele carburatorvan een Russisch amfibievoertuig.
Dit was ook een loeizware wagen waarvoor je een C-rijbewijs moest hebben

Dit model ook als doka

Afbeelding

Met dus dubbele banden achter en een achterbouw ongeveer zoals deze (bdoel laadruimtes links en rechts waarin hij aan elke kant een gaston van 200 liter in had

Afbeelding

Achter was er een oprijramp (electrisch) voor grasmachines etc op te rijden. Dit was ervoor een wagen van een tuinbouwer geweest

02 dec 2006 0:54

Mooi verhaal Steven schreef
Ook de hernemingen zijn verbazingwekkend voor zo'n monster... en ie stopt pas beetje onder de 250 !

Ik durf het wel aan zijn 350 pk tegen mijn 301 pk.

02 dec 2006 8:59

Steven schreef:Velen zien hem als een patserige Amerikaan met oversized bling bling velgen... tot ze even een stoplicht sprintje proberen op gang trekken :D

:silent: Ook na een stoplichtsprintje blijf ik het een patserige Amerikaan met oversized bling bling velgen vinden :cheesy: , maar ieder zijn meuk. Wel indrukwekkend.

02 dec 2006 10:15

Gemeengoed in US, vooral in Texas, Houston. In Nederland vind ik het typisch een auto voor mannetjes met kleine l.lletjes......

02 dec 2006 12:06

Marcel schreef:
typisch een auto voor mannetjes met kleine l.lletjes......

ik denk dat je dát beter niet op een porscheforum kunt zeggen :twisted: :lol: :wink:

02 dec 2006 12:27

@ jeroen

Ik durf het wel aan zijn 350 pk tegen mijn 301 pk.

De SRT-10 heeft 505pk en 700NM koppel, maar inderdaad, sneller dan een Porsche 996 zal ie wel niet zijn, maar het voelt wel heel snel in elk geval. Ook is een SRT-10 enkel achterwielaangedreven, niet 4x4 zoals een gewone RAM, dit bezorgt hem ook nog eens een vrij laag gewicht (relatief gezien é). Verder kan ik nog zeggen dat er een prima sport onderstel en ophanging onder zit waardoor ie daadwerkelijk snelheden boven de 200 probleemloos aankan zonder te gaan "zwemmen". In bochtenwerk zou ie bijna 1G kracht kunnen verdragen :shock: , zelf nog nie uitgeprobeerd natuurlijk :)

Ruwe schijfers die ik op internet gevonden heb van een standaard SRT-10:
- 0 naar 100 in 5,2 seconden (betwijfel ik zelf een beetje, misschien als je heel heel goed kan schakelen en super grip hebt)
- kwartmijl in 13,8 seconden aan 176 km/u
- top 247 km/u (exact gemeten, dus niet op teller)

Voor een jeepje toch geen slechte waarden hé 8)

02 dec 2006 12:54

Marcel schreef:Gemeengoed in US, vooral in Texas, Houston. In Nederland vind ik het typisch een auto voor mannetjes met kleine l.lletjes......

Is dat niet hetzelfde wat er over Porsche-eigenaars wordt verteld (door hen die er geen bezitten) :wink:

02 dec 2006 13:11

ik heb een keer zo'n SRT10 gezien in amsterdam; ze zijn echt gigantisch :shock:

02 dec 2006 13:27

heb dit jaar ook naar zo'n dodge gekeken voor het zakelijk rijden, mooie ervan is dat je grijs kenteken rijdt terwijl je 4 personen kunt meenemen :!:
rijd super comfi, afmetingen zijn echter kingsize en ''iedereen'' kijkt je aan :roll:
wel een mooi geluid, zo'n v6 of 8 maar uiteindelijk toch lekker veilig een laro disco 2 v5 aangeschaft, ook leuk :wink:

02 dec 2006 13:40

craze schreef:afmetingen zijn echter kingsize en ''iedereen'' kijkt je aan :roll:

Kan je ook een Fiat Multipla kopen. Kijkt ook iedereen je aan... :cheesy:

Afbeelding
Plaats een reactie