Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Meer trajectcontrole

29 dec 2006 17:37

Gelezen op teletekst:


Het Openbaar Ministerie voert het
komende jaar ook trajectcontroles in
op provinciale wegen.Het Bureau
Verkeershandhaving begint met de wegen
waar de meeste ongelukken gebeuren.

Bij trajectcontrole wordt de gemiddelde
snelheid over een langer stuk gemeten.
Een proef op de Zeelandbrug is een
succes.Op een aantal snelwegen worden
al langer trajectcontroles gehouden.

De uitbreiding hangt samen met de
invoering van digitale flitspalen.Door
die te koppelen worden ze geschikt
gemaakt om trajectcontroles uit te
voeren.In het hele land staan ongeveer
1700 flitspalen.

29 dec 2006 18:25

Was net ook op het 5 uur journaal... lekker begin van 't nieuwe jaar. :(

29 dec 2006 18:36

dat zat er aan te komen, net als mobiele traject controles zal wel niet heel lang meer duren,


robert

29 dec 2006 19:28

Alles word uit de kast gehaald om het cashen veilig te stellen.

29 dec 2006 20:17

Ach, als je weet waar het traject begint en waar het eindigt valt het best mee. In de westerscheldetunnel is het in beide richtingen over de eerste 3 km. Als je je dan 3 km beheerst wordt het uitrijden van de tunnel (is 6,6 km lang) alleen maar leuker :wink:

29 dec 2006 20:44

michael schreef:Alles word uit de kast gehaald om het cashen veilig te stellen.


En DAT is dus niet waar. Dergelijke controles worden alleen gedaan op plaatsen waar de veiligheid in het geding is en vaak slachtoffers vallen en/of aanrijdingen zijn. Heeft dus niks te maken met cashen!





























Duhuuu! Sure it doesn't... Afbeelding

29 dec 2006 23:22

Het gaat hier met name om B-wegen (80 km wegen)
Daar heb ik persoonlijk erg weinig moeite mee. Kruisingen, tegemoetkomend verkeer op hetzelfde asfalt, als het ff kan ook nog overstekende fietsers en voetgangers. Nee van mij mag het, aangezien het hier wel de verkeersveiligheid dient.

Een probleem heb ik wel met de lege snelweg 's nachts waar je geen vlieg kwaad kunt doen en vervolgens door de club van Spee met 10 km te hard wordt geflitst.

29 dec 2006 23:58

Het uiteindelijk doel is om van het gehele Nederlandse wegennetwerk een trajectcontrole te maken, en daar heb ik WEL moeite mee........

30 dec 2006 0:07

michael schreef:Het uiteindelijk doel is om van het gehele Nederlandse wegennetwerk een trajectcontrole te maken, en daar heb ik WEL moeite mee........


Ik durf te wedden dat persoonlijke mobiele devices binnen 5 jaar nog eens je grootste vijand zullen gaan worden op dit gebied. Afgelopen maanden heb ik al mooie staaltjes tracking & tracing mogelijkheden langs zien komen op dit vlak (dus geen ideeen maar harde werkelijkheid).

30 dec 2006 0:25

Ik heb geen gps navigatie of een mobieltje..........

30 dec 2006 2:18

Ik ben erg blij met mijn TomTom en dat zal hierdoor niet minder worden hoor.

zon vaart gaat het nou allemaal ook niet lopen..
privacy en vrijheid van het individu enzo...

Ik slaap er niet minder om hoor.

En die traject controles op 80 km wegen, lijkt me ook wat stug. Maar als je weet waar ze staan houd je er gewoon rekening mee en je hebt nergens last van... En nee Porsche hardrijden wordt er niet makkelijker op :roll:

30 dec 2006 12:43

Gerco schreef:Ik ben erg blij met mijn TomTom en dat zal hierdoor niet minder worden hoor.

Vanmorgen stond er in het AD een artikeltje over TomTom waarin o.a. stond dat de staat hier niet blij mee is, vanwege minder inkomsten bij de trajectcontroles.

30 dec 2006 13:44

Ach, traject-controle hadden ze jaren geleden ook al in het voormalige Oost-Duitsland. Alleen daar was het andersom, deed je er te lang over kreeg je problemen....... 8) :wink:

30 dec 2006 15:17

hackbox schreef:Ik durf te wedden dat persoonlijke mobiele devices binnen 5 jaar nog eens je grootste vijand zullen gaan worden op dit gebied. Afgelopen maanden heb ik al mooie staaltjes tracking & tracing mogelijkheden langs zien komen op dit vlak (dus geen ideeen maar harde werkelijkheid).


Daar sla je de spijker op z'n kop.
Ik heb nog zitten twijfelen of ik het hier zou posten want het zet mensen toch op 'verkeerde' gedachte. :wink:
Via het moderne tolheffingssysteem kan namenlijk perfecte trajectcontrole worden gedaan. Dat is gebaseerd op een modern soort tachograaf. Die bestaat uit een GPS ontvanger een een ontvanger die met lokale antenne netwerken communiceerd. Deze kastjes moeten verzegeld in elke auto worden aangebracht. Zo kun je dus als overheid precies bepalen waar een auto een tolgebied binnen rijdt maar ook hoe lang hij over trajecten doet.

Gelukkig heeft de EU hier nog geen brede goedkeuring voor gegeven en is het bij een aantal tests in nederland, Frankrijk en Duitsland gebleven maar als dit inderdaad de trent wordt dan is de lol van autorijden definitief voorbij.

30 dec 2006 15:27

hackbox schreef:
michael schreef:Het uiteindelijk doel is om van het gehele Nederlandse wegennetwerk een trajectcontrole te maken, en daar heb ik WEL moeite mee........


Ik durf te wedden dat persoonlijke mobiele devices binnen 5 jaar nog eens je grootste vijand zullen gaan worden op dit gebied. Afgelopen maanden heb ik al mooie staaltjes tracking & tracing mogelijkheden langs zien komen op dit vlak (dus geen ideeen maar harde werkelijkheid).


Kortom: je mobieltje en Tom Tom UITZETTEN wanneer je even met je Porsche wilt relaxen.......... :idea: :?

Overigens...... pikt de DSI de huidige digitale flitspalen en trajectcontroles niet 'gewoon' op? (mits met de buitenlandse software uiteraard).

Want in dat geval wordt de behoefte aan zo'n apparaat toch steeds groter...
Laatst bijgewerkt door ER op 30 dec 2006 18:21, in totaal 1 keer bewerkt.

30 dec 2006 16:53

ER schreef:
hackbox schreef:
michael schreef:Het uiteindelijk doel is om van het gehele Nederlandse wegennetwerk een trajectcontrole te maken, en daar heb ik WEL moeite mee........


Ik durf te wedden dat persoonlijke mobiele devices binnen 5 jaar nog eens je grootste vijand zullen gaan worden op dit gebied. Afgelopen maanden heb ik al mooie staaltjes tracking & tracing mogelijkheden langs zien komen op dit vlak (dus geen ideeen maar harde werkelijkheid).


Kortom: je mobieltje en Tom Tom UITZETTEN wanneer je even met je Porsche wilt relaxen.......... :idea: :?

Overigens...... pikt de DSI de huidige digitale flitspalen en trajectcontroles niet 'gewoon' op? (mist met de buitenlandse software uiteraard).

Want in dat geval wordt de behoefte aan zo'n apparaat toch steeds groter...


Het echte gevaar zit niet in actieve devices zoals TomTom en Mobieltjes maar in de TAGS (en die heeft straks iedereen in zijn rijbewijs, paspoort, etc.).

30 dec 2006 17:25

Laten we die rommel ook thuis.

30 dec 2006 18:37

michael schreef:Laten we die rommel ook thuis.


Prima voorstel!

Zitten die TAGS ook niet al in de nieuwe rijbewijsjes..... ?????????

Die RTLS-devices worden vaak onder het mom van zeer nuttig voor grote bedrijven, ziekenhuizen, verpleeghuizen etc. genoemd, maar weinig mensen denken mijns inziens na over 'het gemak' voor politie en overheid.........

30 dec 2006 20:47

hackbox schreef:Het echte gevaar zit niet in actieve devices zoals TomTom en Mobieltjes maar in de TAGS (en die heeft straks iedereen in zijn rijbewijs, paspoort, etc.).

No offense, maareh, hoe groot is de reikwijdte van een rfid-chip ookweer?

Buiten dat, klopt het natuurlijk wel een beetje, denk allemaal even aan die film met Tom Cruise, Minority Report (die was het toch?).... Maareh, laten we ons lekker bezig houden met fijn auto-rijden en niet opgaan in conspiracy theories aub! :cheesy:

30 dec 2006 22:08

Mee eens! Back to business.

Verheug me nu al op het ritje morgen in de 911 ! :lol:

31 dec 2006 13:20

paSCal schreef:
hackbox schreef:Het echte gevaar zit niet in actieve devices zoals TomTom en Mobieltjes maar in de TAGS (en die heeft straks iedereen in zijn rijbewijs, paspoort, etc.).

No offense, maareh, hoe groot is de reikwijdte van een rfid-chip ookweer?

Buiten dat, klopt het natuurlijk wel een beetje, denk allemaal even aan die film met Tom Cruise, Minority Report (die was het toch?).... Maareh, laten we ons lekker bezig houden met fijn auto-rijden en niet opgaan in conspiracy theories aub! :cheesy:


Je zou ook kunnen zeggen - Hoe gevoelig is de ontvanger.

Maar inderdaad ... back to business.
Ga even op en neer op de oprit rijden, dat mag ik nog wel van Koos :-). Kan de P ook weer eens een goede poetsbeurt krijgen.
Plaats een reactie