10 jan 2007 17:13
10 jan 2007 17:49
10 jan 2007 17:53
10 jan 2007 17:55
10 jan 2007 18:20
Marcel schreef:Vraag me af wanneer Koos & Co nu eindelijk eens tot het besef komen dat bekeuringen voor 4 km etc nu niet echt een goede strategy is om een draagvlak te creeren voor zijn snelheidsbeleid. Mensen herinneren dergelijke bekeuringen langer dan voor 20 km te hard.
Het zou beter zijn de boetelimiet te verhogen, en dan over te gaan tot een hogere boete indien dit x-maal per jaar zou gebeuren.
10 jan 2007 19:24
10 jan 2007 19:27
10 jan 2007 19:39
wolf schreef:Ach Lydia, wat zijn nou die 100 pleuro's. Als je kijkt wat een batterijtje verwisselen van een quarzje tegenwoordig al kost....
10 jan 2007 20:03
10 jan 2007 20:28
10 jan 2007 20:31
Jurgen schreef:Wegpiraat
10 jan 2007 20:34
Lydia schreef:.....Het laatste stukkie was een rechte, lange, saaie weg door het plattelaaaaand. En daar heb ik 100 km gereden ipv 80 km ... dat is dan € 101,00. Auw.Krijg ik er vandaag wéér één binnen. Vanuit Apeldoorn weer terug naar huis gereden om 20.30 uur. Op de A10, 104 km gereden ipv 100 km, € 14,00. Zucht ...
10 jan 2007 20:56
10 jan 2007 21:13
10 jan 2007 21:14
911-lover schreef:Ik moet toch telkens groen lachen als ik zie wat jullie in Nederland maar moeten betalen.
10 jan 2007 21:22
10 jan 2007 22:52
10 jan 2007 23:47
10 jan 2007 23:51
WdePundert schreef:Je kunt de grens voor bekeuringen hoger leggen, maar ook dan krijg je weer een nieuw grensgebied waarover ook weer discussie ontstaat. (Pas bij tien kilometer overschrijding bekeuren? Maar wat doe je dan bij elf kilometer?). Overigens blijft het natuurlijk op z'n minst vervelend.
11 jan 2007 1:01
Marcel schreef:you are missing the point.......een grensgebied met boete van 4 km/hr heeft geen draagvlak omdat het in de onoplettenheidmarge zit, 10 km te hard zal eenieder beamen dat ze gewoon te hard hebben gereden. Je vergroot dus het grensgebied, accepteert een onoplettenheidmarge maar met een frequentiele beperking, die bij overschrijding alsnog leidt tot een (hogere) boete. Dat is iets anders dan een discussie over 10 of 11 km te hard....
11 jan 2007 2:27
11 jan 2007 3:20
Lydia schreef:911-lover schreef:Ik moet toch telkens groen lachen als ik zie wat jullie in Nederland maar moeten betalen.
Lach jij maar. Jullie Belgen (lees:automobilisten) moeten een wegenvinet kopen ad € 60,00 per jaar ...
11 jan 2007 9:23
EvR schreef: maar als argument wordt dan gebruikt dat eenieder dan 10 km harder gaat rijden en zo dus de snelheidslimiet omhoog gaat.....wat dus flauwekul is
11 jan 2007 9:24
911-lover schreef:Lydia schreef:911-lover schreef:Ik moet toch telkens groen lachen als ik zie wat jullie in Nederland maar moeten betalen.
Lach jij maar. Jullie Belgen (lees:automobilisten) moeten een wegenvinet kopen ad € 60,00 per jaar ...
Als dat er door zou komen (wat ik niet geloof) zouden ze de wegenbelasting drastisch inkorten of afschaffen (althans de politici).
Laat me dan maar een vignetje aan 60€ per jaar kopen ipv (alles samen) bijna 2000€ per jaar aan wegentaks te betalen
11 jan 2007 9:32
Lydia schreef:911-lover schreef:Ik moet toch telkens groen lachen als ik zie wat jullie in Nederland maar moeten betalen.
Lach jij maar. Jullie Belgen (lees:automobilisten) moeten een wegenvinet kopen ad € 60,00 per jaar ...