Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Gesloten onderwerp

Restauratie Triumph Stag '73

15 jan 2007 20:28

Ik weet niet of er mensen zijn, die het leuk vinden om straks de restuaratie van de onze Stag te volgen.
Beginnen ong. half februari. :roll:
Alle foto's kunt u vinden op www.mijnalbum.nl
Daar is al wat uitleg te vinden.
Laatst bijgewerkt door cabrio wim op 19 jan 2008 16:04, in totaal 1 keer bewerkt.

16 jan 2007 17:20

Lijkt me best interessant om te volgen, Wim. Zelf ben ik niet zo'n techneut maar ik vind het wel leerzaam, ik steek er toch wel wat van op.

24 feb 2007 13:13

Hier wat Foto's van John Stag, begin volgende week er aan te slopen.
Als jullie het leuk vinden (het is geen Porsche) zal ik jullie regelmatig met verslagen en foto's up-daten.
Denk hier ongeveer 1 jaartje voor uit te trekken. :roll:

Afbeelding Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cabrio wim op 24 jan 2009 15:35, in totaal 1 keer bewerkt.

24 feb 2007 13:18

oefff daar moet een heleboel aan gebeuren, maar inderdaad leuk om er regelmatig foto's van te zien; het uiteindelijke resultaat zal vast en zeker verbluffend MOOI zijn!! 8)

24 feb 2007 13:19

Lijkt me een flinke klus, Wim. Wordt wel leuk om te volgen.

24 feb 2007 14:26

Motor, versn.bak en aandrijflijn hadden we al verwijderd voor de opslag in de loods, deze liggen bij mij droog in de garage.
En elke week draaide ik alles even rond om het los te houden.

24 feb 2007 14:29

Daar is idd een hoopwerk aan , maar als ide dan klaar is .... :res:

24 feb 2007 16:06

Mooi project Wim. Ik zal dit met de nodige aandacht volgen.
Veel succes er mee :wink:

24 feb 2007 20:34

Je moet er maar zin in hebben :wink: Wel een leuke auto, zo'n Stag :!: Heel veel succes en houdt ons op de hoogte; leuk :lol:

24 feb 2007 21:43

Ik ga het zeker volgen. Mijn vader reed vroeger een Triumph 2500 TC (zeg maar de sedanversie van de Stag). Leuke auto met goed beschouwd 6 versnellingen (ok, vier met op de drie en vier een electronische overdrive).

24 feb 2007 22:28

veel succes, doorzettingsvermogen en plezier toegwenst met dit project!
Ik ga het ook zeker volgen :D

Ik hoop dat je ons up to date houdt, dan steken we er allemaal wat van op.

Bij een oldtimerclubje waar ik regelmatig een rit mee rijd, rijdt ook zo'n Stag mee. Lekker geluid zeg, en dat ding komt nog goed van z'n plek af ook 8)

25 feb 2007 0:26

leuk wim! :thumleft:

zijn daar nog een beetje onderdelen van te krijgen? of wordt dat het Kanaal oversteken? :roll:

25 feb 2007 0:43

Bepaalde onderdelen zijn hier nog te verkrijgen, maar de specifieke motoronderdelen bestel ik bij Rimmer & Bros in Engeland.
Ik heb er indertijd al twee gerestaureerd dus heb al een serieus voorraadje
aan onderdelen liggen, en het grote voordeel is dat er hier in ned. ook bedrijven zijn voor de kleinere dingen zoals Bccp voor de carbs.
En bij Volvo en Saab kun je ook terecht voor onderdelen, het shoppen hé :wink:

25 feb 2007 14:35

cabrio wim schreef:Motor, versn.bak en aandrijflijn hadden we al verwijderd voor de opslag in de loods, deze liggen bij mij droog in de garage.
En elke week draaide ik alles even rond om het los te houden.


Hoi Wim, is'ie handgeschakeld? > merendeel automaat

Wist ook niet van de samengestelde V8, altijd gedacht dat de MG/Rover (Buick van origine) V8 er in lag. Alleen daarom al leuk om je project te volgen.

25 feb 2007 14:49

Hij is handeschakeld en op drie en vier een over-drive, dus 6 bak, automaten waren meer voor Amerikaanse markt, de motor is opgebouwd uit twee Saab Sonet 1500 motoren, die zijn ook nog gebruikt in de Morris Marina, rover motoren zijn gebruikt voor ombouw (idd Buick) het leuke van de Stag motor is dat hij twee kontaktpunten heeft omdat het van eigenlijk twee 4 cylinders zijn. Ontsteking moet ook afgesteld worden op nr.2 :roll: en linker en rechter cylinders krijgen bijna gelijktijdig een ontsteking, Amerikanen noemen hem dan ook een big bang motor.

25 feb 2007 18:50

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Vandaag hebben we de soft-top gedemonteerd en ontdaan van z'n jasje,
dit bewaren we nog even omdat we kap gaan laten snijden en maken.
De originele kap blinkt n.l. niet uit van een goede pasform, en zo krijgen we een perfect sluitende kap.

Verder nog wat foto's gemaakt van carr. en je verwacht niet dat deze na 34 jaar nog zo goed is, enkel oppervlakte roest. Gelijk het deukje op spatbord uitgehaald.
Morgen een nieuwe dag, misschien dashboard verwijderen.

26 feb 2007 17:41

Vandaag het interieur eruitgehaald,alles netjes gesorteerd en klaargelegt zodat het binnen korte termijn naar de bekleder kan, nog een klein beetje dicussie over de kleur, maar we denken dat het de bisque kleur word met donker blauwe biesje en natuurlijk in het leder.
Vloerbekleding gaat als mal mee omdat er geen originele zwart of bruine bekleding inkomt.
Dit alles moet je dan zien in een night-blue carroserie. (beetje fantasie gebruiken)

26 feb 2007 22:07

Er gaat toch niets boven BRG?

26 feb 2007 22:14

Mooi project, Wim! Ik kan mij nog herinneren dat mijn Oom uit Friesland zo'n Stag had.. volgens mij een bordeaux rode. Later had hij zo'n gele Truimph sedan.. Dolomite?.. die was ook wel mooi om te zien. Ze waren alleen wel erg vaak stuk.. :( .
Jullie doen goed werk! Hier in de straat zit S+S tuning, doen erg veel in MG restauraties en hebben ook veel Truimph onderdelen.

26 feb 2007 23:27

Auke231 schreef:Later had hij zo'n gele Truimph sedan..


Had hij die nieuw of tweedehands? Zo ja, vraag dan eens of het niet toevallig een 2500 TC was, aangezien mijn vader kennelijk de enige gele 2500 TC in NL had.

26 feb 2007 23:49

Dolomite is een ander model als de 2500/6cyl.
De Dolomite was een van de eerste meer kleppen techniek, (niet de jap)en is dan de sprint genoemd, waren voornamelijk in het geel of oranje -rood met zwarte accenten.

26 feb 2007 23:50

cabrio wim schreef:Dolomite is een ander model als de 2500/6cyl.
De Dolomite was een van de eerste meer kleppen techniek, (niet de jap)en is dan de sprint genoemd, waren voornamelijk in het geel of oranje -rood met zwarte accenten.


En ook niet de Dolemite

Een ander merk had een 4 cilinder 16 klepper al in 1914 :wink:

26 feb 2007 23:51

cabrio wim schreef:Dolomite is een ander model als de 2500/6cyl.
De Dolomite was een van de eerste meer kleppen techniek, (niet de jap)en is dan de sprint genoemd, waren voornamelijk in het geel of oranje -rood met zwarte accenten.


TC :!:

26 feb 2007 23:51

Die gele Dolomite was nieuw.. dat zal eind jaren '70 geweest zijn?.. Het was een gele met zwarte striping?, een snelle versie in ieder geval (ik ben niet zo op de hoogte van het Truimph gebeuren,.. sorry). Ik zal hem eens vragen wat het voor versie is geweest.

26 feb 2007 23:54

911-lover schreef:Een ander merk had een 4 cilinder 16 klepper al in 1914 :wink:


Ik kan me herrinneren dat de MG-A de eerste produktie auto was met 16v techniek.
Heb ik ooit is in een autotijdschrift gelezen, weet niet meer welk. :oops:
Gesloten onderwerp