Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

130 mg Grenze in 2012

09 feb 2007 17:03

Het is officieel, 997 op gas. Wellicht voldoet deze al aan de 130 mg uitstoot voor 2012 :lol:

http://www.autogas-manufaktur.de/bilder ... orsche.htm

Laat de discussie maar weer losbarsten :o :o :o

Grtz. Boxi

09 feb 2007 17:04

Een Porsche op gas :?: :shock: :mrgreen:

09 feb 2007 17:11

En waarom niet?
Om aan de steeds strengere milieuregels tegemoet te komen zullen fabrikanten wel iets moeten ondernemen.

Nu is het nog een aftermarket inbouw, ik zou er niet van opkijken als over een jaar of wat ook Porsche af fabriek met een model voorzien van een gasinstallatie komt. Of met een waterstof 9xx.

09 feb 2007 17:15

Waarom denken jullie dat ik al mijn old-timers opgeruimd heb!!! 5 stuks.
Het moet hier toch echt niet veel gekker worden.
Je ziet toch de bui hier al van ver aankomen, wie straks nog echte oude auto's heeft, mag alleen maar niet meer buiten komen, onder speciale condities. (willen de old-timer liefhebbers toch ook weer laten betalen)
Let op het komt hier in dit kl#te land nog zo ver, als je straks een dikke vette scheet laat, je voor of boven een afzuig installatie moet staan. :evil:

09 feb 2007 17:20

cabrio wim schreef:)
Let op het komt hier in dit kl#te land nog zo ver, als je straks een dikke vette scheet laat, je voor of boven een afzuig installatie moet staan. :evil:



Waarna het gas weer als alternatieve brandstof kan worden gebruikt.

09 feb 2007 17:41

cabrio wim schreef:Let op het komt hier in dit kl#te land nog zo ver, als je straks een dikke vette scheet laat, je voor of boven een afzuig installatie moet staan. :evil:


Wim, 3 of 4 kleintjes merken ze mss. niet :roll: :wink:

On Topic : Als de prestaties er niet minder om zijn, de uitstoot lager, het
uitlaatroffeltje niet minder...WHY NOT ?

09 feb 2007 17:50

Oke, maar wie gaat de ontwikkelings kosten etc, etc, weer betalen.
Wij toch.........dus wie wordt er weer gemolken. :roll:

09 feb 2007 17:54

Bij de presentatie van de jaarcijfers (enkele weken geleden)is door dhr Wiedeking aangekondigd dat de nieuwe uit te brengen 998 ook met dieselmoter zal worden geleverd :!: (investor relations HIER)

Ik verbaasde me er toen al over dat niemand hier daar iets over zei. :shock:
Laatst bijgewerkt door outletvalve op 09 feb 2007 17:54, in totaal 1 keer bewerkt.

09 feb 2007 17:54

...en foetsie is de toch al minimale bagageruimte... :roll:

09 feb 2007 17:55

outletvalve schreef:Ik verbaasde me er toen al over dat niemand hier daar iets over zei. :shock: [/url]

Bij deze dan :!:

09 feb 2007 17:59

Harley schreef:...en foetsie is de toch al minimale bagageruimte... :roll:


Minimaal 100 kg erbij...en wegenbelasting :shock: doen we ook maar weer iets hoger :bang:

09 feb 2007 18:11

outletvalve schreef:Bij de presentatie van de jaarcijfers (enkele weken geleden)is door dhr Wiedeking aangekondigd dat de nieuwe uit te brengen 998 ook met dieselmoter zal worden geleverd :!: (investor relations HIER)



Waar lees je dat precies?

Re: 130 mg Grenze in 2012

09 feb 2007 22:41

boxi schreef:Het is officieel, 997 op gas. Wellicht voldoet deze al aan de 130 mg uitstoot voor 2012 :lol:

http://www.autogas-manufaktur.de/bilder ... orsche.htm

Laat de discussie maar weer losbarsten :o :o :o

Grtz. Boxi


Heb de site een beetje doorgebladerd.
Mij is de VW Touareg met W-12 motor opgevallen.De W-12 heeft een VSI-installatie die opgebouwd is uit 2 maal een installatie voor de V-6.
Een VSI installatie is een LPG-installatie die ook geschikt is voor waterstof-gebruik..........

We gaan er echt naar toe.Benzine heeft zijn langste tijd gehad.
Ik verwacht dat we in de toekomst op bio-Diesel,LPG,Waterstof of Bio-Ethanol gaan rijden.
Benzine is straks echt exit.Zo,geen aard-olie meer nodig.........Next !! :wink: :wink: :twisted: :twisted:

Rob-met een hele vette knipoog-944.

09 feb 2007 22:49

Ik denk dat er electro motoren komen, die zijn er wel in aantocht

En ze zijn best snel.

09 feb 2007 23:16

Het is in principe ook van de gekke zoals olie wordt verkwinseld als brandstof. Aangezien het een grondstof is die op een dag op raakt. Zeker op het moment dat het ook maar enigsinds mogelijk is ben ik voor waterstof motoren. Hoe mooi die oude motoren ook klinken en hoe lekker de benzine ook ruikt. Alle andere toepassingen voor olie zoals kunstoffen zijn een stuk nuttiger dan de snelle (en vaak zeker niet optimale) verbranding die we nu gebruiken. En hoewel veel kunstoffen ook weer verkwanseling zijn (ik denk aan PVC wat oud wordt verbrokkelt en giftig is om te verbranden) zijn er een aantal kunstoffen die ook al zijn ze ietsje duurder (PET jeweetwel van je aledaagse Cola fles) een stuk (her) bruikbaarder zijn ofwel te verbranden zonder schadelijke uitstoot.

Nu moet je me niet meteen in t hokje "groen" plaatsen. (op z'n zachtst gezegd ben ik niet "begeistert" van femke) Dat ben ik verre van. Maar ik denk af en toe aan m'n kinderen (waar ik nog lang niet aan toe ben) en hun nageslacht. En dat we misschien wat minder makkelijk moeten doen. Met alles. Wat meer aan t woordje "duurzaam" denken. Duurzaam zul je denken, wtf....

Dat dacht ik ook. Maar toen heb ik een vak gevolgd MDO. Managment van Duurzame Ontwikkeling. Je weet hoe dat gaat, als student moet je extra vakken buiten je vaste profiel kiezen, dan loop je t lijstje af, en zoek je "leuke" vakken en "makkelijke vakken". Dit vak leek onder t 2e te vallen, aangezien je geen tentamen hoefde te maken. Maar het werd gegeven door Pieter Winsemius. Pieter Winsemius, de radertjes beginnen te draaien, ooja die knakker die de afgetreden minister Sybilla Dekker opvolgde in het 3e kabinet Balkenende, wederom als minister van VROM.

Het bleek en van de beste vakken te zijn die ooit heb gevolgd. Niet te geloven waar die man allemaal tussen zit. Hij zit zo'n beetje in iedere adviescommissie die er in NL is. Natuurlijk is dat overdreven maar als je de krant met m doorneemt, hij weet overal iets van af. Ook de mensen die hij liet opdraven. O.a. Directeur van Douw Chemicals een aantal hoge amtenaren. Erg intressant allemaal. Je zal wel denken die jongen is helmaal van t padje waar gaat dit verhaal naartoe. Nou uiteindelijk heeft hij aan de hand van al die voorbeelden het begrip duurzaam uitgelegd.

Je snapt dat dat me hier niet zo 123 gaat lukken. Maar pak het woordenboek er maar bij en kijk maar of je t tastbaarder kunt maken. Denk er maar over na. Dan weet ik zeker over, niet al te lang, rijden wij rond met waterstof motoren.



(mark die bedenkt dat ie misschien ook journalistiek had kunnen gaan doen)

09 feb 2007 23:30

Harley schreef
...en foetsie is de toch al minimale bagageruimte...

idd , en om de vergelijking te maken tussen een 3.2 en een 996 , is die al wel verbetert , maar nog niet gigantisch . Gelukkig . Het blijft toch een sportwagen :!: :?: Ik moet er niet aan denken dat b.v. een vertegenwoordiger 80 k met een P zal gaan rijden .Is m.i. niet goed voor de liefhebbers . Aan de andere kant ik wil over 4 jaar een andere PORSCHE dus even kijken wat het met de prijs gaat doen.
Ben NU AL aan het kijken voor de opvolger van mijn 996 .

09 feb 2007 23:38

Jort schreef:
outletvalve schreef:Bij de presentatie van de jaarcijfers (enkele weken geleden)is door dhr Wiedeking aangekondigd dat de nieuwe uit te brengen 998 ook met dieselmoter zal worden geleverd :!: (


Waar lees je dat precies?


Quoted for emphasis.. :!:

09 feb 2007 23:50

Ha die Jort,

ben jij dan de enige hier die sceptisch naar mijn bijdrage heeft gekeken ?

Goed gezien hoor :!: dit was idd een HOAX.

Misschien een beetje flauw, maar ik kon het even niet laten na dat bericht over de 997 op gas.

SORRY dat ik je op het verkeerde been heb gezet! ( maar kennenlijk was je de enige die het niet vertrouwde :shock: )

10 feb 2007 0:24

Of de enige die zat te snurken en je geloofde op je blauwe ogen :lol: :wink: (nouja, dat jíj dat begrepen had, niet dat Wiedeking het ook werkelijk had gezegd. Hij is zo'n beetje de grootste tegenstander van diesels).

10 feb 2007 23:29

Alexander911 schreef:Ik denk dat er electro motoren komen, die zijn er wel in aantocht

En ze zijn best snel.


Hmmmmmmm......Ja,daar zit wel wat in.Maar dan moet wel elk wiel zijn electromotor hebben.Remmen doe je niet meer met gewone remmen,maar de door werking van de electromotoren omkeren.De electromotor wordt dan dynamo,die in hoog tempo de energie weer opslaat in een accupack...........Klinkt mooi.

Ik denk alleen dat de auto dan loodzwaar wordt.Je hebt een grote accupack nodig voor de electromotoren.De akkupack is niet alleen groot (waar laat je die),maar ook zwaar.
Je kunt een accu niet zomaar aan een electromotor koppelen en hopen dat 'ie het doet.De motor zal direct op het maximum toerental willen lopen,hetgeen in een auto niet wenselijk is.
Om de motor fasoenlijk te laten aanlopen,heb je een frequentieregelaar nodig.Daarmee kun je een motor (of meerdere) geleidelijk laten aanlopen.

Om de motoren te laten omkeren naar dynamo's,heb je wederom de frequentieregelaar(s) nodig.Alleen om de energie naar de accupack te sturen,heb je vermogens-electronica nodig.Ook weer duur en vooral zwaar !

En hoe verzorg je de energievoorziening ? Thuis de steker in een wcd steken ? Of een kleine verbrandingsmotor die op ethanol of waterstof loopt ? Zonnepanelen in het dak van de auto ? Kan allemaal..........

De auto wordt op die manier bomvol en loodzwaar.En bovendien ook duur !!
Ik denk dat we voorlopig de huidige verbrandingsmotoren blijven gebruiken,maar met een andere brandstof.LPG,ethanol,waterstof of bio-diesel.
En dat we langzaam overgaan op hybrides,en daarna op electromotor-aandrijving.

11 feb 2007 0:07

cabrio wim schreef:Waarom denken jullie dat ik al mijn old-timers opgeruimd heb!!! 5 stuks.
Het moet hier toch echt niet veel gekker worden.
Je ziet toch de bui hier al van ver aankomen, wie straks nog echte oude auto's heeft, mag alleen maar niet meer buiten komen, onder speciale condities. (willen de old-timer liefhebbers toch ook weer laten betalen)
Let op het komt hier in dit kl#te land nog zo ver, als je straks een dikke vette scheet laat, je voor of boven een afzuig installatie moet staan. :evil:


Ik dacht daar ook al meteen aan, toen ik het nieuws hoorde over de nieuwe emissie eisen.

Alleen al daarvoor zou ik mijn CO gehalte hoger zetten om die lui te pesten daar in den haag..Maar jah milieu is toch al naar de klote waarom druk maken. En ik vind dat ik al genoeg compenseer door te gaan zweefvliegen dus vind het wel welletjes zo.

En gas is om op te koken, niet om een porsche te laten rijden..Die moeten op 98.

11 feb 2007 1:20

Meneer aard schreef:
Alleen al daarvoor zou ik mijn CO gehalte hoger zetten om die lui te pesten daar in den haag..Maar jah milieu is toch al naar de klote waarom druk maken.


Mensen als jij, zouden we meer van moeten hebben. :D

11 feb 2007 16:46

Nu we het toch over veranderingen in de autowereld hebben... wat moeten we hier nu weer mee? Een proef met een zwarte doos.

Straks krijg je van die verhalen over vroegah.. toen je nog zelf mocht bepalen hoe hard je reed. Je moet er toch niet aan denken dat ze gewoon je black box uitlezen en je maandelijks een overzicht van je boetes thuisgestuurd krijgt dat je meteen automatisch kan laten afschrijven van je rekening :?[/img]

11 feb 2007 18:33

roenkie schreef:Nu we het toch over veranderingen in de autowereld hebben... wat moeten we hier nu weer mee? Een proef met een zwarte doos.

Straks krijg je van die verhalen over vroegah.. toen je nog zelf mocht bepalen hoe hard je reed. Je moet er toch niet aan denken dat ze gewoon je black box uitlezen en je maandelijks een overzicht van je boetes thuisgestuurd krijgt dat je meteen automatisch kan laten afschrijven van je rekening :?[/img]


Als die zwarte doos verplicht wordt is dat voor mij wel de druppel. Zo leuk is NL nou ook weer niet...

Ik verwacht echter dat de weerstand zo groot is dat het niet in deze vorm ingevoerd gaat worden.

11 feb 2007 19:51

roenkie schreef:Nu we het toch over veranderingen in de autowereld hebben... wat moeten we hier nu weer mee? Een proef met een zwarte doos.

Straks krijg je van die verhalen over vroegah.. toen je nog zelf mocht bepalen hoe hard je reed. Je moet er toch niet aan denken dat ze gewoon je black box uitlezen en je maandelijks een overzicht van je boetes thuisgestuurd krijgt dat je meteen automatisch kan laten afschrijven van je rekening :?[/img]



In het wegvervoer is het al heel gebruikelijk om achteraf na een controle alsnog bekeurd te worden.
Plaats een reactie