Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Shoei Multitec

13 maart 2007 0:40

aangezien er hier ook meerdere (Porsche-rijdende) motorrijders actief zijn, een vraag ivm helmen : heeft één van jullie ervaringen met de Shoei Multitec? Dit zou na verschillende integraalhelmen (Shark, Yamaha, Arai) mijn eerste systeemhelm zijn --- bij een korte testrit beviel de pasvorm en ook de geluidsisolatie was meer dan behoorlijk. De Multitec kost in de kleur die ik wil de lieve som van 430€, dus ik ben op zoek naar feedback van eigenaars die dgl. helm al een tijdje in gebruik hebben. Is bedoeld voor gebruik op toermoto's met kuip/ruit (BMW R1150GS en Honda VFR800)

13 maart 2007 0:41

Neen , ik heb de laatste jaren een Roof gehad.
Ook daar ben ik meer dan tevreden van.
Kostprijs hing ook daarrond

13 maart 2007 2:13

Ik heb een systeemhelm van BMW, en die bevalt me erg goed, ze zijn wel erg aan de prijs :cry: :wink:

13 maart 2007 12:17

Geen ervaring met Shoei - heb 'n systeem-helm van Nolan - bevalt uitermate goed (en dus beter dan 'n integraal).

Wel heb ik altijd het idee (gehad) dat de systeem-helmen iets meer windgeruis produceren dan integraal-helmen :roll:

De nieuwe systeem-helmen van Nolan zijn zelfs met 1 hand te openen :idea:

13 maart 2007 12:23

Heb een systeemhelm van BMW gehad en vervolgens een "integraal" van Nolan i.c.m. "jet" van FM. Mijn ervaring: systeemhelm is inderdaad handig, maar minder comfortabel (gewicht & geluid). Zoals met alle compromissen dus niet best of both worlds.

14 maart 2007 0:50

Olaf schreef:
Wel heb ik altijd het idee (gehad) dat de systeem-helmen iets meer windgeruis produceren dan integraal-helmen :roll:

Klopt inderdaad,maar ja daar heb je dan weer oordoppen voor :lol: :wink:

14 maart 2007 2:14

bert964c4 schreef:Klopt inderdaad,maar ja daar heb je dan weer oordoppen voor :lol: :wink:

Zelfs met 'n integraal (of andere niet-systeem) helm is dat aan te raden :idea: :wink:

14 maart 2007 12:08

:shock: Die heb ik nooit gebruikt

14 maart 2007 13:36

[url=http://www.lcvm.nl/nieuwsbrief22.htm]10 minuten op een motor rijden met de stilste helm op de markt zonder gehoorbescherming bij een snelheid van 80 km/h levert al onherstelbare gehoorschade op.

Bij 100 km/h zit je al op ongeveer 86 DB en bij 140 op 98 DB (zelfde als F-16 :?: ) Alles meer dan 82 DB verwoest het gehoor.
[/url]

14 maart 2007 14:45

Dan zijn er hier velen die ook met stopjes in de Pmoeten gaan rondrijden en motorsportevenementen zijn sowieso taboe :wink:

14 maart 2007 14:51

Zo is het maar net ,

wat zeg ie???

15 maart 2007 1:09

HE WATTUH :lol: :wink:

15 maart 2007 1:13

Ja , het gaat over wattuh :wink:

15 maart 2007 18:01

heb zelf NOLAN maar ROOF is ook zeer goed (wel wat duurder maarja, comfort en looks kosten geld).

15 maart 2007 21:48

Zo is het :wink:

Afbeelding

26 mei 2007 17:38

<even uppen aangezien hier nog motorrijders actief zijn die hier mssch. iets aan hebben>

Ik heb intussen al een paar duizend km met de Shoei Multitec gereden en ben er zeer tevreden over. De omschakeling van een integraal- naar een systeemhelm is me zeer goed bevallen. Ik had in het begin wat scepsis naar geluidsisolatie, maar dat is bij de laatste generatie systeemhelmen goed onder controle. Wel gaf de 'whisper-kit' (die voor een nauwe aansluiting zorgt aan kin en nek) me in het begin een wat claustrofobisch gevoel. Het Pinlock-vizier werkt fantastisch, zelfs bij de combinatie regen/traag verkeer dampt het vizier niet aan. Tevreden met deze aankoop - wat mij betreft een aanrader, ook voor niet BMW-rijders :wink:
Plaats een reactie