Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Verzekerings vraagje

30 maart 2007 22:49

Vanavond heeft mijn vrouw een aanrijding gehad gelukkig had ze alleen wat blikschade, het gebeurde op een kruising en ze kwam van rechts en had dus geen schuld. Gelijk de politie gebeld, nadat deze ter plaatse was bleek dat de bestuurster van de tegenpartij geen rijbewijs had en de auto van haar vriend was die bij haar in de auto zat.

Wat ik me nu afvraag is het volgende, betaald de verzekering van de tegenpartij aan ons uit en verhaald het vervolgens op de bestuurster of moet wij onze centen rechtstreeks van de bestuurster zien te krijgen?
Hoop niet, maar vrees van wel, dat het laatste het geval is want van een kale kip valt natuurlijk niet veel te plukken.

Misschien dat iemand op het forum weet hoe zoiets in zijn werk gaat.

30 maart 2007 23:20

Ik zou het je niet met zekerheid kunnen beantwoorden maar ik wil je wel even succes wensen met de afwikkeling.

31 maart 2007 0:00

Joost, hoe is de auto van je vrouw verzekerd? WA, Beperkt Casco of Casco? Dat maakt wel verschil nl.

31 maart 2007 0:14

Als de auto van de tegenpartij verzekerd is, dan zal die doorgaans uitkeren zodra vaststaat dat die partij schuld heeft.

Als vervolgens blijkt dat de bestuurder van die auto onder invloed was of geen rijbewijs heeft (of anderszins niet bevoegd was te rijden) dan zal de maatschappij van de tegenpartij dat vervolgens weer verhalen.

31 maart 2007 0:51

In nederland is de auto verzerkerd, dus je krijgt je schade vergoed van de verzekeraar die de auto in dekking heeft. In engeland is bijvoorbeeld de auto in combinatie met de bestuurder verzekerd, daar rij je dus onverzekerd rond in andermans auto als je niet bijverzekerd wordt op die auto door de eigenaar. In nederland heb je dus geen enkel probleem, er vanuit gaande dat de aanrijding met een nederlandse auto was. :D

31 maart 2007 1:07

Voor zover ik weet geven Lindemans en Nynke hierboven het juiste antwoord. Succes met de afwikkeling.

Re: Verzekerings vraagje

31 maart 2007 1:41

Joost Houben schreef:Vanavond heeft mijn vrouw een aanrijding gehad gelukkig had ze alleen wat blikschade, het gebeurde op een kruising en ze kwam van rechts en had dus geen schuld. Gelijk de politie gebeld, nadat deze ter plaatse was bleek dat de bestuurster van de tegenpartij geen rijbewijs had en de auto van haar vriend was die bij haar in de auto zat.

Wat ik me nu afvraag is het volgende, betaald de verzekering van de tegenpartij aan ons uit en verhaald het vervolgens op de bestuurster of moet wij onze centen rechtstreeks van de bestuurster zien te krijgen?

Als de bestuurster geen rijbewijs had is deze volledig aansprakelijk, echter gaat dit over op de eigenaar van de auto, HIJ heeft tenslotte toestemming gegeven voor het besturen van ZIJN voertuig, ik hoop dat je een rechtsbijstands verzekering hebt, want voor deze mannen is dit appeltje eitje, en moet je ten allen tijden je poen krijgen, maar je verzekerings maatschappij weet daar ook wel raad mee hoor, dus no worries :lol: :wink:

31 maart 2007 15:38

zo te lezen komt het dus goed, succes ermee :!:

01 apr 2007 0:10

Bedankt voor de info, ben weer een beetje gerustgesteld. Maandag gelijk maar ff de rechtsbijstand inschakelen.
Plaats een reactie