28 mei 2007 17:07
28 mei 2007 17:38
28 mei 2007 17:40
28 mei 2007 18:02
28 mei 2007 21:10
28 mei 2007 21:12
28 mei 2007 21:19
28 mei 2007 21:22
28 mei 2007 22:16
28 mei 2007 22:18
28 mei 2007 22:26
Red Cabriolet schreef:@ 944guy, ben benieuwd hoe jij je verbruik berekent, lijken me toch niet echt realistische waarden voor een 944!
28 mei 2007 22:43
28 mei 2007 22:50
28 mei 2007 22:57
944 guy schreef:Mijn gemiddelde snelheid was 140 kmh, waar veel kleine wegen bij zaten. Op de autobahn heb ik gemiddeld wel 170 gereden, dus mijn verbruik zou bij normale snelheden richting de 1:15 gaan (bijna 7L/100km).
28 mei 2007 22:58
28 mei 2007 23:04
29 mei 2007 9:54
mayonaise schreef:wordt wel lachen als de crashtests eraan komen
airbag of niet, 450 kilo vs auto's van 1300 kilo en meer = you loose
dit ding zit in net boven brommobielen qua gewicht, maar mag wel op de snelweg...
29 mei 2007 10:18
Devils son schreef:mayonaise schreef:wordt wel lachen als de crashtests eraan komen
airbag of niet, 450 kilo vs auto's van 1300 kilo en meer = you loose
dit ding zit in net boven brommobielen qua gewicht, maar mag wel op de snelweg...
Ding is gemaakt van een bijzondere staalcontructie, welke door Porsche is ontwikkeld. Deze constructie kan iets van 8 keer zoveel kracht absorberen als gewoon staal bij gelijk gewicht... (althans, dit heb ik ergens gelezen, de test laat ik gaarne aan een dummy over).
Toch is dit de manier om zuiniger te gaan rijden: lichtgewicht. Sportauto's zullen denk ik ook die kant op gaan. Niets mis mee. Als men b.v. de Atom een beetje meer praktisch maakt is het een geweldige sportauto. Nu ook wel, maar het is niet echt een auto voor alledag zeg maar.
29 mei 2007 10:42
mayonaise schreef:techniek kan dat maar beperkt opvangen, uiteindelijk ben je toch de jippie als je allebei met 50/h frontaal op mekaar gaat , of er iemand met 100 in je zijkant ramt
Red Cabriolet schreef:In de praktijk was de 3L ook niet haalbaar!
944 guy schreef:Ter vergelijking: ik heb afgelopen weekend naar spa en terug gemiddeld 10.8 km/L gehaald op benzine. Mijn gemiddelde snelheid was 140 kmh, waar veel kleine wegen bij zaten. Op de autobahn heb ik gemiddeld wel 170 gereden.....
29 mei 2007 11:10
paSCal schreef:mayonaise schreef:techniek kan dat maar beperkt opvangen, uiteindelijk ben je toch de jippie als je allebei met 50/h frontaal op mekaar gaat , of er iemand met 100 in je zijkant ramt
Met die snelheden ben je altijd het haasje
Here are data from a paper of mine that appeared in the July issue of the American Journal of Public Health. It shows the risk of death in a smaller car in a two-car collision, compared to the risk of death in the larger car, related to the mass of the larger car divided by the mass of the smaller car. The rates at which drivers crash are strongly influenced by driver behavior, but the relative risk to each driver when a crash occurs is not affected in any obvious way by driver behavior. This relative risk is enormously influenced by the relative masses of the involved cars as shown in the plotted relationship. It says: if two cars crash into each other, and one of them is twice as heavy as the other, then the driver in the lighter car is about twelve times as likely to be killed, as the driver in the heavier car.
29 mei 2007 11:28
29 mei 2007 11:48
Heb je gelijk in, ik doelde meer op het feit, dat als je met 50km/uur frontaal op een ander knalt, die ook 50km/uur rijdt, het in elk geval "flink pijn" doet... (lees: met 2 "gelijke" auto's dus, inderdaad niet uitgaande van een RR tegen een Matiz (wie had die ookweer?) )mayonaise schreef:niet echt, als jij in de auto zit die 1300 kilo weegt, en je mot op een klein onderdeurtje dat 450 kiloe weegt, frontaal, 100/uurpaSCal schreef:Met die snelheden ben je altijd het haasjemayonaise schreef:techniek kan dat maar beperkt opvangen, uiteindelijk ben je toch de jippie als je allebei met 50/h frontaal op mekaar gaat , of er iemand met 100 in je zijkant ramt
29 mei 2007 12:03
29 mei 2007 18:09
29 mei 2007 18:37