Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Vanaf 9 juli 2007 wonen wij in Oostenrijk

14 jun 2007 15:17

Na er al jaren over te hebben gesproken en nagedacht, gaat het er dit jaar van komen. San en ik gaan emigreren naar Oostenrijk. Emigratie gaat natuurlijk niet over één nacht ijs en vergt zéér veel voorbereiding.

Bij ons leefde al langer de behoefte om dit avontuur aan te gaan, maar wanneer komt het juiste moment? Precies dat komt er niet, er is altijd wel iets wat tegenwerkt of niet goed uitkomt. Dus het laatste jaar eens goed de zaken op een rij gezet en december jl. de knoop doorgehakt.
We zullen gaan wonen in het plaatsje Rauris, vlak onder Zell am See.

Met wat hulp van goede vrienden uit Oostenrijk diverze zaken in gang gezet. Woning is inmiddels geregeld en de komende week gaat de verhuiswagen richting Oostenrijk.
Onze eigen woning wordt 2 juli a.s. opgeleverd aan de nieuwe bewoners. Onze beide auto's gaan mee en alleen die van Sandra zal daadwerkelijk worden ingevoerd. Mijn huidige en tijdelijke auto is inmiddels verkocht en wordt in Oostenrijk door de nieuwe eigenaar opgehaald. Komende maanden ga ik zelf rondkijken voor een andere in Oostenrijk.

Qua werk gaan we nog even kijken wat we gaan doen. Ik zal naar alle waarschijnlijkheid skileraar zijn in de wintermaanden en in de zomer moet ik nog even kijken. Onderstaand even een paar fotos van ons nieuwe onderkomen en de omgeving.

Dus wie weet kom ik sommige van jullie nog wel tegen in Oostenrijk. :wink:

Servus! :salut:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

14 jun 2007 15:32

He van harte, gedurfde stap! Niet direct de slechtste omgeving om naartoe te verhuizen!

14 jun 2007 15:32

Moedig hoor :!:

Natuurlijk héél véél succes :shock:

Zag toevallig van de week een programma op de EO, een gezin ging naar Frankrijk :wink:

14 jun 2007 15:50

Zo, iedereen gaat maar weg tegenwoordig..... :wink:
(wij gaan per Augustus voor 2 of 3 jaar naar Australie, en da's wel verder weg, maar ook minder definitief)

Heel veel succes en plezier daar in Oostenrijk :!: 8)
"Skileraar, en s'zomers nog even kijken?" Dan toch niet zo he?:

Afbeelding

:lol:

Re: Vanaf 9 juli 2007 wonen wij in Oostenrijk

14 jun 2007 16:03

Ivo964C2 schreef:We zullen gaan wonen in het plaatsje Rauris, vlak onder Zell am See.

Ah, toch nog een relatie met Porsche. :wink:

Afbeelding
In 1955 deelnemer aan das Eisrennen in Zell Am See, het stadje dat tevens de laatste rustplaats is van Ferdinand.

Zonder gekheid, veel plezier daar. Zowel 's zomers als in de winter een prachtig gebied. Als kind koesterde ik al de wens om exact daar te gaan wonen.
Laatst bijgewerkt door Jort op 14 jun 2007 16:30, in totaal 4 keer bewerkt.

14 jun 2007 16:03

:cry: Aan wie moet ik nu mijn 993 dan gaan verkopen?

In geval succes daar!

14 jun 2007 16:14

Knap dat je de stap durft zetten.
Ik ga 2X per jaar bij een Belgische vriend die een pension heeft in Brixen-in-Thale. Misschien zien we elkaar nog wel eens daar in Oostenrijk.
In Zell am Zee heb je Porsche Design. Jij moet dan voor ons maar eens een bezoekje regelen :D

14 jun 2007 16:24

2000 gtv schreef::cry: Aan wie moet ik nu mijn 993 dan gaan verkopen?

In geval succes daar!

Ik wil wel ruilen tegen een paar kratten pils hoor :D

On topic: mooi gebied daar in de alpen, ik ben niet in oostenrijk geweest maar zwitserland is ook zwaar prima.

14 jun 2007 17:19

vet cool, gewaagd als je nog geen baan hebt daaro :!:
mooi gebied, mooi land, kom er graag 's winters dus wellicht................

14 jun 2007 17:20

patrick911 schreef:Afbeelding

Rudi, Ruuuuddiiiiiii !!

Ivo, veel geluk daar in Oostenrijk.

Anne 2.7

14 jun 2007 18:18

Ik ruik hier een forumwintersportvakantiepensionmetontbijt.......... 8) Zimmer frei??? :wink:

Heel veel succes toegewenst !!

14 jun 2007 18:45

Jaco schreef:Ik ruik hier een forumwintersportvakantiepensionmetontbijt.......... 8) Zimmer frei??? :wink:

Heel veel succes toegewenst !!
Je neus laat je niet helemaal in de steek.... :wink:

14 jun 2007 18:53

ivo en sandra heel veel geluk in oostenrijk,

robert

14 jun 2007 20:07

Veel geluk en plezier daar in Rauris!
Mmmmmhhhh, de hele winter op de lange latten..... 8)

Afbeelding

Wij hopen deze stap ook nog eens te zetten, maar dan over een jaartje of 15 en "ietsje" Zuidelijker! :wink:
Laatst bijgewerkt door Rob Herfst op 14 jun 2007 23:11, in totaal 1 keer bewerkt.

14 jun 2007 20:21

Dit is iets wat ik ook al jaren wil.
Willeke wil echter niet...

Goed zeg!!!
Mocht je kamers gaan verhuren ofzo, stuur dan even een PB.
We gaan nu altijd naar Piesendorf. (vlakbij)

HELEMAAL TOP !!! GEFELICITEERD.

14 jun 2007 20:23

Bekend skigebied voor mij.

En de Volkswagen/Audi dealer in Zell heet nog steeds Porsche. Volgens mij komt de familie Piech daar ook vandaan.

Maareh... Skileraar in de winter, does it pay the rent? Heb je de benodigde papieren? Ik ben tijdens mijn studententijd drie seizoenen skileraar geweest bij de Oestereichische Schischule Koenigsleiten (boven Gerlos). Had gratis inwoning in het hotel, 50% korting op de drank, de helft werd niet opgeschreven en nog moest er iedere maand geld bij! :lol:

Hield er in ieder geval niet genoeg aan over om er een leuke 911 van te rijden! :wink: Volgens mij betaald werken achter de bar in een discotheek/apres ski tent veel beter.

Succes met dit avontuur!

14 jun 2007 20:26

Succes Ivo

Peter-vind het wel dapper-3.2

14 jun 2007 22:14

Ik heb er ook wel eens aangedacht om te emigreren. Maar verder dan Egmond aan Zee ben ik niet gekomen. En dát vond ik al een hele stap :D

Veel geluk daar en heel veel plezier met al die bergpassen en hairpins :wink:

14 jun 2007 22:37

Jullie hebben meer dan groot gelijk! Een prachtige omgeving in een fantastisch mooi land. Zoals je zelf zegt, je moet het gewoon doen!
Veel succes, geluk èn gezondheid !!

14 jun 2007 22:59

Lydia schreef:Ik heb er ook wel eens aangedacht om te emigreren. Maar verder dan Egmond aan Zee ben ik niet gekomen. En dát vond ik al een hele stap :D

Noem je het toch gewoon Egmond Am See? Klinkt al een stuk verder weg... :)

Gefeliciteerd met de beslissing, prachtige omgeving zo te zien en dat huis ziet er ook niet verkeerd uit (deze flatbewoner is niet jaloers...) :)

15 jun 2007 0:05

Veel succes daar Ivo, respect dat je dit aandurft. Heb er samen met de vrouw ook wel eens vaker over nagedacht maar we zijn te laf on zo'n gedurfde stap te zetten.

15 jun 2007 12:31

Heel veelsucces daar voor jullie.
Dat moet prachtig zijn omer te wonen.
De stap daarnaar zal niet licht (geweest) zijn , maar het zal prachtig zijn .
Bergen ipv "het vlakke land"
Succes en idd wie weet een leuke vakantietip.
Hou ons op de hoogte. Misschien toch eens een reden omdie kant op te trekken :wink:

15 jun 2007 14:17

Heel veel succes en veel plezier gewenst daar, het is een prachtig land, dus dat zal wel lukken.

.......

Misschien een tip (misschien heb je hier zelf al over nagedacht), laat even iemand die er verstand van heeft (echt verstand van heeft) Kijken naar de financiele kant van jullie emigratie, want er zitten altijd nog wel wat haken en ogen aan, ook als je ooit weer besluit terug te komen, dan bedoel ik voornamelijk de conserverende aanslag , om het iets duidelijker te maken http://www.belastingdienst.nl/variabel/buitenland/particulieren/particulieren-43.html#P624_62676. Misschien niet heel goedkoop om te laten uitzoeken, maar het kan allemaal soms wat anders uitpakken als je denkt.

15 jun 2007 14:20

Erg leuke wonen daar! Heb zelf een jaar in zwitserland gewoond was ook erg mooi (vooral in de winter, toen had je nog echte winters ).

Succes met alles voor verhuizing!

15 jun 2007 14:53

Ik ben stiekum toch wel een beetje jaloers. Overigens veel succes. :)
Plaats een reactie