Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Wat is een goeie fotoprinter?

15 jun 2007 13:21

Dus, omdat hier alles mag :cheesy:

Mijn vriendin wil een fotoprinter gaan kopen. Gewoon voor losse foto's dus, niet een A4-printer die ook foto's kan. Nu is daar redelijk veel keuze in, maar wat is nu een goede optie, en waar moet je op letten?

Ik zit te denken aan letten op de prijzen van de cartridges en of ze "per kleur" los erin gaan zegmaar... Zijn er verder nog dingen, en wie heeft er goede ervaringen mee?

Owhja, online bestellen kost inderdaad niks, doet ze ook heel veel, maar af en toe (lees: 2-3x per week) wil je gewoon een foto NU hebben ;)
Vandaar dit printertje....

Camera is op dit moment een Canon S2-IS, maar zal op (korte?) termijn wel vervangen worden door een spiegelreflex ala eos-400d ofzo... Daar gaat het nu even niet om!

15 jun 2007 14:08

De Canon IP4300 kan ik van harte aanbevelen. Nu voor 95 euries bij Informatique in de aanbieding.
Canon

15 jun 2007 14:52

FYI: er schijnt onder printers een regel te gelden: hoe goedkoper in de aanschaf, hoe duurder in het gebruik (dus hogere inktconsumptie voor dezelfde printopdrachten). Dus denk 2x na voor je de goedkoopste uitkiest.

15 jun 2007 15:50

Hmmm, dusse, misschien was het niet duidelijk, maar op zich zijn we NIET op zoek naar een A4-printer. Maar mochten de ervaringen zijn, dat dit eigenlijk een betere keuze is, dan kan dat natuurlijk altijd.

15 jun 2007 16:16

paSCal, wat is ongeveer het budget?

Ik zelf zou alleen maar naar Canon kijken. Ongelofelijk goed en degelijk spul. Vaak nog erg mooi ook. Kijk ook even of je "picturebridge" interessant vindt.

Succes :wink:

15 jun 2007 16:39

http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1153639

&

http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... /1111498/2

:salut:

15 jun 2007 17:00

Ik gebruik ook Canon.

Ixus IS 60 (geloof ik... :roll: ) en Printer Pixma IP4200. Printer is al niet meer leverbaar meen ik, is al een opvolger voor. Is wel een A4 printer, kan op foto papier afdrukken en de cartridges zijn inderdaad apart per kleur. Picture bridge werkt perfect. Die kleine stand-alone foto printertjes van Canon zijn best vaak in de aanbieding, maar weet niet hoe duur ze in het verbruik zijn.

Succes!

15 jun 2007 17:12

Ik zou liever een goede a4 foto printer te kopen, dan een wat (misschien) goedkopere kleinere variant, die gebruik maakt van de direct print (wat ik zo op maak uit je topic start Pascal :) ) van de camera.

De cartrigdge met papier + inkt zitten soms gecombineerd, of je moet een afzonderlijk inktpatroon nemen. De afdruk mogelijkheden zijn geloof ik gelijk 10x15 cm meer niet..De prijs per afdruk (weet niet of je daar van wakker ligt) is ook velen malen hoger dan een normale printer.

Met een normale printer (die ook foto`s aan kan) is tegenwoordig goedkoper, en je kunt nog eens je foto`s bewerken op de pc. De afdruk kwaliteit ligt net aan je wensen, maar ook aan de prijs categorie. HP heeft goede foto printers, enkel je betaald je scheel aan de cartridge`s (tenminste voor een normale printer) maar dat springt er bij mij nog steeds uit wat betreft kwaliteit..dat merk. Andere merk die best een grote concurrent hiervoor is, is Canon die heeft al heel lang afzonderlijke ink tanks wat ook HP in haar fotoprinters heeft zitten.

Kijk eens op de site van HP / Canon voor verdere info, en vergelijk ze eens met zon losse foto printer.

15 jun 2007 21:14

Zou eens naar Epson kijken...

15 jun 2007 21:48

Canon heeft net een nieuwe lijn foto printers gelanceerd en ik moet zeggen dat zelfs ik als criticus nu toch wel ga zwichten voor een Canon.

Vroeger veel met Epson gedaan maar wat de nieuwe Canon foto printers kunnen is echt verschrikkelijk mooi.
Heb van de week eens een foto uit de Nikon (12MB resolutie) op gewoon formaat, maar ook A3 formaat laten afdrukken bij Canon Plaza (toch voordelen als het een klant van je is :wink: ). Echt schrikbarend mooi.

Kwaliteit hangt overigens ook nog heel sterk van het gekozen papier af.

16 jun 2007 0:38

Ben ik hier schuldig aan PaSCal? :wink:

16 jun 2007 0:54

heb zelf de HP Photosmart A516, was volgens mij rond de 100 euro (mediaMarkt), zit een klein selectie schermpje op en erg mooie kwaliteit foto's. M.b.t. de inkt dan koop je een Pack van 100 vel incl. nieuwe inkt voor 38 euro. Weet niet of het voordelig is maar het werkt perfect!

Succes.
Davy

16 jun 2007 12:30

Voor de Canon gebruik ik Wecare = verkrijgbaar bij oa de Handyman. 40 % goedkoper en gaat langer mee en is beter getest, dan de originele Canon cartridges.

17 jun 2007 21:48

maurice schreef: (12MB resolutie)

Nooit geweten dat je resolutie in MB kunt uitdrukken. :wink:

Kijk uit met niet originele inkt. Met originele inkt zijn je afdrukken extreem lang houdbaar (met name bij HP), met niet originele inkt verandert dat in kort.

Voor de rest zelf de afdrukken van de genoemde merken vergelijken. Elk merk heeft zijn zwakke en goede punten, de vraag is waar jij de meeste waarde aan hecht. Een duidelijke betere is moeilijk aan te wijzen.

18 jun 2007 0:06

Ik doe dit gewoon via mijn Epson kleurenprinter en fotopapier.
Wel A4 , maar je kan d egrootte van de foto's zelf instellen en een metalen lat en papiermesje doen wonderen.
Ik ga er zeker geen appart toestelletje voor kopen als dit systeem perfect werkt. Een kleine printer kan echt niets meer bieden.

18 jun 2007 13:49

Jawel, makkelijk op reis, stand-alone naast je camera met picture-bridge.... past makkelijker in de koffer dan een A4 printer! :wink:

20 jun 2007 22:15

Printers qua kwaliteit en prijzen vergelijken???? Kijk even op

http://www.kieskeurig.nl

23 jun 2007 23:15

Jort schreef:
maurice schreef: (12MB resolutie)

Nooit geweten dat je resolutie in MB kunt uitdrukken. :wink:

Word ook gek van al die Megabits Megabytes Megaflops.... En dan heb je ook nog Megapixels inderdaad :wink:

24 jun 2007 11:20

Goed, eindresultaat: Canon Selphy 720....

Waarom? De wens voor een "kleine" printer was wel erg belangrijk, dus een A4 printer wordt het niet (die doen we wel via gewoon een afdrukshop)... Daarnaast komen uit al die printertjes "ongeveer dezelfde kwaliteit" (ja ja, kom maar!)... En dan is prijs toch wel boeiend, en natuurlijk ook het "gevoel" erbij... 65 Euro voor het printertje, en vervolgens een kleine 25 cent/afdruk, waarbij er op jaarbasis misschien 100 afdrukken gemaakt gaan worden :)

Dus: Setje besteld, hopelijk woensdag binnen!

Thanks voor de tips, en het helpen kiezen voor Canon :)

24 jun 2007 16:42

Goede keuze PaSCal. Zeker voor het doel waar jullie hem voor inzetten een klein juweeltje.

Heb toevallig mijn buurman dezelfde aanbevolen gisteren. :wink:

25 jun 2007 10:40

Is wel een "oud model", maar dat maakt op zich weinig uit. Voordeel is, dat ie relatief goedkoop te krijgen is ;)

25 jun 2007 11:07

Tis toch wat op het Porsche forum.....nu we dan toch bezig zijn, waar kan ik het beste de aardappelen halen.....?? want met dit soort topics durf ik eigenlijk niets meer zelf te beslissen zonder het forum expert panel te raadplegen, je zou maar eens een kat in de zak kopen..... :wink:

25 jun 2007 14:14

Ja, inderdaad, want er staat ook al een of andere sjappie-BMW te koop :ass:

:cheesy:

25 jun 2007 14:27

paSCal schreef:Welkom op het porscheforum.nl. Omdat dit forum in een tweetal jaar flink groot is gegroeid, is er blijkbaar behoefte aan een set basisrichtlijnen, wat de duidelijkheid in het forum moet waarborgen. Uit het verleden is gebleken, dat diverse mensen diverse grenzen hebben wat wel en niet moet kunnen op een forum zoals dit, vandaar deze richtlijnen.

Allereerst draait het porscheforum.nl om RESPECT, voor elkaar en met elkaar. Probeer daarom om je posts ook dat uit te laten stralen. Natuurlijk moet een geintje op zijn tijd kunnen, maar hou het binnen de lijnen. Daarom hieronder een kleine opsomming van tips en hints.

Taalgebruik/postgedrag
- Discriminerende posts in wat voor vorm dan ook, worden verwijderd!
- Hetzelfde gaat op voor sexistische posts.
- Krachttermen/schuttingstaal hoeven niet, ze lezen niet prettig en sieren je niet.
- Behandel een ander zoals je ook zelf behandeld wilt worden. Kraak een ander (of zijn auto!) niet af, daar zit niemand op te wachten!
- Spelfouten of grammaticale fouten worden nu eenmaal gemaakt, verbeteren daarvan heeft weinig zin en werkt alleen ergernis op.
- Probeer zoveel mogelijk ontopic te blijven in de diverse discussies, vaak nodigt een discussie uit om offtopic te gaan, maar hou het een beetje binnen de lijnen.
- Binnen de technische topics wordt geknipt zodra het offtopic gaat. Hou het hier dus ontopic en maak het zo de nuttige meerwaarde van dit forum.

Overzicht/leesbaarheid
- Probeer je posts zo overzichtelijk mogelijk te houden. Quote alleen de delen van een post die belangrijk zijn (kijk wel uit dat je iets niet uit zijn verband trekt), werk met kleine(re) plaatjes, etc etc...
- Nog een keer quote'en, ALS je quote, probeer dan alleen de nuttige tekst te gebruiken, niet het hele bericht, dit vergt wellicht wat oefening, maar daar is de "Voorbeeld" knop voor!
- Als er een lijstje voor iets is, hou die dan in de eerste post van een thread en pas deze telkens aan, plaats dus niet om de 5 berichten een bijgewerkt lijstje.
- Hou je signature kort en krachtig, dus geen plaatjes, niet teveel regels, dit vergemakkelijkt het lezen van een aantal posts onder elkaar.
- Zorg dat je tekst in je post voor iedereen duidelijk is, de zogenaamde "one-liners" opmerkingen kunnen vaak verkeerd gelezen worden. Een extra zin kan een hoop vraagtekens voorkomen.
- Als je iemand een PB'tje stuurt, krijgt die persoon hem vanzelf, dit hoef je dus niet in een topic te melden
- Je hoeft geen namen, groetjes of ander soort afkondiging onder een post te zetten, iedereen snapt dat het van jou komt ;)
- Door het automatisch resizen van afbeeldingen passen er altijd twee afbeeldingen naast elkaar in een bericht. Het zoveel mogelijk naast elkaar plaatsen van afbeeldingen in berichten in plaats van een onnodig lange(re) rij onder elkaar komt ook de leesbaarheid van het forum ten goede.

Aanvullingen op deze richtlijnen zijn uiteraard van harte welkom!

:wink: :wink: :wink: :lol:

25 jun 2007 15:37

Ondaks dat pascal al een printer heeft aangeschaft toch nog ff een on-topic reactie:

Het verbaast me dat HP niet wordt genoemd in dit topic. Het grote voordeel van HP is dat de kop en cartridge gecombineerd zijn. Dus als je de inkt vervangt vervang je ook meteen de kop.

Zelf had ik altijd HP maar de laatste keer een Epson. Die had dus vaste koppen in de printer, steeds als je het apparaat een tijdje niet gebruikt (wat ik me goed voor kan stellen bij het gebruik dat je aangeeft) moet je de koppen reinigen. Dit doet het apparaat m.b.v. inkt uit je patronen. Gevolg: weinig printen maar erg vaak je cartridges vervangen oftewel hele hoge kosten per pagina.

Let verder niet alleen op de prijs van de cartridges maar ook op de inhoud, die verschilt per type. Vaak zie je dat goedkopere printers werken met een kleinere inhoud, daardoor zijn ze dus duurder in het verbruik.

Tot slot verwacht geen wonderen meer van de kwaliteit. De tijd dat je een printer kon laten repareren buiten de garantie is voorbij. De aparaten zijn zo goedkoop tegenwoordig (en de arbeid zo duur) dat kapot buiten de garantie eigenlijk altijd neerkomt op een nieuwe aanschaffen.
Plaats een reactie