voor het eerst iets gekocht via internet dat echt absoluut niet beantwoord aan de beschrijving : op marktplaats stond een stuur te koop van een 914, geadverteerd als leder stuur. Intresseerde me wel aan die prijs (50 euro) omdat de originele 914 sturen net iets kleiner zijn dan de originele 911 sturen (38cm ipv 40cm) en dat rijdt gewoon aangenamer vind ik. Na navraag of het leder in goede staat is, beslist het te kopen. Krijg ik het thuis toegestuurd, blijkt het :
- geen leder te zijn, maar imitatie lederlook in een soort schuimrubber
- in behoorlijk slechte staat te zijn, met her en der stukken rubber afgesleten. Voor mij gewoon onbruikbaar !
Ik best ontevreden : reactie van de verkoper (Dhr Jim Van Drongelen),
"sorry voor de teleurstelling. Het 35 jaar oude stuur is door jou gezien op foto. Het is leder, aangezien het gestikt is en dat kan niet met rubber.
Hoewel ik het stuur ook in Nederland kon verkopen, heb ik de moeite genomen om het jouw kant op te sturen.
Mocht je nu toch niet tevreden zijn(risico van het kopen via foto's ed.),
het stuur is in te ruilen tegen een opnieuw bekleed stuur op de site die ik
reeds doorgaf met bijbetaling van 185 euro (aanbieding)."
Hier krijg ik dus iets van
- ik wil een leder stuur, geen imitatie : een klein kind ziet dat dit geen echt leder is. Ik heb nog nooit leder gezien dat afbrokkelt .....
- zelfs als hij niet wist dat het geen leder is, het is niet in goede staat en dat had ik nog specifiek gevraagd !
- ik heb wel betaald om het te verzenden naar mij. Trouwens dit maakt het voor hem alleen maar makkelijker, want ik zie het pas wanneer het stuur hier is en mijnheer betaald is
- ik zocht geen nieuw bekleed stuur voor 185 euro, ik zwil een 380mm stuur voor mijn 911, in goede, originele staat en in leder. Wat dit had moeten zijn, want zo was het beschreven !
Ik weet dat ik hier niks aan kan doen als hij weigert het terug te nemen, het gaat ook niet over een immens bedrag, maar het gaat om het principe ! Zelfs als het geen echt leder is, maar als het dan nog in goede, bruikbare staat was geweest, had ik er (voor die prijs) nog niet zo'n probleem van gemaakt.
Maar ik wil het gezegd hebben en het laten weten voor anderen, als die man ooit nog eens (porsche)spullen aanbied : pas op voor Jim Drongelen, informeer je goed en ga misschien best de spullen zelf ophalen !!