Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Dubai

23 jun 2007 21:24

Heeft hier iemand ervaring met het opzetten van een bedrijf in Dubai?

23 jun 2007 23:08

Ken wel iemand die 10 jaar geleden een bedrijf in Dubai heeft opgezet maar zijn ervaring wil jij denk ik niet horen. :wink:

23 jun 2007 23:09

Of juist wel. :wink:

23 jun 2007 23:11

Ik wil zowel negatieve als positieve ervaringen horen. :lol:

Hou er niet van om voor verrassingen komen te staan 8)

23 jun 2007 23:19

Zal de details eens na gaan vragen.

Wat ik er van weet is dat de beste man begonnen is in Dubai om een bedrijf te runnen dat hotels en kantoren meubileert. Dat ging een tijd goed totdat ie alle orders voor zijn neus zag wegvloeien naar een bedrijf dat van Arabische afkomst was.
Hij heeft dat nog geprobeerd aan te vechten maar dat schijnt in Dubai bij voorbaat een verloren zaak te zijn. Als represaille werd ie toen ook nog afgeperst waarna hij na bijna 3 jaar het zekere voor het onzekere heeft genomen en weer terug naar Nederland is gekomen.

24 jun 2007 13:30

Onlangs een reportage op de Duitse TV gezien over bedrijven opstarten en opgestartte bedrijven in Dubai.
De conclusie was dat het voor de gouden jaren te laat is en ze ook daar zeer erg prijsbewust geworden zijn.
Het grote geld is er niet meer te rapen al zou je dit natuurlijk denken als je aan Dubai denkt.

24 jun 2007 14:20

maurice schreef:Zal de details eens na gaan vragen.

Wat ik er van weet is dat de beste man begonnen is in Dubai om een bedrijf te runnen dat hotels en kantoren meubileert. Dat ging een tijd goed totdat ie alle orders voor zijn neus zag wegvloeien naar een bedrijf dat van Arabische afkomst was.
Hij heeft dat nog geprobeerd aan te vechten maar dat schijnt in Dubai bij voorbaat een verloren zaak te zijn. Als represaille werd ie toen ook nog afgeperst waarna hij na bijna 3 jaar het zekere voor het onzekere heeft genomen en weer terug naar Nederland is gekomen.

Aha, eigen volk eerst politiek dus . :?

24 jun 2007 16:41

F@RGO schreef:Aha, eigen volk eerst politiek dus . :?

Discriminatie is overal. Wat dat betreft valt het hier in Europa nog wel mee. Ik heb dezelfde ervaringen met Azie en je moet erg stevig in je schoenen staan en diep door het stof willen gaan om te overleven.

Zoals 911-lover als schreef zijn de gouden jaren over en komt nu de bezinning in Dubai. De mensen van het eerste uur zitten goed maar als je nu tussen de gevestigde orde wat wil bereiken moet je heel hard knokken en er op rekenen dat je behoorlijk wat weerstand zult ondervinden.

24 jun 2007 16:48

Als je graag een bedrijf in de V.A.E wil starten, dan ben je in Dubai (veel) te laat.
De andere zes bieden nog wel mogelijkheden, zeker Sjarjah.
Je hebt wellicht een betere kans in Qatar of Bahrein, daar staat alles nog op een lager pitje.

25 jun 2007 4:10

kom regelmatig in Dubai, denk niet dat je TE laat bent, wel laat maar de expansie drift gaat nog gewoon door, nog geen einde in het zicht dus moeten er zakelijk gezien nog staads mogelijkheden zijn. COnclusie als zou je te laat zijn zou eenzelfde beteken als dat je nu in NL geen iegen bedrijf meer zou kunnen opstarten omdat het hier natuurlijk al een behoorlijk gevestigde orde is. Onzin natuurrlijk, maar je moet er wat er gewoon wat voor doen ipv voorheen gewoon wat doen. Meestal is dat ook wat beter omdat je dan een betere meer solide fundering hebt, als dat het maat komt aanwaaien en dan bij de eerste de beste tegensla alles in elkaar dondert.

25 jun 2007 9:16

Gaat het om specifiek Dubai of kijk je gewoon in het midden oosten? Ken wel een paar Nederlanders waar ik je in contact mee brengen die een bedrijf hebben in Qatar.

25 jun 2007 12:17

Heb gisteren naar "Reportage" gekeken over de financiering van Moskees in NL, specifiek die van de nieuw te bouwen in Rotterdam en Amsterdam. Die in Rotterdam wordt helemaal gefinancieerd door de prins van Dubai. Budget € 4 Mio. Volgens de woordvoerder van de prins vonden ze € 4 Mio voor een moskee niet veel geld en voor de prins was het al helemaal niet veel geld. Volgens de woordvoerder van de moskee in Rotterdam gingen alle rekeningen, ook de toekomstige voor de maandelijkse lasten als schoonmaak, onderhoud e.d. linea recta naar Dubai. In Amsterdam hadden ze fin. problemen, maar waren ze al in Rotterdam gaan praten om te kijken of de Dubai connection voor hen ook de oplossing zou zijn.

Dus er is genoeg geld te vinden in Dubai, gewoon een paar moskees beginnen. :lol:

25 jun 2007 12:33

Jeroen C3.0 schreef:Dus er is genoeg geld te vinden in Dubai, gewoon een paar moskees beginnen. :lol:

Ik heb begrepen dat er al mensen in dat gat in de markt zijn gesprongen... :wink:

25 jun 2007 12:44

Wat wil je weten? Ik woon nl al drie jaar in Dubai en ga over een paar maanden verhuizen naar NL. Als je iets meer specifiek bent, dan kan ik je evt helpen. Gr,
Plaats een reactie