Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

'Politie stopt met bonnenjacht'

06 jul 2007 10:18

Kwam ik tegen op fok.nl:

De politie gaat zich meer richten op het bestrijden van criminaliteit en het terugdringen van overlast. Dat staat in een brief van minister Ter Horst van Binnenlandse Zaken die volgende week naar de Tweede Kamer zal gaan. Aan het bonnenjagen komt daarmee een einde.

Volgens de minister ligt de nadruk in de 'prestatiecontracten' die in 2003 met de korpsen zijn afgesloten teveel op het uitschrijven van bonnen. Die 'weeffout' wil Ter Horst herstellen.

De Nederlandse Politiebond is er blij mee. "Het klinkt mij als muziek in de oren", zegt voorzitter Hans van Duijn. "Zowel agenten als publiek kunnen hier erg blij mee zijn." De Raad van Hoofdcommissarissen is ook verheugd dat de minister meer nadruk legt op de kwaliteit van het werk.

En nu nog gaan flitsen voor de veiligheid, dan is iedereen blij!

06 jul 2007 11:15

GUUSJE RULES :!: :wink: :!:
zij was al daadkrachtig bezig toen ze nog burgemeester was van ons mooie Nijmegen :!:
goeie aksie van Guus..................

06 jul 2007 11:20

Is er eindelijk iemand verstandig geworden! :cheers:

politie blij, publiek blij, win-win situatie dus!

Alleen misschien de bean counters niet?

06 jul 2007 13:12

eerst zien, dan geloven :roll:

06 jul 2007 14:37

Goed voornemen. Ik hoop dat er ook uitvoer aan gegeven gaat worden. Prioriteiten moeten er gesteld worden, waarmee ik dus wil zeggen dat de verkeersveiligheid wel in het oog gehouden moet worden, maar vooral daar handelen waar het het hardste nodig is.

06 jul 2007 15:00

Geloof er niet in dat er dan minder op snelheid gecontroleerd wordt. Er is de afgelopen jaren een mega investering gedaan in camera's en video surveilance auto's en die zetten ze echt niet in een oude boeren schuur.

06 jul 2007 15:30

Ik geloof er ook niets van. Wacht maar tot er bij de korpsen weer kerstpakketten ingekocht moeten worden ...

06 jul 2007 17:35

maurice schreef:Geloof er niet in dat er dan minder op snelheid gecontroleerd wordt. Er is de afgelopen jaren een mega investering gedaan in camera's en video surveilance auto's en die zetten ze echt niet in een oude boeren schuur.

Die investering hebben ze er al lang uit :twisted: :cry: :wink:

06 jul 2007 20:30

Van de week weer een bekeuring van 16,-- euro, na correctie 54 km/h waar je 50 mag. Voor dat soort bedragen kun je toch geen agent op pad sturen? Meteen afschaffen die onzin.

06 jul 2007 21:16

Red Cabriolet schreef:Van de week weer een bekeuring van 16,-- euro, na correctie 54 km/h waar je 50 mag. Voor dat soort bedragen kun je toch geen agent op pad sturen? Meteen afschaffen die onzin.

Nee, zometeen gaan ze bedragen verhogen. Da's lekker! :wink:

Idd: eerst zien dan geloven. :!:

06 jul 2007 21:20

Jeroen914 schreef:eerst zien, dan geloven :roll:

helemaal mee eens !!!

06 jul 2007 21:26

Ik heb er een hard hoofd in dat dit ook daadwerkelijk doorgevoerd gaat worden... Wat mij betreft moet er wel wat gedaan worden aan al die flitskasten die op pplekken staan die absoluut niet daar staan om de verkeerveiligheid te verhogen :!:

06 jul 2007 22:29

Geen Oom Agent die het nog 'leuk' vindt om op oneigenlijke tijden in de berm een auto te moeten zitten, en dat ding te horen klikken, door auto's die 3x zo mooi zijn als zijn eigen privé Astraatje thuis op de oprit....
En ook op verjaardagen is hun verhaal al lang geen hit meer ("Ik flits auto's voor mijn beroep"). Duhh. 'kan me wel voorstellen dat er een soort *flits*moeheid optreedt bij de blauwe mannen.

Deed onlangs aangifte van een aanrijding met doorrijden, bij ons in het dorp (m'n hele deur linksachter in elkaar) en die agent zat hopeloos verveeld achter zijn bureau wat zaken in het (hopeloos verouderde) Politie aangifte systeem te kloppen, terwijl hij de historische woorden sprak:
"Laat ze me dan maar niet meer om 6:00 's ochtends in die verd*mde flitsauto zetten..."

DIE was gefrustreerd zeg, niet normaal! :shock:
Heerlijk... maakte het doen van die aangifte bijna "worth while" :!:

07 jul 2007 10:59

Laat me niet lachen, :ass:

benzine wordt dan zeker ook weer 50 cent :twisted: :twisted:

07 jul 2007 11:55

Begrijpelijke actie van mijn (long time ago 8) ) klasgenote: ze is bang voor agenten die automobilisten met drankgebruik bekeuren :oops: :cry:

07 jul 2007 16:36

Hahahaha!

Ik vrees dat tegen de tijd dat deze maatregel overal in Nederland is doorgefilterd óf alles vol ligt met trajectcontroles óf we allemaal een Big Brother-kastje in de auto hebben dat automatisch bekeuringen genereert :? onder het motto van kilometerheffing.

07 jul 2007 16:38

Blijf je toch lekker in je 924 rijden? :D Laat hun daar maar es een kastje in proberen te bouwen...

13 jul 2007 4:22

RufBTR schreef:
Jeroen914 schreef:eerst zien, dan geloven :roll:

helemaal mee eens !!!

Dito hier.
Boeven vangen brengt niets op en kost enkel geld.
Plaats een reactie