Ik moet eens effe mijn stress kwijt van de afgelopen week. Misschien herkennen een hoop mensen dit dus vandaar..
Donderdagavond rond een uurtje of 7. Mooi weer buiten, ik rij met de dienstwagen van Intrapost naar huis na een lange dag werken en heb de radio lekker hard draaiden met Iron Maiden. Kom ik bij een kruispunt met stoplichten. Ik rem netjes af, maar ben nog ongeveer 15 meter verwijderd van de witte streep. Daarna krijg ik ineens groen licht; blijkbaar geen ander verkeer hier. Ik geef gas. Wat denk je: komt er een jong gastje op een scooter aanzetten vanaf de linker weg, steekt schuin over, recht over mijn tegenover gestelde weg en zo vlak voor mijn voorbumper naar de straat rechts naast mij.
Ik schrok me helemaal dood en dus weer frontaal op de rem. Scheelde niet veel; gastje keek me aan met een blik van Ik mag dit niet maar doe het lekker toch!
Kon helaas net niet zijn nummerplaat lezen of omdraaien anders had ik hem aangegeven voor zijn super gevaarlijk weggedrag!!
Vrijdagmiddag: ik ben met de dienstwagen pakketten aan het wegbrengen als ik ineens een straat in rij met daarin een breed geparkeerde caravan. Daaronder, tot zijn schouder verdwenen een oude man met een schroevendraaier. Hij is blijkbaar iets aan het repareren. Maar aangezien ik dus ook hier niet kan keren, en ik niet achteruit durf naar de erg drukke straat achter mij blijf ik staan wachten. 1 minuut, 2 minuten, meneer blijft lekker liggen. Ik doe het raampje naar beneden, roep twee keer, maar krijg geen gehoor. Damn zeg wat zijn die mensen tegenwoordig koppig!!
Een vrouw een endje verderop, ze woont in een flat die precies uitkijkt op de straat waar ik nu stond had het hele gebeuren gezien en ze gebaarde mij dus dat er zeeen van ruimte over was. Ik na wat getwijfel langzaam gas gegeven, ga stapvoets voorbij de caravan. Hoor ik ineens een hele harde klap tegen het metaal van de auto en een brullende vent " Hey fietsbel, kun je niet omrijden?? "
Zaterdagavond: ik had de dienstwagen weggebracht naar het bedrijf en besloot met de 924 nog effe een blokje om te gaan. Wederom weer schitterend weer om te touren. Ik ben even gaan tanken bij de Betlehem of hoe je dat ook mag schrijven en toen reed ik de rontonde op richting Julianadorp. Komt er verdorie ALWEER een brommerrijder de baan op, zonder richting te geven, scheurt OVER de gehele rontonde en dus weer vlak voor mijn neus langs waardoor ik me kapot schrik en op de rem ga. Achter me een gefrustreerde Busschauffeur die een claxon geeft waarvan ik haast nog steeds oorpijn van heb. Toen was ik het zat!
Ik ben achter die gast aangegaan; ik hield em aardig bij. Meneer de hele tijd omkijken en de hele tijd gevaarlijk inhalen, ook bij bochten. Toen ik em door half de schooten heen had gejaagd had ik nog steeds zijn nummerplaat niet kunnen lezen dus gaf ik de jacht op. Damn ze weten echt DONDERSgoed dat ze fout zijn! En waar is dan de politie als je ze nodig hebt? Nee, die staan lekker een endje verderop te laseren en de automobilisten lastig te vallen die 2 kilometer per uur te hard rijden..
Waar is de rechtvaardigheid gebleven in het verkeer?????