16 aug 2007 10:34
16 aug 2007 14:07
16 aug 2007 17:06
16 aug 2007 17:28
16 aug 2007 21:07
911-lover schreef:Jemoest eens weten hoe dikwijls ik ze zie staan aan of ietsje van de grens tussen Elmt en Roermond.
Ikzelf ben daar ook op de kop geflitst geweest
17 aug 2007 0:24
18 aug 2007 9:56
911-lover schreef:Dat was mijn zwaarste ooit in Nederland (94 waar ik 50 mocht . Net achter het bord van 50 geflitst komende van de 80 zone)
Boete aangekregen , niet betaald/gereageerd/ ( aangekregen ) en nooit meer een herinnering gehad
19 aug 2007 1:37
19 aug 2007 9:22
928GTS schreef:Tja, in Nederland zo hard rijden begin ik zelfs bijna dom te vinden, maar dan zo dicht bij de grens
19 aug 2007 9:45
944 guy schreef:De politie mag pas een X aantal meter na een snelheidsverlaging gaan flitsen
19 aug 2007 9:52
Juridische FAQ flitsservice.nl schreef:V:Plaats radarcontroles
Antwoord:
Als je het strikt bekijkt is het natuurlijk zo dat automobilisten en motorrijders bij het passeren van het bord “bebouwde kom”, tenzij anders aangegeven, niet sneller dan 50 kilometer per uur mogen rijden. Om bestuurders rustig de gelegenheid te geven hun snelheid aan te passen en om discussies te voorkomen heeft het College van procureurs generaal van het Openbaar Ministerie bepaald dat er een minimum afstand moet zijn tussen de plaats waar geflitst wordt en de plaats waar de maximum snelheid feitelijk geldt. Onderstaande tabel geeft de afstanden aan.
speed m/s afstand
30 km/u 8 80 m
50 km/u 14 140 m
60 km/u 17 170 m
70 km/u 19 190 m
80 km/u 22 220 m
90 km/u 25 250 m
100 km/u 28 280 m
120 km/u 33 330 m
De afstanden gelden uiteraard ook tussen de plaats waar gemeten wordt en de plaats waar het gebod eindigt. Als het, om wat voor reden dan ook, toch noodzakelijk is om snelheidsmetingen uit te voeren binnen de voorgeschreven minimale tussenafstanden, dan moet de reden in het proces verbaal gemotiveerd worden.