Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Citroen C5 Airspace

21 aug 2007 7:36

IK vind hem mooi, maken die handel....

http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=44186

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

21 aug 2007 8:20

De wagen is niet mis, maar de overhang is vooraan te groot en ik vrees dat er nog weinig van de look zal overblijven tegen de tijd dat hij in serieproductie gaat. En die velgen zijn ook weer van Lambo afgekeken, na Ford en zovele andere kan ook Citroën dit niet laten percies :?
Laatst bijgewerkt door Godspeed op 21 aug 2007 8:47, in totaal 1 keer bewerkt.

21 aug 2007 8:41

Godspeed schreef: ik vrees dat er nog weinig van de look zal overblijven tegen de tijd dat hij in serieproductie gaat.

Dat kun je nu juist van Citroën niet zeggen! Die brengt vaak proto's in vrijwel ongewijzigde vorm op de markt; niet altijd even succesvol, maar toch...

Ik vind dit ook een hele fraaie coupé/cabrio. Die grote overhang geeft de auto wel een stevig sportief karakter en past in de (nieuwe) lijn van Citroën.

Én dit schijnt een échte 4-persoonscabrio te zijn en niet een 2+2 zoals de concurrenten.

Ik zeg ook: bouwen die hap!

21 aug 2007 8:49

Speedy356 schreef:
Godspeed schreef: ik vrees dat er nog weinig van de look zal overblijven tegen de tijd dat hij in serieproductie gaat.

Dat kun je nu juist van Citroën niet zeggen! Én dit schijnt een échte 4-persoonscabrio te zijn en niet een 2+2 zoals de concurrenten.

Dan bedoel ik niet de algemene lijn (want zoals bij de C6 kwam die er wel perfect door). Maar de details die deze cabrio dat extra geven, zoals de 4 uitlaten, zie ik niet snel in serieproductie verschijnen. En pas op ook ik apprecieer Citroën omdat ze (soms) toch nog steeds anders zijn dan rest.

Re: Citroen C5 Airspace

21 aug 2007 8:52

Marcel schreef:IK vind hem mooi, maken die handel...

Precies! Mooie auto.

21 aug 2007 9:01

Zéér fraaie auto :!:

Mijn eerste gedachte is schooltijd, veel afkijken :oops:

(Veel Audi, BMW en Mercedes :evil: :twisted: )

21 aug 2007 10:06

Veel Audi, weinig Citroën. De C4 en C6 hebben veel meer karakter.

21 aug 2007 10:29

Oh, en wat is er mis met "veel Audi" .....ik heb net een A6 3.0 tdi quattro avant gekocht....

21 aug 2007 10:33

Zeer mooie wagen.
Ik ben zeker geen pro Citroen persoon daar ik de huidige modellen alles behalve mooi vind, doch deze springt eruit.
Die mag idd zo gebouwd worden

21 aug 2007 10:35

Niets mis met een Audi, maar wel met het na maken er van door Citroën.

Hoewel ik DIT wel een mooie Citroën vind!

21 aug 2007 10:39

Marcel schreef:Oh, en wat is er mis met "veel Audi" .....ik heb net een A6 3.0 tdi quattro avant gekocht....

Nou nou Marcel kan het niet wat minder :wink: :oops: :lol:

Veel rijplezier ermee, een superauto denk ik :idea:

21 aug 2007 11:17

Ieder z'n meug... maar Audi staat bij mij synoniem voor saai, te gepolijst. :wink:

21 aug 2007 11:21

mooi hoor! Citroen heeft door de jaren heen veel moois gemaakt. Deze kan wat mij betreft zo in de productie.

21 aug 2007 11:34

lekker hapje, mag zo hier op mijn bordje komen...... :!: :wink:

21 aug 2007 11:44

Bijzonder mooi, maar de kwaliteit van bouwen laat nogal eens te wensen over :roll: :cry:

Niet voor niets werden de eerste leveringen van de C6 uitgesteld.

21 aug 2007 12:16

Jort schreef:Ieder z'n meug... maar Audi staat bij mij synoniem voor saai, te gepolijst. :wink:

Ja hoor. 8)

21 aug 2007 12:49

Leuke bak!, doe maar 1 :wink:

21 aug 2007 13:58

Ziet er inderdaad heel erg mooi uit! Ik hoop dat Citroen besluit om dit model ongewijzigd in productie neemt! 8)

21 aug 2007 23:27

Idd, veel Audi......maar dit is de 1e Citroën die op iets trekt :wink:

21 aug 2007 23:53

jampie schreef:Idd, veel Audi......maar dit is de 1e Citroën die op iets trekt :wink:

Ohhh, wat dacht je hiervan dan:

Afbeelding

of

Afbeelding

Mogen echt allebei op de oprit bij me

21 aug 2007 23:55

De 1e wel, wat een beauty. 8)
De 2e is (imho) niet mooi maar wel imposant door z'n maserati motor.

22 aug 2007 0:02

HenkC2C schreef:.....
De 2e is (imho) niet mooi maar wel imposant door z'n maserati motor.

en dat was ook meteen zijn grootste zwakte. Ik vond/vind het wel een moiie wagen zeker voor het tijdsbeeld, begin 70-er jaren...

22 aug 2007 0:13

Jort schreef:Ieder z'n meug... maar Audi staat bij mij synoniem voor saai, te gepolijst. :wink:

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

idd, erg saaie auto's :shock:

22 aug 2007 0:17

Voor de recentere modellen, zoals de hierboven getoonde, komt daar bij mij nog "een tikkeltje log" bij.

Te hoge schouders, teveel plaatwerk boven de achterwielen en een te dikke neus geven tezamen een beetje een logge indruk, zelfs met de grootst mogelijke wielen (zie foto's).

Bij de A5 lijkt het zelfs alsof de bolide in het midden doorhangt doot z'n eigen gewicht (toegegeven, daar boekt Audi tegenwoordig wel goede winsten). :twisted: :wink:

Afbeelding

De getoonde RS4 doet me zelfs denken aan een aloude Safrane Baccara Biturbo, een auto uit '94(!!!).
Afbeelding
Denk er wat wielkastverbreders en dikkere bumpers bij, polijst het uiterlijk iets, krik de schouders een tikkeltje op en ziedaar...
Afbeelding
Niet gedurfd, niet vernieuwend, weinig karaktervol.

Smaken verschillen gelukkig. Let wel, ik heb het alleen over het uiterlijk.

22 aug 2007 0:40

Jort schreef:
Te hoge schouders, teveel plaatwerk boven de achterwielen en een te dikke neus geven tezamen een beetje een logge indruk.
Denk er wat wielkastverbreders bij, polijst het uiterlijk iets, krik de schouders een tikkeltje op en ziedaar...

Afbeelding

:mrgreen:
Plaats een reactie