Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Wat zijn dit voor een verkooppraktijken...

10 sep 2007 16:23

Ziehier:

http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7166

Milieuvriendelijk, juist. Die lui proberen gewoon de verkoop op te krikken. Goed voor het milieu is het allerminst!

10 sep 2007 17:03

De Fransen (Citroen en Renault) net als Ford doen dit al jaren.
Niet onder de naam sloopbonus, maar als korting bij overname.
Enigste eis is dat het voertuig nog op eigen kracht kan rijden.

11 sep 2007 17:07

Kapitaalvernietiging. :wink:

12 sep 2007 0:00

Prijzen op de prijslijst te hoog inzetten en dan extra korting geven.
De bekende sigaar uit eigen doos.

Inderdaad kapitaalvernietiging ...

12 sep 2007 0:07

Als antwoord op mensen die altijd ontevreden zijn over de inruilprijs.... :wink:

12 sep 2007 7:14

ach het is reclame. het is aandacht. beter zo dan negatief. baadt het niet, het schaadt ook niet. in mijn ogen zijn er ergere reclames

12 sep 2007 20:11

Het ging mij om het 'milieuvriendelijke' wat zij propageren, wat dus je reinste onzin is, het is he-le-maal niet milieuvriendelijk!

12 sep 2007 23:15

944 guy schreef:Het ging mij om het 'milieuvriendelijke' wat zij propageren, wat dus je reinste onzin is, het is he-le-maal niet milieuvriendelijk!


das niet noodzakelijk waar
iemand die 9000 km / jaar rijd, nog altijd met de oude cadet van 15 jaar terug rijd, slecht onderhouden, slechte emissies

als die auto van de weg af gaat, en er komt een nieuw opel econoboxje voor in de plaats

dan is dat echt wel beter voor 't milieu

en voor de eigenaar is het wel een incentive, want welke gek dokt er nu nog 2500 euro inruil of zelfs 1250 , op zoeen afgetrapt wrak?

13 sep 2007 1:03

HenkC2C schreef:Als antwoord op mensen die altijd ontevreden zijn over de inruilprijs.... :wink:


Dat verklaart precies waarom deze merken hieraan meedoen ......

mayonaise schreef:en voor de eigenaar is het wel een incentive, want welke gek dokt er nu nog 2500 euro inruil of zelfs 1250 , op zoeen afgetrapt wrak?


De gek die in staat is om een nieuwe auto EUR 3000 te duur aan de man te brengen....

13 sep 2007 1:11

lindemans schreef:De gek die in staat is om een nieuwe auto EUR 3000 te duur aan de man te brengen....



en wie is er dan echt de jippie?
toch niet diegene die 3000 euro meer betaald, zonder de inruil junker zeker??

want daar gaat het dan over, dat ze hun prijzen omhoog trekken, om dan die inruil te doen... nu ja, dan ben je gewoon slecht aan het onderhandelen met de autoverkoper, das hun fout niet, tuurlijk gaan ze hun prijzen niet gaan zakken als iemand niet goed onderhandeld, das nu eenmaal hoe ze werken


top tip: wandel niet de showroom in, met als eerste vraag, ik wil een nieuwe auto, en ik heb hier een wrak voor die inruil actie.

wat je doet is eerst onderhandelen over prijs
en als alles in kannen en kruiken is, dan kom je met dat wrak op de proppen, kunnen ze niks aan doen...

en voor wie goed opgelet heeft, het is niet de verkoper die het betaalt, het is niet de dealer die het betaald, het is Opel zelf

dus waarom denk je dat die verkoper er ook maar iets om geeft dat dat wrak er bij komt??

13 sep 2007 7:40

mayonaise schreef:wat je doet is eerst onderhandelen over prijs
en als alles in kannen en kruiken is, dan kom je met dat wrak op de proppen, kunnen ze niks aan doen...

Als er een verkoper is die tijdens zo'n actie in het onderhandelingstraject níet de vraag stelt "en meneer, heeft u nog iets in te ruilen" zou ik die met een grote boog op straat schoppen. Kans lijkt me erg klein dat bovenstaande tactiek ergens gaat lukken. :? Zou wél mooi zijn... :wink:

13 sep 2007 9:34

horn schreef:Als er een verkoper is die tijdens zo'n actie in het onderhandelingstraject níet de vraag stelt "en meneer, heeft u nog iets in te ruilen" zou ik die met een grote boog op straat schoppen. Kans lijkt me erg klein dat bovenstaande tactiek ergens gaat lukken. :? Zou wél mooi zijn... :wink:


je kan je toch altijd bedenken, eerst nee zeggen, prijs voor de ogen zien, en opeens bedenken dat moeder de vrouw haar beestje toch rijp is voor de sloop. Dit zijn auto verkopers, geslepen als een vos, geen genade zeg ik.

13 sep 2007 11:01

mayonaise schreef:iemand die 9000 km / jaar rijd, nog altijd met de oude cadet (schrijft men Kadett) van 15 jaar terug rijd, slecht onderhouden, slechte emissies...
...want welke gek dokt er nu nog 2500 euro inruil of zelfs 1250 , op zoeen afgetrapt wrak?


Errijden nog voldoende huisvrouwtjes of oudere mensen rond die idd met oudere Opeltjes rijden en bijna geen kilometers afleggen.
Om die wagens dan als afgetrapte wrakken te bestempelen :shock:
Ik wil als ze in orde zijn (wat meestal is) wel zon wagen overnemen daar ik weet dat die snel weer weg is.
Helaas denken die mensen (of de kinderen ervan) dat ze goud waard zijn en de prijzen swingen dan de pan uit (3000€ en meer) voor die oudere originele modellen met lage kilometerstand en meestal wel in orde (jaarlijkse verplichte keuring dus)

Dit is een wel erg negatieve neerzetting.
Zo kan je het woordje Kadett door eender welke wagen wisselen en dan raak je zeer veel leden hier :roll: :!:

13 sep 2007 11:07

't is niet omdat er goede oude beestjes rondlopen, dat die afgetrapte wrakken niet bestaan, en dat het geen slecht idee zou zijn om die van de weg af te halen middels dergelijke actie...

het een sluit het ander niet uit he, daarom schreef ik er bij, slecht onderhouden , slechte emissies...

13 sep 2007 11:16

Inderdaad , maar die zie je in alle merken en alle klasses van wagens .
Meestal bij wagens ouder dan 25 jaar daar die niet meer naar de jaarlijkse keuring moeten :wink:

13 sep 2007 11:24

911-lover schreef:Inderdaad , maar die zie je in alle merken en alle klasses van wagens .
Meestal bij wagens ouder dan 25 jaar daar die niet meer naar de jaarlijkse keuring moeten :wink:

maar als je niet naar de keuring gaat, mag je ,,eigenlijk'' niet dagelijks rijden hé :wink:
enkel naar oldtimerbijeenkomsten en dergelijke.....

13 sep 2007 11:27

Wie zegt dat :?:

Je mag elke dag rijden in een straal van 25km en niet tussen zonsondergang en zonsopgang net zomin als woon-werkverkeer.
Je mag naar evenementen of 's nachts rijden als je de uitnodiging bijhebt.
Dit is verkeerstechnisch gezien en heeft enkel met de fiscus te doen.
Die regel geld btw enkelin België , in het buitenland heb je daar geen problemen mee daar die niet fiscusgericht controleren op buitenlanders.
Verzekeringstechnisch mag je er net hetzelfde mee rijden als met een normale wagen (24op 24 en in alle landen op je groene kaart)
Als je je houdt aan de regels krijg je ook zonder problemen de aangehaalde 9000km per jaar op je teller hoor :wink:

13 sep 2007 11:32

911-lover schreef:Inderdaad , maar die zie je in alle merken en alle klasses van wagens .


tuurlijk , deze actie is dus ook niet gelimiteerd tot enkel Opels als inruil

als je ergens een oud gekannibaliseerd chassis hebt , een Golf , 924, peugeout 205, Kadett, Fiesta, eender wat met roest deuken, en zonder interieur, slechte lak en dergelijke... en je hebt zin in een opel, doen gewoon, ze willen enkel een chassis met kenteken, als het nog goed genoeg loopt om tot bij de dealer te geraken en de volgende dag te ontploffen, dan is het goed genoeg... de dealer betaald toch niet, opel doet dat, en die gaat echt nie elk ECO inruil object inspecteren, het staat er bij , dealer moet het slopen, dan betaald Opel die premie uit

't probleem met deze draad, is dat men hier 2 argumenten naar voor brengt waarom deze actie niet goed zou zijn

- ze verhogen hun prijzen eerst, dan geven ze die korting

das ten eerste niet aantoonbaar, want de prijzen krijgen ze van opel door
die "list prijzen" kun je overigens opzoeken

als iemand mij kan aantonen, dat Opel hun list prijzen heeft verhoogd, samen met aankondiging van deze actie ,please do , 't zou gemakkelijk aan te tonen moeten zijn

als de dealer individueel dit zou doen, dan moet je dat tijdens onderhandeling kunnen uit werken aan de hand van die list prijzen
en vergelijking met andere Opel dealer, ze concurreren echt wel

ten tweede, het argument komt altijd neer op onderhandelen
verkoper probeert onderste uit de kan te halen, de koper probeert het onderste uit de kan te halen, dat is het spel, zo werkt het
dat staat volledig los van deze actie, dat spel loopt elke keer je een nieuwe auto koopt, niet enkel tijdens deze actie

ik dacht altijd dat Nederlanders zo trots zijn op hun geschiedenis van handel drijven, zaakjes doen... dus waar is het probleem?



- niet goed voor het milieu

nu ja, op welk vlak is het niet goed, dat een kadett van 15 jaar oud, vervangen wordt, 1 op 1 , door een nieuwe Astra
je maakt me niet wijs, dat een oude verleten Kadett, of zelfs eentje dat goed onderhouden is, beter emissies heeft dan een nieuwe Astra.

mijn 944S is prima onderhouden, haalt 0.3% CO (als ik mijn luchtweger es terug schroef op "minder power"), das volgens 't boekje
maar ik maak me geen illusies dat deze 19 jaar oude auto, beter scoort qua emissies, dan een 2.7 Boxster die net van de productie lijn afrolt, das te gek voor woorden

13 sep 2007 11:37

911-lover schreef:Wie zegt dat :?:

Je mag elke dag rijden in een straal van 25km en niet tussen zonsondergang en zonsopgang net zomin als woon-werkverkeer.
Je mag naar evenementen of 's nachts rijden als je de uitnodiging bijhebt.
Dit is verkeerstechnisch gezien en heeft enkel met de fiscus te doen.
Die regel geld btw enkelin België , in het buitenland heb je daar geen problemen mee daar die niet fiscusgericht controleren op buitenlanders.
Verzekeringstechnisch mag je er net hetzelfde mee rijden als met een normale wagen (24op 24 en in alle landen op je groene kaart)
Als je je houdt aan de regels krijg je ook zonder problemen de aangehaalde 9000km per jaar op je teller hoor :wink:

m'n verzekeringsmakelaar

zegt dat het strenger is geworden en je enkel mag rijden met een uitnodiging voor evenementen, dus zelfs niet gaan winkelen, of de kinderen naar school doen.....
(k'heb het zekere voor het onzekere genomen en m'n 914 ,gewoon' verzekerd......)
(maar ook een verzekeringsmakelaar kan mis zijn hé..... :scratch: )
(maar ik voel me nu toch gerust....)

13 sep 2007 20:54

mayonaise schreef:das niet noodzakelijk waar
iemand die 9000 km / jaar rijd, nog altijd met de oude cadet van 15 jaar terug rijd, slecht onderhouden, slechte emissies


Ik heb eens in een andere milieu-topic uitgelegd dat de energie die benodigd is bij fabricage vooral niet onderschat moet worden. Daar kun je vele kilometers mee rijden! En als je die hoeveelheid energie vergelijkt met het emissie-voordeel wat een nieuwe auto met zich meebrengt dan moet je tonnen rijden voordat je eindelijk op milieugebied voordeel hebt van die nieuwe auto.
Je kan een auto beter tot de 3 ton aftrappen dan tot 2 ton, omdat je dan ipv 3 autos er 2 nodig hebt voor 600000km, de verbeterde emmissies ten spijt.
Plaats een reactie