Stoplichten...
Wat kan ik mij daar toch ontzettend aan irriteren!
Mijn bloeddruk stijgt tot een waarde waarbij menig hartklep er de geest aan geeft! Een kanonnade van bekende en onbekende scheldwoorden schieten mijn mond uit! Ik kan ook helaas niet ontkennen dat diverse ernstige ziekten door de auto worden gescandeerd! Mijn stuur krijgt diverse linkse en rechtse klappen van mijn handen en krijgt ook mede door mijn woeste bui diverse klodders spuug te verduren...
Het lijkt net of de stoplichten mij kennen, herkennen en doelbewust irriteren... Als ik aan kom rijden gaat hij altijd op rood! En mag die ene auto die uit dat doodlopende straatje komt door groen rijden. Nou kom ik nooit in dat straatje, maar net die ene keer dat ik er wel uit kom springt hij voor mijn neus op weer op rood... En mag die ene auto door groen rijden...
Midden in de nacht rijdt ik op een kruising af vlakbij mijn huis bij Loogman in Aalsmeer. Dit is een redelijk nieuwe kruising waarvan je wel zou denken dat dit een beetje goed staat ingesteld... Niet dus! Het lijkt wel alsof alles op groen gaat behalve waar jij heen gaat...
Op de Beneluxbaan in Amsterdam staan 4 stoplichten achter elkaar waar ze zo staan ingesteld dat je bij elk stoplicht maximaal moet wachten inclusief de tijd dat er uiteraard 2 trams langs komen...
Als ik dit dan aan iemand vertel dan zegt degene dat ook hij er last van heeft en dan denk ik gelukkig! Ik ben niet de enige die gepest en getreiterd wordt door stoplichten...!