Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Gesloten onderwerp

De Nederlandse Taal

29 jan 2008 23:00

Wij zouden onze taal veel economischer kunnen gebruiken als wij consequent tegenstellingen zouden maken. Dan zouden we naast een langdradig verhaal ook kunnen spreken van een kortdradig verhaal vol hoogdravende woorden of laagdravende woorden. Dan kunnen mensen hardvochtig zijn of zachtvochtig, heetgebakerd of koudgebakerd en zwartgallig of witgallig.

Men zou ook zijn slechtste beentje voor kunnen zetten, iemand rechts moeten laten liggen en men zou iemand een toontje hoger moeten laten zingen.

Het is in onze taaltuin weer een vreselijke janboel, beste PF'ers.

Morgen meer...
Laatst bijgewerkt door Marcel B. op 29 jan 2008 23:13, in totaal 1 keer bewerkt.

29 jan 2008 23:09

:scratch: waar heb je het over?? :scratch:

29 jan 2008 23:12

'vreslijke'?

heb het maar even verplaatst naar overige discussie, in de hoop dat je het op een verkeerd forum hebt geplaatst... :wink:

29 jan 2008 23:12

Was eigenlijk van plan om elke dag een stukje over de Nederlandse taal te schrijven, maar bij nader inzien is het:
1. te veel werk
2. te abstract
3. eigenlijke helemaal niet leuk :roll:

Mods, sorry voor de overlast... Over en sluiten :oops:

29 jan 2008 23:14

kijk daar zijn pascal en horn al :mrgreen:

Afbeelding

29 jan 2008 23:15

Was ik al bang voor en derhalve de noodzakelijk maatregelen genomen 8)

29 jan 2008 23:16

ben een taalfreak en redelijke -purist. kan wel een uurtje per dag over lezen/schrijven/praten. Maar niet hier. :idea: :salut:

Dus we gooien er een slotje op.

30 jan 2008 0:27

Dan zou ik maar eens beginnen met een hoofdletter... :twisted:

Geintje, grote wijze Chinees... :wink:

30 jan 2008 0:29

zitten alleen maar hoofdletters op mijn toetsenbord, maar ik krijg ze niet op mijn scherm... :twisted:

30 jan 2008 0:34

:lol: Heb 't even na zitten kijken...maar je gebruikt ze idd erg weinig...

Een paar minuten geleden echter... :wink:
Gesloten onderwerp