Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
05 apr 2008 5:05
Ik heb laatst in LA voor een paar dagen een Nissan 350z convertible gehuurd. Nou afgezien van het vette motorgeluid vond ik het echt helemaal niks. Snel ja, maar het was een automaat en niet echt een geweldige automaat, vond het niet echt een sportwagen. Meer een snelle coupe in plaats van een sportwagen, lichte besturing en vage remmen. Komt niet in de buurt van mijn Boxster. En de kap is een ingewikkeld dat allerlei ingewikkelde dingen voordat die open of dicht gaat. Niet echt snel.
Een paar weken later had ik de gelegenheid een blokje om te gaan met een nieuwe Maseratie Quattroporte. Ik vind het een hele mooie sedan, geweldige Ferrari motor natuurlijk en zeer fraai interieur. En gaat als de brandweer. Afwerking van een hoog niveau en alles voelde zeer degelijk en solide aan, ik zou bijna zeggen van BMW niveau. En toch liet het geheel me een beetje koud, alles bij elkaar een prima auto maar ondanks de naam Maserati ook weer niet zoveel anders dan een snelle 7 serie of Audi S8.
Ach alles bij elkaar heb ik me wel vermaakt. Hebben anderen nog in iets leuks gereden de laatste tijd. Ik denk dat ik binnenkort de BMW M3 nog maar eens even ga proberen of de Audi S5.
Hans
05 apr 2008 7:01
Aston Martin DB9 Volante - was alles wat ik ervan verwacht had. En meer. Wat een afwerking, wat een power, wat een geluid.
05 apr 2008 7:31
Mitsubishi L400.................
Mwah.....kon een hoop in.
05 apr 2008 8:27
Deze week:
Donkervoort D8
Volvo V50 2.0d
BMW 530 d touring
Porsche Cayman
05 apr 2008 8:54
Ben ik gaaf met een volvo 740?
05 apr 2008 8:56
hangt ervan af: een polar?
05 apr 2008 9:49
En ik dan ,reed gisteren de bedrijswagen(fiat ducato) motorisch aan gort
denk ik.... gestald in Velserbroek en terug in een SCUDO
05 apr 2008 9:54
Porsche 928 GTS, 't was weer een geweldige ervaring:!:
05 apr 2008 10:41
Golf GTI, maar het ging me om de DSG-bak die er in zat.
Sluit me weer eens aan bij Horn - al gaat het om een wat andere auto dan een AM
- alles wat ik er van verwachtte: schakelt als de bliksem zoals het bij een sportwagen hoort
Maar 1 ding viel me wel tegen, dat typische willen wegkruipen als je de rem los laat. Deed me toch weer denken aan een klassieke automaat
Ik vind het niks, velen zullen het comfortabel noemen
Zelfs onze smart kent dat effect niet, net als bijvoorbeeld een BMW met SMG
voordat er commentaar komt op onze calimero auto
05 apr 2008 11:31
Chrysler 300C in Calif., Peugeot 207 in de UK.
Doe mij m'n GT3-tje maar...
05 apr 2008 11:40
Alweer jaartje geleden. F430 spider en Gallardo spider, op Zandvoort.
F430 spider was FANTASTISCH. Lambo daarna viel tegen qua geluid, gevoel, en afwerking.
Verder ooit in Masarati Spider gereden. Viel tegen: was zwaar en niet sportief genoeg. 400pk V8 en Cambiocarso (paddle shift) was wel erg goed.
F430 spider is 1 van de weinige auto's waarvoor ik m'n BoxsterS zou wegdoen.
Mark.
05 apr 2008 11:50
Laatst in men Turbo (blijft goed aanvoelen)
Maar drietal weken terug heb ik met een Mercedes ML 63AMG gereden. Is gewoon een moordmachiene... Veel power, slechte remmen, geen wegligging en als je optrekt komt die snuit omhoog en verlies je vooraan contact op de weg. Dit allemaal met het optrekken op een recht stuk. Vraag ik me af wat je met power bent als je de rest niet mee hebt. De ervaring met een SL600 en CL600 zijn me 10 keer beter bekomen. Dikke V12 bi-turbo man
wel net niet AMG
Onlangs nog BMW 6-serie vervangwagen gehad. Beviel me zeer goed, wel weinig sportief voor een wagen die dat iet wat zou moeten uitstralen! Weer geen vergelijking met een 911!
05 apr 2008 12:15
Hoog op mijn wishlist!
07 apr 2008 22:03
Een botervloot euhhh Peugeot 407 SW
Hebbik gelukkig afgelopen vrijdag ingeleverd voor een zeer wel aangeklede V50 2.0d, lekker stil en lekker rap in verhouding tot de botervloot (al moet ik nog een beetje voorzichtig zijn, heb nog maar 800 km gereden)
07 apr 2008 22:06
gaaf rijden hè Jurgen?! 't Is dat hij zo onhandig is, maar anders...
Leuk detail trouwens die datum in de foto
07 apr 2008 22:18
Jurgen schreef:Ik zit in een vroeg stadium van korzakov ; heb die herrinnering dus nodig
zoals ook al 100x gedramd bij je: bij een digitale foto is de datum en het tijdstip dat je de foto maakte meegebakken in de foto eigenschappeeeeeeeeeeeeeen!
OT; kon je een beetje trappen of was de auto van iemand die je kende?
07 apr 2008 22:24
Auto is van een kennis ; heeft de auto compleet van begin tot eind zelf opgebouwd áchter zijn huis in anderhalf jaar tijd (kijk bv eens naar de remlichtledjes in de linkerrolbeugel, was eigen initiatief
) omdat hij daar de ruimte had.
Toen de auto klaar was moest een hoogwerker zijn auto over het huis tillen omdat er geen achteruitgang was...
mooi hè.
07 apr 2008 22:35
Is dat dan een donkervoort zelfbouwpakket ofzo? Is dat goedkoper? Misschien stomme vragen maar ik weet het antwoord niet...
07 apr 2008 22:44
Het is geen Donky, die zijn ook veel duurder ; het is een VM met een nieuwe 2 ltr Fordmotor erin, maar wel erg goed in elkaar gezet. Importeur woont ca. 7 km verderop en bood af en toe hulp.
Donkervoort gebruikt al een poosje de motoren van Audi (en staan ook heus op een hoger niveau hoor)
08 apr 2008 8:41
Donkervoorts kun je ook niet als zelfbouwpakket kopen
08 apr 2008 8:54
Ginaf 380 pk en Terberg 420 pk, wat een power
08 apr 2008 9:00
Nieuwe Fiat 500.
wel geinig ding
voor de vrouwen dan.
08 apr 2008 10:05
Audi TT V6 DSG. Gaat als een kogel, stuurt scherp, remt prima. Beetje weinig stuurgevoel maar veel beter dan de eerste generatie. Klinkt iets te gedempt, maar daar is wat aan te doen.