Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Zijn Duitsers lui ?

12 apr 2008 0:58

Ik heb nu al een paar oosterburen benaderd die hun Boxster op Mobile.de te koop aanboden.
Maar laten weinig tot niets van zich horen, is dit standaard ? Of lig het aan mijn Duits :oops:

Iemand ervaring hiermee ?

12 apr 2008 1:05

Ik ken je Duits niet :lol: , maar ook mijn ervaring is dat er vaak slecht wordt gereageerd (niet alleen in Duitsland maar ook in NL :idea: !).
Een jaar of drie geleden een mail met één vraag gestuurd naar alle 92 Porsche dealers in Duitsland (zonder dat zij konden zien dat ik alle dealers had benaderd).
Hoeveel reacties? 4 :shock: :oops:

En om antwoord te geven op je vraag: "nee, ik vind Duitsers zeker niet lui!"

12 apr 2008 1:41

Ik heb voornamelijk goede ervaringen met Duitsers. Heb ze honderd keer liever dan Fransen :twisted:

12 apr 2008 2:45

Als Duitsers geen bevelen krijgen doen ze niks. :wink:

12 apr 2008 8:23

Jurgen schreef:Heb ze honderd keer liever dan Fransen :twisted:

Ik vind de meeste Fransen ook best sympathiek! :wink:

12 apr 2008 9:07

Als je ze belt, een afspraak maakt en een stapeltje € op de Tisch legt verkopen ze direct.
Meesten hebben wat minder zin in extra gemail met "Ausländer" met allemaal vragen, waar je je als verkoper maar af moet vragen of het iets oplevert.
Je moet iets bedenken om positief uit te steken boven de Polen, Bulgaren, Nigerianen en andere "Seriöse Autohändler". :roll:

12 apr 2008 11:22

Jurgen schreef:Ik heb voornamelijk goede ervaringen met Duitsers. Heb ze honderd keer liever dan Fransen :twisted:

Voordat je zegt:"hap",ja dat is het!
Fransen heb je ook in alle soorten en maten,sympathieke en minder sympatieke,net zoals onder de Nederlanders,Duitsers enz.! Hoe mensen op je reageren,is vaak ook een reactie op hoe je jezelf doet overkomen :roll: Wij wonen hier nu 20jaar en hebben het prima naar de zin! :lol:

12 apr 2008 11:25

airheads verhaal slaat de spijker op z'n kop. als je praat met de vaste verkopende partijen op mobile.de, geven ze allemaal aan dat ze onwijs veel emails krijgen over advertenties waar daarna nooit meer een reactie op komt. de meeste redeneren: mijn nummer staat erbij, als de koper echt geinteresseerd is belt hij wel... :idea:

12 apr 2008 12:34

Ik had mijn P ook op mobile.de staan, maar na wat kansloos heen en weer gemail met een 2 personen uit resp. België en Zweden (allemaal vragen beantwoord) heb ik de ad lekker laten verlopen. Om over een paar vage emails die ik al helemaal niet heb beantwoord maar niet te spreken. Schiet niet op... :roll:

13 apr 2008 0:04

Bedankt voor jullie hulpzame en leuke berichten.
Even een kleine update; 1 van de aanbieders belde me vanavond op, nu alleen nog proberen om een afspraak te plannen in onze drukke agenda's.

Duitsers zijn niet lui, anders zouden ze niet de beste sportauto's ter wereld maken, maar de respons van ze valt me aardig tegen, ik heb een email naar 2 Porsche centrum's gemaild met vragen betreffende een aankoop keuring, beide moeten nog steeds reageren :!: Willen mischien alleen nieuwe verkopen :?:

Zodra er weer nieuws is laat ik het zeker jullie weten.

13 apr 2008 7:35

d'n beller is sneller... :idea:

13 apr 2008 11:25

gast schreef:Een Duitser is m.i. niet lui (-er dan een andere wereldbewoner) Hij is net zo ouderwets als heel veel andere wereld bewoners.

Als ik serieus op zoek zou zijn naar een specifieke auto, en ik zou info etc. willen hebben, zou ík dus altijd bellen. De verkoper krijgt meteen een indruk van de persoon en je wordt mijn inziens serieuzer genomen.
Dat dat dan ouderwets is...soit...

Heb je een "tienerpubliek" als klantenkring, kan ik me voorstellen dat je daar anders mee omgaat, die gaan nu eenmaal anders met media om als wat oudere mensen.

Ik zeg dus niet dat het correct is, geen mail beantwoorden, maar (zoals je zelf ook aangeeft) het is helaas nog steeds vaak realiteit.

13 apr 2008 12:25

Ik denk dat er helaas steeds meer Nederlanders zijn, die zich niet (goed) kunnen redden in het Duits.
Dan is een mail best een uitkomst!
Afhankelijk van het Engels van de Duitser zou je zelfs daar nog naar kunnen overschakelen. :idea:

Ik vind het wel makkelijk om 's avonds na mijn werk wat auto's te zoeken, en dan ook om wat specifieke aanvullende informatie te mailen (bellen heeft op dat tijdstip geen zin :wink:).
Met een beetje mazzel heb ik dan, als ik de volgende avond mijn mailbox open wel een reactie!
Onder mijn mail zet ik altijd mijn naam en telefoonnummer, dus als zij graag de auto willen verkopen......... :idea:
Als ik twee keer mail om een bevestiging dat de auto schadevrij is en er komt geen reactie, dan weet ik genoeg.
Kan je ook nooit het probleem hebben als je het alleen maar telefonisch hebt gedaan en in München staat:
"ohw hatten Sie das Gemeint? Dan haben wir uns falsch verstanden...." :shock: :?

Als je tegenwoordig zakelijk gezien niet in staat bent om binnen 24-48 uur een reactie te versturen op een mail die je hebt binnen gekregen, dan heb ik je het IMHO niet begrepen en kan ik ook maar één ding adviseren: meldt je mailadres niet meer bij je contactgegevens!
Denk dat nog vele ondernemers niet de voordelen van internet/e-mail zien, maar het wel hebben omdat dit is geadviseerd.
Helaas hebben ze daarna nooit een cursus gehad om hier dan ook succesvol mee om te gaan.

13 apr 2008 12:54

gast schreef:Achterlijk gedrag met dat bellen. Kost je veel meer tijd en de koper is geen moer meer geinteresseerd dan een e-mailer.

Nou, dan mail jij toch lekker naar die dealers in Duitsland als je op zoek bent naar een auto die je op mobile.de gezien hebt. Ik zou alleen niet mijn adem inhouden tot je antwoord krijgt. :?

13 apr 2008 14:09

Ik ben ook voor de mail. Bellen is zo 1.0. Als mensen niet met email kunnen omgaan zullen ze ook hun olie wel niet tijdig verversen, Herbst :twisted:

13 apr 2008 15:39

Rob Herfst schreef:Ik denk dat er helaas steeds meer Nederlanders zijn, die zich niet (goed) kunnen redden in het Duits.

Het valt mij eerlijk gezegd steeds vaker op, dat Nederlands al heel lastig is voor heel veel Nederlanders...
Maar ik ben zelf ook wel voor bellen eerlijk gezegd, dan ben ik maar ouderwetsch :wink:

13 apr 2008 16:55

Deutscher lieben es gebellt zu werden. :mrgreen:

13 apr 2008 17:05

Waarmee Rob meteen gelijk krijgt... :cheesy:
Plaats een reactie