Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Motorrijder onderuit bij controle A28

29 apr 2008 19:50

Hehe, geweldig! Bericht kende ik al maar de foto is nu ook vrij gegeven :D

Zondagmorgen reed een motorrijder over de A28 ter hoogte van de oprit bij Staphorst, op weg naar het WK Superbikes op het TT-circuit in Assen, toen hij door nog onverklaarbare wijze de macht over zijn stuur verloor.
De motorrijder kwam ten val terwijl zijn motor nog enkele honderden meters doorschoof over het asfalt. De motorrijder is met onbekend letsel naar het ziekenhuis in Zwolle vervoerd.


Afbeelding

Jaja, flitsen voor de veiligheid...

29 apr 2008 19:57

gaat hij toch harder dan met 120 km op zijn rug langs de camera... :shock:

Re: Motorrijder onderuit bij controle A28

29 apr 2008 20:01

944 guy schreef:Jaja, flitsen voor de veiligheid...


Zal ongetwijfeld weer de discussie triggeren dat flitsen de verkeersveligheid niet ten goeede komt.

Flauwekul, als iemand van een camera zodanig schrikt dat hij zn voertuig niet meer in bedwang kan houden,
- dan kan hij niet rijden: dus gauw rijbewijs inleveren, OF
- hij rijdt blijkbaar erg op het randje: mooi dat dat dan hier eindigt.

Geschrokken zijn van de flits kan hij niet, want ten tijde van de flits zag hij er op zoals op de foto.... :-)

Ik kwam zondagavond de A28 af na een family weekend en zat tussen veel motoren op weg naar huis. Ik heb me verbaasd over het grote aantal dat erg netjes reed, met dit soort mannen heb ik geen enkel medelijden.

Onlangs bij ons 's avonds een fietser van 15 doodgereden door een hardrijder in de bebouwde kom. De hele publieke opinie hier valt nu over deze aso; terecht natuurlijk.
Het gekke is alleen dat als diezelfde vent 100 meter vóór het ongeluk was aangehouden door een veldwachter, dat diezelfde publieke opinie dan nu had lopen mekkeren over die zielige agentjes met een kleine piemel die eens echte boeven moeten gaan vangen.
Wat mij betreft kunnen die mannen niet vaal genoeg schrijven voor dit soort dingen. Koos, ga zo door !
Laatst bijgewerkt door lindemans op 29 apr 2008 20:10, in totaal 3 keer bewerkt.

29 apr 2008 20:05

Hij zou er alleen een gebroken pols en wat kneuzingen aan over hebben gehouden. Feit is wel dat hij niet onderuit was gegaan met een verschrikkelijk asociale 140kmh als die flitser er niet stond.
Als die lui flitsen voor veiligheid ok, maar langs de snelweg is cashen.
Merk vooral op hoe hij 'op onverklaarbare wijze' op zn bakkes ging alsof ze niet willen onderkennen dat hij juist door de controle tegen de vlakte is gegaan (tis natuurlijk dom dat hij de boel niet onder controle had maar dan nog). Op deze foto zie je'm gewoon zitten!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door 944 guy op 29 apr 2008 20:09, in totaal 2 keer bewerkt.

29 apr 2008 20:05

kijk eens mama zonder handen :mrgreen: :wink:

29 apr 2008 20:16

Zou hij alsnog een bekeuring krijgen? :wink:

Ik neem aan dat je wel op de fiets moet zitten, anders kun je altijd bezwaar indienen dat je het niet was!

29 apr 2008 20:27

hij kan altijd zeggen dat hij stil lag en dat de camera gereageerd heeft op die ontzettend hard voorbij glijdende motor... :lol:

29 apr 2008 20:56

whoehahahaha :lol: :lol: :lol:

29 apr 2008 20:56

En voor de lol had hij voetzoekertjes aan zijn laarzen gebonden zeker :lol: :lol:

29 apr 2008 21:27

zaterdagmiddag geen flitsers gezien op weg naar de superbikes, zondagavond viel er niks te flitsen want het was 1 grote file richting amersfoort-utrecht
zoveel wegwerken daar, was echt onoverzichtelijk.
jezelf onderuit remmen op deze manier getuigt niet echt van voertuigbeheersing

29 apr 2008 21:32

944 guy schreef:Hij zou er alleen een gebroken pols en wat kneuzingen aan over hebben gehouden. Feit is wel dat hij niet onderuit was gegaan met een verschrikkelijk asociale 140kmh als die flitser er niet stond.

Jij deed toch werktuigbouwkunde? Als je op deze manier geflitst wordt met 140, dan reed je aanzienlijk harder. Want ik neem aan dat die meneer niet alleen geschrokken is en spontaan van de motor afgevallen is. Zal dus een bruukse remactie aan vooraf gegaan zijn, en voila... Maar als iedereen wil geloven dat die meneer maar 140 reed en dat hij dus niet veel te hard reed, lekker doen hoor!

Overigens, ik zeg hier dus NIET of het wel of niet terecht is, dat er daar geflitst wordt! Dat laat ik aan al die andere deskundigen hier over :cheesy:

29 apr 2008 22:01

Of dat 'ie keurig 120 reed, de flitspaal zag en hiervan schrok en een gekke beweging maakte, en van zijn motor werd geslingerd, waardoor zijn lichaam even harder dan 120 ging en hij dus geflitst werd. :D

29 apr 2008 22:14

Tuurlijk geen bon voor deze held :wink:
Daarnaast kan hij geen bon krijgen want ik zie op de foto dat hij geen voertuig bestuurt. :mrgreen:

Maar zonder dollen. Ik vind dat je zo iemand direct zijn rijbewijs moet innemen. Schrikken van een snelheidscontrole vind ik wel de grootste onzin die er bestaat. Als je te hard rijdt weet je dat je op de foto kan. (Hoezeer ik ook tegen snelheids controles op snelwegen ben)
Als je dan ook nog moet schrikken en dit soort dwaze capriolen maakts ben je volgens mij je rijbewijs niet waard.

29 apr 2008 22:15

maurice schreef:Daarnaast kan hij geen bon krijgen want ik zie op de foto dat hij geen voertuig bestuurd. :mrgreen:


Eventueel een bon voor zich als voetganger onterecht op de snelweg bevinden?

29 apr 2008 22:26

maurice schreef:Tuurlijk geen bon voor deze held :wink:
Daarnaast kan hij geen bon krijgen want ik zie op de foto dat hij geen voertuig bestuurt. :mrgreen:

Maar zonder dollen. Ik vind dat je zo iemand direct zijn rijbewijs moet innemen. Schrikken van een snelheidscontrole vind ik wel de grootste onzin die er bestaat. Als je te hard rijdt weet je dat je op de foto kan. (Hoezeer ik ook tegen snelheids controles op snelwegen ben)
Als je dan ook nog moet schrikken en dit soort dwaze capriolen maakts ben je volgens mij je rijbewijs niet waard.



In een verenigd Europa waar in een hoop andere landen (onder andere Engeland) de flitspalen verplicht voorzien zijn van reflecterende stickers. Daar bleek namelijk uit onderzoek dat de ongelukken (verrast door de flitspaal en dan vol op de rem….) die veroorzaakt worden meer kwaad doen dan goed. Dus om ongelukken te voorkomen (volgens mij het basisuitgangspunt van een flitspaal) hebben alle flitspalen daar een opvallende kleur.


Bron Autoblog

Ik schrik ook vaak van flitsers hoor, vooral overdag, "flitste die nou wel of niet??" :)

29 apr 2008 22:28

Ik denk dat je/men oorzaak en gevolg even door elkaar haalt ;)

(overigens vind ik het duidelijk markeren van flitspalen/flitsers OOK een goed idee!)

(terzijde, even verplaatst naar Overige Zaken ;) )

29 apr 2008 22:30

Precies. Gewoon 100 meter ervoor een groot bord neerzetten

FLITSPAAL OVER 100 m

30 apr 2008 2:09

paSCal schreef:Jij deed toch werktuigbouwkunde? Als je op deze manier geflitst wordt met 140, dan reed je aanzienlijk harder. Want ik neem aan dat die meneer niet alleen geschrokken is en spontaan van de motor afgevallen is. Zal dus een bruukse remactie aan vooraf gegaan zijn, en voila... Maar als iedereen wil geloven dat die meneer maar 140 reed en dat hij dus niet veel te hard reed, lekker doen hoor!


Tsja dat kun je niet weten. Hij zal ook echt direct onderuit zijn gegaan bij zijn remactie, niet pas na 2 seconden remmen. Dus het is lastig te bepalen hoeveel vaart hij er al uit had gehaald. En je weet ook niet hoe ver voor de paal hij is gevallen. Enkele nieuwsberichten beweerden 'enkele honderden meters', dan heb je echt wel tijd om RUSTIG te remmen, deze kerel zag de paal last-minute en daarom remde hij te hard. Zelfs al rij je 180 (50 m/s) dan heb je nog >5 seconden de tijd, als je inderdaad de boel enkele honderden meters van tevoren ziet. Het BVOM heeft er geen belang bij dat een controle zulke negatieve publiciteit genereert.
Kijk alleen al naar wegmisbruikers, je reinste propaganda waar ene Goebbels volgens mij trots op kan zijn, herinner je die achtervolging met die mercedes? Ze beweerden dat die gast was aangehouden maar in werkelijkheid was ie gewoon ontkomen, TE VOET!
Kijk ook eens motoGP BTW: als iemand op het asfalt pleurt glijt ie echt nog een pokke eind door. Het is de gravel en de bandenmuur waar die coureurs van vertragen.

30 apr 2008 8:16

MS964 schreef:
maurice schreef:Daarnaast kan hij geen bon krijgen want ik zie op de foto dat hij geen voertuig bestuurd. :mrgreen:


Eventueel een bon voor zich als voetganger onterecht op de snelweg bevinden?



Voetganger?????? volgens mij "zweeft" hij ! een bon voor foutparkeren kan ie dus verwachten :lol:

30 apr 2008 11:34

944 guy schreef:Kijk ook eens motoGP BTW: als iemand op het asfalt pleurt glijt ie echt nog een pokke eind door. Het is de gravel en de bandenmuur waar die coureurs van vertragen.


Der zit dan ook doorgaans niet één oneffendheid in dat asfalt hé.

Daarenboven, of het nu een flitspaal, mens of hert was: die man is niet voldoende getrained in remmen bij nood.
Dan heb ik liever dat hij gewoon zichzelf omver pleurt -zonder verdere gevolgen in dit geval!- dan over een voetganger of fietser te razen.

Véél motorijders -vooral beginnende- kunnen niet goed en hard remmen.
Da's het eerste dat ik snél door had toen ik begon met circuitrijden: remmen kon ik toen voor geen meter.
Als ik vergelijk hoe dat er nu aan toe gaat....
(natuurlijk heb je nu stalen remleidingen en keramische brakepads, voor constante en betere remdruk, maar we gaan even niet moeilijk doen :P )

:arrow: Oefening baart kunst.

Daarenboven, afgaand op de foto, zou ik eerder vermoeden dat hij met zijn achterrem geremd heeft dan met zijn voorrem.
Te hard remmen met de voorrem :arrow: lock-up van het voorwiel, veelal vliegt de piloot over de moto heen en deze tuimelt over zijn eigen voorwiel.
Hier lijkt het eerder alsof hij van de motor geworpen is. De zijdelingse houding doet mij wegslaan van het achterwiel vermoeden.
Zo heb ik er al menige zien voor mij verder schuiven (en heb ik zelf al 2x languit aan asfaltsurfen gedaan).

Ik jippie misschien maar wat raak, want je ziet de beelden ervoor niet. Kan zijn dat hij wel "proper" over zijn moto getuimeld is en dan zo aan het schuiven gegaan is. Lijkt mij minder waarschijnlijk.

(en remmen met de achterrem is ook een beetje zo'n beginnersfout)

Edit: ik ken die weg niet, maar zijn dat betonplaten?
Zitten daar bij jullie soms gaten in, of is dit een Belgisch privilege, om het rallygevoel te stimuleren?
Kan ook een tankslapper zijn geweest ipv dwaze remactie :!: (alhoewel in combinatie met de flitspaal je toch eerder een slechte remactie zou vermoeden)

30 apr 2008 11:43

Nog eens over gedacht. Ik kan me wel inbeelden dat je, als je echt slecht remt, je voorwiel blokkeert en de motor onderuit gaat zonder eerst over de kop te gaan.

Alleen kan ik me maar zéér moeilijk vinden in het zijdelings, met je voeten eerst, glijden als je zo op de tarmac belandt.

30 apr 2008 11:55

Hier word aangegeven dat er een flitskast komt! Alleen de mobiele niet en dat is erg :shock: jammer! Ze zijn goed in het zich verstoppen 8)

30 apr 2008 12:29

ach, iedereen remt als hij zo'n kast ziet. tenzij je vooraf weet dat hij er staat (vaste paal). is niks nieuws en dus een risico dat bewust genomen wordt. koos zegt gewoon dat je niet hoeft te remmen als je je netjes aan de maximumsnelheid houdt. en hij heeft wel gelijk. kan ook geen enkel medelijden voor deze motorrijder opbrengen. ben wel blij dat hij een leren pak aan heeft en niet een t-shirt en een afgeknipte spijkerbroek... :shock: :?

30 apr 2008 13:23

torig schreef: De zijdelingse houding doet mij wegslaan van het achterwiel vermoeden.
Zo heb ik er al menige zien voor mij verder schuiven (en heb ik zelf al 2x languit aan asfaltsurfen gedaan).

(en remmen met de achterrem is ook een beetje zo'n beginnersfout)


Denk dat je gelijk hebt Torig. Ik reed ook al een paar jaartjes motor en had heus al enkele malen érg hard geremd, maar toen een gastje zonder te kijken vlak voor mij besloot om de voorrangsweg over te fietsen trapte ik van schrik tóch de achterrem te hard in, waardoor ik ook de wereld van het "asfaltsurfen" :wink: ontdekte en wakker werd in het ziekenhuis...

Re: Motorrijder onderuit bij controle A28

30 apr 2008 13:27

lindemans schreef:Zal ongetwijfeld weer de discussie triggeren dat flitsen de verkeersveligheid niet ten goeede komt.

Flauwekul, als iemand van een camera zodanig schrikt dat hij zn voertuig niet meer in bedwang kan houden,
- dan kan hij niet rijden: dus gauw rijbewijs inleveren, OF
- hij rijdt blijkbaar erg op het randje: mooi dat dat dan hier eindigt.


Zelfs als jouw redenering klopt (en zo gek is deze niet), kun je niet daarom stellen dat flitsen de verkeersveiligheid WEL ten goede komt.

Er zijn voor de stelling dat flitsen de verkeersveiligheid niet ten goede komt genoeg argumenten overigens, maar off-topic, dus laat maar.
Plaats een reactie