Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Sterspeler Sterchele komt om in Porsche

08 mei 2008 12:56

http://www.sporza.be/cm/sporza.be/voetb ... rchele_rip

Veel medeleven en sterkte aan de familie en aanverwanten.

08 mei 2008 13:23

Triest bericht, stond ook op www.telegraaf.nl , ik vroeg me al af in wat voor een auto dit eenzijdige ongeluk was gebeurd. Je kunt je afvragen of iemand van 26 wel toe is aan een sportwagen met > 400PK vermogen. Toen ik net 27 was kreeg ik een nieuwe (lease) Golf III Gti (met slechts 115pk), daarvoor reed ik goedkope studenten gebakkies. Die Golf was eigenlijk al te veel voor mijn jeugdige rijgedrag :roll:

08 mei 2008 13:31

Je kan je met 60pk even goed doodrijden als met 300. Je zal je "terminal speed" alleen wat trager bereiken.
(nu ja, trager. Bij 70 à 100 kan je al zeer rake klappen maken )

08 mei 2008 13:51

Het betrof een Cayman S: http://tinyurl.com/68jeur

08 mei 2008 13:53

Pfeiwww die is echt plat.... moet je hard je best doen

08 mei 2008 15:54

Sterkte voor de familie en vrienden. :cry:

08 mei 2008 15:56

Altijd triest dit soort berichten. Mijn oprechte deelneming.

08 mei 2008 16:02

zuugnap schreef:Pfeiwww die is echt plat.... moet je hard je best doen

Zelfs tegen 90km/u ben, je een vogel voor de kat als er een boom in de weg staat.
Laatst bijgewerkt door ppp 356 op 08 mei 2008 16:10, in totaal 1 keer bewerkt.

08 mei 2008 16:09

Komt dan ook aan als een klap van ~180km/u.

08 mei 2008 16:32

Leg eens uit? Boom rijdt ook 90?

08 mei 2008 17:41

Jort schreef:Leg eens uit? Boom rijdt ook 90?

:oops: Ik blijk inderdaad 2 zaken door elkaar te halen, maar nu vind ik de precieze uitleg van hoe 't weer zat niet meer terug.

08 mei 2008 18:26

heel erge & spijtige gebeurtenis natuurlijk maar toch geen voorbeeld voor een profvoetballer die om 10h00 op training werd verwacht (de voetbalcompetitie is in BEL nl. nog niet afgelopen)

Het lokt blijkbaar een horde ramptoeristen want in elke verkeersflash deze namiddag werd opgeroepen niet te stoppen op de expressweg ter hoogte van het ongeval, maar om te parkeren op de pechstrook :roll:

08 mei 2008 21:12

hoe is het met die boom :?

10 mei 2008 8:48

Weet uit eigen ervaring hoe een auto er uit ziet na een zijdelingse impact met (iets dikkere) boom met snelheid van +/- 100 kmh. Betrof een Rover 400.
Deze klapper hier zal met minstens 180-200 kmh hebben plaats gevonden gezien de vernietigende resultaten.

10 mei 2008 11:23

Naar verluid reed hij 217 km/u op het moment van de klap...

greetz

BC

10 mei 2008 11:45

:shock: Dat is een hele grote klapper geweest zeg! Ik wens de familie en vrienden veel sterke toe met dit verlies.

10 mei 2008 20:17

BIG charlie schreef:Naar verluid reed hij 217 km/u op het moment van de klap...

Dat lijkt mij onzin, in die zin dat je niet op de kilometer nauwkeurig zoiets kan bepalen en de enige die het kon weten het helaas niet meer kan vertellen.

10 mei 2008 21:15

Euh... misschien iets uit te lezen uit een boardcomputer?

11 mei 2008 0:19

Klopt helemaal Do.
De huidige generaties autos schakelen namenlijk bij een crash de stroomvoorziening af. Hierdoor blijven alle meters staan op hun waarde op het moment van de crash. Daar zijn de meters op geconstrueerd en dit wordt ook regelmatig in verkeerstechnisch onderzoek als bewijslast mee genomen heb ik begrepen.

11 mei 2008 0:31

ik zou geen cayman kopen.die dingen zijn zo slap als wat.

anton964

11 mei 2008 11:33

maurice schreef:Klopt helemaal Do.
De huidige generaties autos schakelen namenlijk bij een crash de stroomvoorziening af. Hierdoor blijven alle meters staan op hun waarde op het moment van de crash. Daar zijn de meters op geconstrueerd en dit wordt ook regelmatig in verkeerstechnisch onderzoek als bewijslast mee genomen heb ik begrepen.

Lijkt mij prima aan te vallen. Na zo'n klap zal de naald toch kunnen verschuiven...

11 mei 2008 11:57

Op zich wel Devils Son, dat was ook mijn eerste gedachte.

Maar wat dan als de toerenteller en snelheidsmeter met elkaar overeenkomen?

11 mei 2008 12:09

Ik zou zelf eerder denken aan het viasat systeem die in de wagen zit , daarmee kunnen ze de auto traceren, misschien ook de momentsnelheid meten.

Zeker ben ik niet, maar dat verhaal met die naald ... bij zo een tik vliegt dat toch alle kanten uit.

11 mei 2008 13:56

maurice schreef:Op zich wel Devils Son, dat was ook mijn eerste gedachte.

Geen idee, maar rondom dit soort ongevallen ontstaan ook vaak verhalen die op zijn zachts gezegd niet 100% correct zijn, dus ik neem het maar met een korreltje zout.

Ik begreep uit andere berichten overigens dat ter plekke 120 km/u gereden mocht worden... Iemand die daar meer over weet?

11 mei 2008 14:27

Devils son schreef:
maurice schreef:Op zich wel Devils Son, dat was ook mijn eerste gedachte.

Geen idee, maar rondom dit soort ongevallen ontstaan ook vaak verhalen die op zijn zachts gezegd niet 100% correct zijn, dus ik neem het maar met een korreltje zout.

Ik begreep uit andere berichten overigens dat ter plekke 120 km/u gereden mocht worden... Iemand die daar meer over weet?

Vlakbij de plaats van het ongeval zijn er wegenwerken bezig en is de snelheid zelfs beperkt tot 70 km/h.
Op de plaats van het ongeval zelf mag je maximum 120 km/h rijden.
Ik doe dat traject zeer regelmatig en kan alleen maar zeggen dat de wegbekking zeker niet geschikt is om laat ons zeggen sneller als 150 á 160 km/h te rijden op een veilige en comfortabele manier.
De wegbedekking bestaat op die plaats uit betonstroken die aaneengegoten zijn met pek.
Buiten het feit dat je ( wettelijk ) maximum 120 km/h mag rijden en dat je dan bij een ongeval nog een "waterkansje" hebt om het te overleven, weet iedereen dat je bij een snelheid van 200+ km/h helemaal geen kans meer hebt.
Bij ons noemen ze dat " spelen met goede kaarten en verliezen" misschien ironisch, maar toch is het zo.
Navenant de foto´s te zien heeft hij zeker 200+ gereden en idd zoals al geopperd kan bij de impact de sneheidsmeter bij de impact nog bewegen, maar dat kan evengoed naar beneden als naar boven zijn...
In het volgende topic van het Porsche forum.be staan de foto´s voor degene die ze nog niet gezien heeft... http://www.porscheforum.be/phpBB/viewto ... 84&start=0
Voor er mensen reageren....ja, ik rij zelf ook sneller dan de toegelaten snelheid en zeker s´nachts. :wink:

Greetz

BIG charlie
Plaats een reactie