Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Verkeersbeleid Amsterdam (deel 2)

19 mei 2008 15:03

Het is weer fijn....

AMSTERDAM - Amsterdam wil vanaf eind 2009 bepaalde personenauto’s en bestelauto’s toch de toegang weigeren voor het gebied binnen de Ring A10. Met het invoeren van de omstreden milieuzone loopt de hoofdstad ver vooruit op mogelijke landelijke regels.
Vanmiddag presenteert het stadsbestuur de langverwachte plannen. Voor personenauto’s (bezine en LPG) die niet voldoen aan de Euronorm 1, dieselwagens onder Euronorm 0 en 1, en dieselwagens zonder roetfilter gaat de stad binnen de ringweg op slot. Ook bestelwagens die niet voldoen aan de eisen van de Euronorm 2 mogen de stad straks niet meer in van het stadsbestuur.

Uitzonderingen zijn er voor oldtimers en bezoekers met een invalidenparkeerkaart. Ook dieselauto’s waarvoor geen roetfilter beschikbaar is lijken straks wel de stad in te mogen.

Amsterdam verwacht dat de milieukenmerken van auto’s straks verbonden zullen worden aan het kenteken. Auto’s die de stad inrijden worden vanaf eind 2009 daarom met kentekenscans aan de randen van de milieuzone gescand. Ook moeten er mobiele handhavingsteams met kentekenscans komen die overtreden in de stad gaan beboeten.

Aanvankelijk was de bedoeling dat het voor alle auto’s van voor 1992 verboden toegang zou worden binnen de Ring A10. Daarvan rijden er alleen al in Amsterdam zo’n 20.000 rond. Die leeftijdsgrens bleek echter arbitrair en is komen te vervallen.

Behalve de instelling van een milieuzone maakt Amsterdam vandaag ook bekend met hoeveel het de nu al torenhoge parkeertarieven in de stad nog verder wil opschroeven.
(Bron: Telegraaf)

19 mei 2008 15:06

Misselijkmakend. En wat is die Euronorm 1?

19 mei 2008 15:17

Ok iedereen in amsterdam in een oltimer... kijken hoe ze daar dan reageren... denk dat het de uitstoot niet ten goede komt :twisted:

19 mei 2008 15:25

gast schreef: of een schoon scootertje te kopen als vervoermiddel.


De gemiddelde scootert is zo geknepen dat je die niet echt schoon kunt noemen lijkt mij (aan de walm te zien die eruit komt).
Zal wel het volgende zijn wat ze aan gaan pakken.
Dan mensen met kinderen.
En daarna mensen met een bovenmodaal inkomen.
En vervolgens mensen met afwijkende denkbeelden.... (want als links ergens een hekel aan heeft....)

19 mei 2008 15:33

Wij betalen al jaren voor onze trucks om Amsterdam binnen te komen :!:
En als ze niet aan de schone norm voldoen kom je de stad niet in :oops:
Voor speciale auto's kan je ontheffing aanvragen, bv kraan en kermisauto's deze vernieuw je niet zo snel :wink:

19 mei 2008 16:13

Heh, is Ken Livingstone nu burgemeester van Amsterdam geworden? :? :roll: :wink:

19 mei 2008 16:38

god wat een links gezeik weer. ik word steeds rechtser en eigenlijk wil ik dat niet. :twisted:

19 mei 2008 16:47

ach weer mooie reden om alsnog de knip te trekken bij
het rijden langs de wallen, met de bruldozen 8)

zou het ook zo zijn dat een inwoner dan moet overgaan
tot aanschaf geldende maatregel offf ontheffing!
das weer water zee sjouwe verhaal dus!

19 mei 2008 17:34

Edit: Volledige quote ..... zucht ..... ;)

Bij ons rijden er veel 4 takten zeg :!: , van die luie apparaten :oops:

19 mei 2008 22:48

@gast: nee. Nie echt. Buiten een collectie vrienden van 30 (35!)+ die in de kroeg staan te blaten over het opvoeren van hun scooter.

On topic: volgens het Parool zijn klassiekers van 25+ jaar oud met een dito verzekering (lees: beperkt aantal km's) vrijgesteld. Pffwh. Lijkt erop dat ik goed wegkom. Iedereen met een auto van na 1983 en voor 1992 is dus de Sjaak vrees ik.

19 mei 2008 23:34

Maarten schreef:Iedereen met een auto van na 1983 en voor 1992 is dus de Sjaak vrees ik.


Het gaat niet om bj. De 964 is vwb emissies van 1989 t/m 1993 gelijk gebleven: 1992 mag, dus 1989 ook.

20 mei 2008 6:47

mooi. kan ik tenminste de porsche blijven gebruiken om in amsterdam naar mijn bootje-met-diesel-zonder-roetfilter te komen... :lol: :lol: :twisted: :wink:

20 mei 2008 8:52

Maar (en die vraag staat ook al in een ander topic) voldoet een 964 aan die Euro norm?

Wanneer ben je voor het laatst bij dat bootje van je geweest?

20 mei 2008 8:57

En en 3.2 of SC? :roll:

20 mei 2008 9:02

Vrees dat die de pineut zijn!

20 mei 2008 9:10

wolf schreef:god wat een links gezeik weer. ik word steeds rechtser en eigenlijk wil ik dat niet. :twisted:


MS964 schreef:En en 3.2 of SC?


Ben ik blij dat ik in het midden van de BENELUX woon, heb je al dat gezeik niet, en ook geen fileleed. :D :wink:

20 mei 2008 10:14

moet het eerst nog eens zien allemaal. kentekenscans enzo vlg jaar. ha. ze kunnen hier nog geen museum verbouwen en alle andere projecten lopen ook gierend uit de klauwen... dus wordt paar jaar vertraging en dan ben ik ook oldtimer.

20 mei 2008 13:30

Maarten schreef:Maar (en die vraag staat ook al in een ander topic) voldoet een 964 aan die Euro norm?


Een auto uit 1992 moet er aan voldoen, dus zal de 964 er aan voldoen. Dat kan niet anders, want er zijn geen wijzigingen geweest op het gebied van emissies bij de EU modellen 964.

20 mei 2008 13:32

MS964 schreef:En en 3.2 of SC? :roll:


Om te beginnen zijn die niet als juiste versie verkrijgbaar (alleen met inferieure aandrijving :wink: ) en verder... ga er maar vanuit dat die het niet redden. De kat-lozen sowieso niet, maar ook met kat zie ik het somber in voor die typen.

Echter, 2010 - 25 = 1985... Dus met een SC heb je geen probleem en met de eerste 3.2's ook niet.

20 mei 2008 13:42

Eerste jaar na invoering overigens ook nog geen boete ;-)

20 mei 2008 13:45

Maarten schreef:Eerste jaar na invoering overigens ook nog geen boete ;-)


Het is al straf genoeg als je naar Amsterdam moet. :twisted:

20 mei 2008 14:04

Tja. Wij vinden het niet erg als jullie niet komen hoor 8)

25 jun 2008 16:07

De plannen van Amsterdam voor het instellen van een milieuzone voor vervuilende auto's kunnen de prullenbak in. De Tweede Kamer stemde woensdag in met twee moties die het weren van vervuilende auto's uit het centrum van de hoofdstad praktisch onmogelijk maken.

Zo mag Amsterdam alleen een milieuzone instellen als er landelijke afspraken zijn gemaakt. Het wordt een 'ratjetoe' als iedere gemeente op eigen houtje zo'n zone gaat instellen, waarschuwde minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) na de stemming. "Dan weten automobilisten niet meer waar ze aan toe zijn." Ook mag de aanpak van Amsterdam niet nadelig uitpakken voor mensen met een laag inkomen. De bewindsman voorspelde dat de 'burger met een kleine beurs' hard wordt geraakt wanneer hij een nieuwe auto moet kopen.

De gemeenteraad van Amsterdam vergadert woensdag over het plan. De milieuzones zouden volgend jaar worden ingesteld. Het kabinet en de Tweede Kamer verzetten zich ertegen, omdat het weinig effectief zou zijn. Met de aangenomen moties hoopt de minister een krachtig signaal af te geven aan het stadsbestuur. "Deze aanbeveling is heel duidelijk: doe het niet."

Amsterdam heeft de plannen inmiddels afgezwakt. Aanvankelijk wilde de gemeente alle auto's weren die zonder roetfilter of op diesel rijden. Hetzelfde zou gelden voor auto's die op benzine of lpg rijden van voor 1992. Vorige maand werd het plan versoepeld. In plaats van het bouwjaar zou nu naar de euronorm worden gekeken. Via het kentekenregister kan worden opgezocht hoeveel een auto daadwerkelijk vervuilt.

Eurlings spreekt van een 'draconische maatregel' die de luchtkwaliteit niet substantieel verbetert. Wil de maatregel zin hebben, dan moet de gemeente auto's van vijf jaar en ouder onder een strikt toelatingsregime laten vallen. De bewindsman verwacht veel meer van de nieuwe luchtwet om de luchtkwaliteit in grote steden te verbeteren of het instellen van een gedifferentieerd parkeertarief. Bezitters van vervuilende auto's betalen dan meer parkeergeld dan 'schone' automobilisten.

Hoewel het kabinet de gemeente Amsterdam niet kan tegenhouden om een besluit te nemen om een milieuzone in te stellen, kan Eurlings nog een 'veiligheidssleutel' inzetten waardoor het eventuele besluit praktisch onuitvoerbaar wordt. Voor het vaststellen van de uitstoot van auto's heeft Amsterdam namelijk toegang nodig tot de database van de rijksdienst RDW, waarin alle kentekens zijn opgeslagen.

De bewindsman weigert Amsterdam de toegang tot de RDW-gegevens. "Als Amsterdam ermee instemt, zal ik de veiligheidssleutel gebruiken."

17 jan 2009 17:07

Ring Amsterdam naar max 50 Km

De snelheid op de ringweg Amsterdam moet terug naar 50 kilometer.

Dat vindt stadsdeelraadvoorzitter Jeroen Broeders (PvdA).
Het zou een normale Amsterdamse stadsstraat moeten zijn, meent hij. :lol:
De verlaging van 100 naar 80 en de trajectcontroles gaan hem niet ver genoeg.

Schoon
Uit metingen bleek onlangs dat de lucht rond de A10 schoon is. :ba: 8)
Maar Broeders trekt de uitkomsten van de (door hem zelf gevraagde :!:) TNO-onderzoeken in Het Parool twijfel. :shock:
Uit het onderzoek bleek zelfs dat scholen aan de rand van de ring gebouwd mogen worden, zo schoon is het.
'Dat kan nooit goed zijn", meent Broeders :shock: :? die vindt dat de normen dan maar strenger moeten. :roll:
"Het is symboolpolitiek met een hoog gaat-u-maar-rustige-slapen gehalte".

De PvdA'er vindt dat alles moet wijken 'voor de bescherming van ouderen en kinderen' in zijn stadsdeel dat grenst aan de ring van de stad.

De toekomst?
Afbeelding

17 jan 2009 17:24

herbst weet je dat amsterdam 18 stadsdeelkantoren heeft met 18 voorzitters alle 18 pvda....
Plaats een reactie