Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Porsche 911 997; Carrera of Turbo?

20 mei 2008 21:48

Geachte forumleden, Porschekenners.

Het is algemeen bekend dat er wel eens auto's worden geregistreerd bij de RDW als een 'minder' type, om zo BPM/wegenbelasting te ontduiken. Nu kwam ik afgelopen zondag in Rotterdam de volgende Porsche 911 Cabriolet tegen. Ik was er, gezien het uiterlijk, erg van overtuigd dat het een Turbo was, maar na het kenteken gecontroleerd te hebben bij de RDW bleek deze geregistreerd te staan als zijnde Carrera S.
Zou deze gigantische ombouw niet meer hebben gekost dan de meerprijs die je voor een Turbo zou betalen? Is het uberhaupt wel mogelijk om het uiterlijk van de Porsche zo te veranderen (air-intakes e.d.)? En als laatste vraag; zijn er, behalve het uiterlijk, de tellers en de motor nog andere (zichtbare) verschillen tussen een 997 Carrera S en een 997 Turbo?

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ThijsOverdeVest op 21 mei 2008 9:12, in totaal 2 keer bewerkt.

20 mei 2008 21:53

Vooral ook fjin voor de eigenaar van deze auto omdat hier met kenteken niet geblokt te aan te kaarten :!:

20 mei 2008 21:56

die tegen zijn vrouw had gezegd dat hij een trainingsweekend in Nijmegen had...

20 mei 2008 22:02

denk dat de beambte in kwestie heeft geslapen
en evenzo vervelend voor de eigenaar die bij
verkoop ook weer geplas zal tegenkomen!
Moet zeggen dat de douaniers weinig tot geen
sjoege hebben over types ... stond x met een
box 550 en toen zei ie pffffffff dat is wel een
kale kip he! ..... jaaa alleen wieleh zei ik maar!
dus kan me inleven dat een airintake niet wordt
gezien als type! door die slapers

ff poetse thijs zet ze even in je persoonlijke album
dan veeg ik t wel weg en zet ze in algemeen daarna!

21 mei 2008 9:15

Hoe denken jullie dan over de tellers? Ik zag daar zelf namelijk wel een aantal verschillen in ten opzichte van de Turbo-klokken... Er staat geen 'Turbo' op en de kilometerteller loopt maar tot 330, terwijl die van een Turbo tot 350 loopt ;)

Het is overigens niet de eerste keer dat een 997 Turbo Cabriolet genept zou worden. Dit is al eerder gedaan nog voordat de Turbo Cabriolet uitkwam. Ombouw zou ongeveer 120.000 dollar kosten :o

21 mei 2008 9:40

da's een sluwe opmerking van je , als ik ga google dan kom ik dit tegen

Afbeelding
kijk nu eens rechts naast de toeren ... wat zijn dat dan die ledjes?
turbodruk? versnellingen?? ( teveel?) maar als ik org pdf bekijk
van de turbo zitten die ledjes daar weer net niet!

Ik had zn band lek gestoken met kaartje erop ( neppert!)

Afbeelding

Hmm en deze dan .... van 9ff ...turbo cabrio interieur van 9ff
Plaats een reactie