Ja het gaat van de hak op de tak, maar wel steeds een stapje vooruit:
Zo kreeg ik van weekend een meneertje van TNT aan de bel. Hij had een Kevertje bij zich. Wat een aardige man he?
De Kever meteen uit de doos getrokken, want het ging mij in eerste instantie om het motorblok. Hier de beide 4 cylinders onder elkaar:
De bovenste is dus de kevermotor. Ik heb de cylinders losgesneden van de versnellingsbak, want daar gebruik ik de originele Porsche bak weer voor. Die is mooier, maar past ook direct zonder verdere aanpassingen.
Dit is dan een overzichtje van de onderdelen (in grote lijnen) die samen het nieuwe complete motorblok moeten gaan vormen.
Tevens kun je op de foto zien dat ik al ben begonnen met het aanpassen van het "doghouse". Het doghouse moet namelijk wat meer rond worden en iets smaller. Dat geeft mij ook meteen meer ruimte om de 2 carburateurs erop te zetten, want de Kever motor heeft er zelf maar 1.
Voor diegene die zich afvragen wat er met de Kever gaat gebeuren... Ik heb hier nog een platte zescylinder liggen en ik dacht om de Kever maar eens wat meer pit te geven
Arno