Zitten er hier eigenlijk nog skydivers?
Zelf ben ik na een tandemsprong helemaal weg van skydiven; vandaar ben ik nu met mijn AFF bezig. Helaas nog maar 2 levels van de 7 kunnen afwerken, omdat het vorig weekend te slecht weer was. Wanneer het niet regende, was er een wolkenpak van 2km, waardoor er weinig tot geen grondzicht was. Resultaat: iedereen springen, buiten de AFF leerlingen.
Nu ja, ik heb al begrepen dat frustratie tijdens de AFF er nu eenmaal bijhoort.
Als het goed gaat heb ik vrijdag mijn level 3, en als ik die slaag op naar level 4 (exit met koprol en salto's met slechts 1 ipv 2 instructeurs die de vrije val begeleiden) en hopelijk over het hele weekend de 5 resterende levels afwerken om zodoende mijn licentie te hebben om solo te kunnen springen
Weliswaar is het allemaal nog wat onwennig. Jump 1 was desastreus: niet stabiel gevlogen, armen "sloegen weg" door de wind en ik probeerde dat instinctief te compenseren (wat niet lukte) en toen de instructeurs mij vroegen de hand deploy te gaan zoeken had ik een brain lock. Die duurde te lang, dus vergat ik mijn parachute te ontplooien :s
Nu ja, toen ik uit de brain lock kwam en mijn hand naar de hand deploy ging, zag ik vanuit mijn ooghoek hem al vliegen
instructeur had voor mij getrokken.
Jump 2 was vééél beter: ze hebben me even losgelaten; dus heb ik ook kort alleen gevlogen
En dit maal heb ik wél mijn parachute (zelf) geopend
Alleen zit ik nog met die schrik in het vliegtuig; of beter gezegd, eenmaal de deur opengaat. In het vliegtuig en tijdens de sprong is 't genieten, maar voor de jump en in het deurgat van de pilatus suckt het deftig
Op zich zou dat moeten overgaan (en dan te bedenken dat terwijl jij daar zit te bibberen er anderen ondersteboven aan die "pilaren" hangen waarmee de vleugel "gestut" wordt....
)
Op termijn is het dan de bedoeling om naar HALO jumps te gaan (droom: 30.000 ft, met 1u prebreathen van 100% zuurstof), aan speedskydiven te gaan doen (snelheden van boven de 400, yeaaah
), te gaan skysurfen en met wingsuits te gaan vliegen. Misschien niet zoals in deze video maar toch....
(
http://www.youtube.com/watch?v=ttz5oPpF1Js)
Nu ja, voor ik daaraan zit moet ik nog veel springen, want al die fun zaken mag je pas vanaf 200+ sprongen
Als er nog skydivers zijn is het misschien eens leuk een soort toerrit+skydive combo uit te werken.
Zelf dacht ik al aan een ritje in de Ardennen, beetje rondscheuren, ergens op een leuke plek wat eten, nog wat rondrijden, een paar maal uit een vliegtuigje gaan springen en dan de toerrit afmaken
(mijn club ligt in die prachtige Ardennen...met zicht op de barrage de l'eau d'heure
)
Ofte: Extreme PF
Blue skies & safe jumps !