Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Geen Porsche maar toch ....

02 sep 2008 11:48

Zondag het genoegen gehad om hierin te rijden, 599 GTB met ruim 600 pK. Accelereert voor mn gevoel harder dan menig 911.
Het is dan wel geen Porsche maar het stuurde verdraaid lekker....

Afbeelding

02 sep 2008 12:04

Wat een wagen :) Dat moet echt een geweldige ervaring zijn geweest! Ik weet wel zeker dat ie sneller accelereert dan menig 911 haha

02 sep 2008 12:39

bah..... vies ding :mrgreen: en in de bochtjes?? :wink:

02 sep 2008 12:40

draait ie rondjes om jou heen.

02 sep 2008 12:46

Geheel persoonlijk, maaaar vind een 430 zoooo mooi :!:

02 sep 2008 12:46

WOW, Ik rijd menige zondagen in toch iets veel minder spectaculairs rond :shock:

Ik hoop ooit eens achter het stuur plaats te nemen van zo'n ander stijgerend paardje...

02 sep 2008 12:51

Ferrari spreekt toch meer tot de verbeelding dan Porsche, dat is gewoon zo.

Natuurlijk zijn er redenen zat om tóch Porsche te blijven rijden ;)

Maar stel je had 3 euroton aan een auto te besteden, koop je daar dan een GT2 of een Ferrari/AM/Lambo voor? Erg lastig.

02 sep 2008 13:06

ik kan mis zijn, maar lijkt mij toch meer : Discussie Overige Zaken :roll: :?:

Edit: :thumleft:

02 sep 2008 13:09

Denk dat de onderhoud van een Ferrari een moeilijk punt is :!:
Of je moet hem vrij nieuw kopen :oops:
Maar zeg een fraaie 360 met c.a. 60.000 km is bereikbaar :wink:
Denk toch dat de klanten wat raar opkijken, de 911 dat weten ze wel maar een Ferrari is toch wel weer wat anders :?

02 sep 2008 13:09

Persoonlijk hou ik iets meer van een 911 (bijvoorbeeld 993), is iets minder opzichtig. Maar kwa rijervaring en geluid heeft zo'n V12 wel wat hoor !

Wat me met name opviel is dat de 599 een grote auto is; zowel breedte als lengte.

02 sep 2008 15:44

Zie Autovisie 18 van dit jaar:

Ferrari 550 Maranello vanaf 70k. Da's een 5,5 liter V12 met 485 hitsige paarden en dito geluid. Betrouwbare motor en bak, koppeling (meestal bij dit soort krachtpatsers) gevoelig voor misbruik, electronica zorgt zelden voor problemen, alu plaatwerk kent geen zwakke punten en chassis zelden een bron van zorg.

Feitelijk één van de voorlopers van de 599GTB en inmiddels dus een stuk betaalbaarder.

Afbeelding

Mjam..

02 sep 2008 19:54

R.M.Boosten schreef:Ferrari spreekt toch meer tot de verbeelding dan Porsche, dat is gewoon zo.

Voor sommigen wel. Ik vind zelf dat ze sinds de F40 geen mooie auto meer gemaakt hebben...

03 sep 2008 16:57

die 550 is idd wel een van mijn favorieten 8)

03 sep 2008 17:46

Erg mooi al die Ferrari's......
















Doe mij maar een GT2! :wink:

03 sep 2008 21:56

Tom80 schreef:
R.M.Boosten schreef:Ferrari spreekt toch meer tot de verbeelding dan Porsche, dat is gewoon zo.

Voor sommigen wel. Ik vind zelf dat ze sinds de F40 geen mooie auto meer gemaakt hebben...


+1. Vind ik ook. Enzo (om maar een voorbeeld te noemen) is echt spuuglelijk

03 sep 2008 22:51

Min 1 ; ik vind de 599 zeldzaam mooi. 8)

03 sep 2008 23:24

De 360 is binnen bereik gekomen.Maar dan toch weer liever een 430.

Porsche's zijn zoooooo gewoon geworden :wink:hier....mjam mjam lekkolll :wink:

04 sep 2008 9:16

Ik vind de 599 ook erg mooi hoor. De California die er nu aankomt ook, maar dan vooral open. Overigens stond de 599 in de laatste Autovisie tegenover een Lamborgini (Gallardo meen ik). Allebei erg bruut, maar dan kies ik toch voor de Ferrari.
Vind zelf het geluid niet altijd erg indrukwekkend. Reed eens achter een Ferrari met volgens mij een F1 bak erin. Wat een gehuil, zonder dat er veel snelheid uit resulteerde. Als 'ie dan hard gaat, dwingt dat wel respect af, die gierend hoge toeren en een bloedsnelle acceleratie (eerlijk is eerlijk :wink: ), maar al dat geschakel en optoeren zonder ver boven de nuchtere Hollandse snelheden uit te geraken(en dan ingehaald worden door een familieVolvo) vond ik dan wat minder imposant (maar wel heel verstandig in het land van heer Spee, dat dan weer wel 8) ).

04 sep 2008 9:24

2000 gtv schreef:De 360 is binnen bereik gekomen.Maar dan toch weer liever een 430.

Porsche's zijn zoooooo gewoon geworden :wink:hier....mjam mjam lekkolll :wink:


Zou zelf nooit een Ferrari kopen (denk ik). Wagens moet voor mij niet enkel aan de buitenzijde mooi zijn, hier is de 599 en de 612 imho echte uitblinkers, maar het interieur van een Ferrari :?

Ligt het nu aan mij, ik weet het niet, maar vind dit echt een triestig punt van Ferrari.
Afbeelding

04 sep 2008 11:00

HV schreef:een Lamborgini (Gallardo meen ik).


Was de Murciélago.

Overigens, dat gehuil is een keuze. Schakelen bij 2000 tpm lost veel op. :wink:

04 sep 2008 11:02

Zal in dit geval inderdaad zeker ook aan de chauffeur hebben gelegen :wink: .

Overigens vind ik de Ferrari interieurs ook echt wel mooi hoor!

04 sep 2008 11:05

't Is waar dat niet alle Ferrari's mooi zijn, als het een bereikbare moet zijn, doe dan maar de 550 Maranello, als we verder mogen dromen zonder twijfel de F40 8)

04 sep 2008 11:21

ppp 356 schreef:
2000 gtv schreef:De 360 is binnen bereik gekomen.Maar dan toch weer liever een 430.

Porsche's zijn zoooooo gewoon geworden :wink:hier....mjam mjam lekkolll :wink:


Zou zelf nooit een Ferrari kopen (denk ik). Wagens moet voor mij niet enkel aan de buitenzijde mooi zijn, hier is de 599 en de 612 imho echte uitblinkers, maar het interieur van een Ferrari :?

Ligt het nu aan mij, ik weet het niet, maar vind dit echt een triestig punt van Ferrari.
Afbeelding


Mee eens, hoewel het interieur van de nieuwste ferrari's prima is in mijn ogen (de stoelen in nieuwe ferrari's zijn werkelijk fenomenaal :D) :)

04 sep 2008 13:01

Dit interieur is idd een slecht voorbeeld. Dit is ook van een 360 maar die wil ik wel ruilen tegen mijn 993 interieur hoor :wink: Afbeelding



http://farm3.static.flickr.com/2082/2288954517_fe69e0eb45.jpg?v=0

05 sep 2008 11:02

2000 gtv schreef:De 360 is binnen bereik gekomen.Maar dan toch weer liever een 430.

Porsche's zijn zoooooo gewoon geworden :wink:hier....mjam mjam lekkolll :wink:


Ik zou eerst maar eens zorgen voor een knappe stalling en een waakhond.

Afbeelding
Plaats een reactie