Voor de "gewone" mobiele controle bestaat er al een tijd de DSI van Stinger, maar die is behoorlijk kostbaar (€ 1695,-) en daar moet je toch wel behoorlijk wat bonnetjes binnen halen om de kosten-baten analyse in het voordeel van de DSI te laten uitkomen.
In NL wordt er echter volgens mij steeds meer gebruik gemaakt van de lasergun
en met een meetafstand van 900 meter wordt je behoorlijk kansloos
, ook als je goed oplet
Op internet eens wat zitten rondneuzen en daar kwam ik de Target Laser Track (€ 400-650) tegen.
Hier de zoekfunctie gebruikt, maar ik kon er op het PF niets over vinden.
Is er hier toch iemand die ervaring(en) heeft met dit apparaat?
De Target LaserTrack is een laser-afstandsbediening waarmee u automatisch uw garagedeur, tuinhek of buitenverlichting kunt aansturen. Zonder één druk op de knop! De hiervoor gebruikte klasse 1 lasertechnologie is veilig, betrouwbaar en biedt meer bedieningsgemak dan een conventionele afstandsbediening. (heel erg prettig )
Daar komt nog bij dat het systeem de signalen van polite laserguns herkent. Dit zijn mobiele lasersystemen die de politie gebruikt om snelheden te meten. Omdat de Target LaserTrack werkt op infrarood kan het systeem de signalen van de politie lasergun herkennen, want ook deze systemen werken op 904 Nm. (vervelend zo'n "bijwerking" )
Praktisch alle lasersystemen die gebruikmaken van infrarood licht, zenden hun informatie uit op 904 Nanometer, de golflengte die wereldwijd tot standaard is verheven. Net als de Target LaserTrack maken de laserguns voor snelheidsmetingen van de politie gebruik van deze golflengte.
In tegenstelling tot alle andere lasersystemen is de Target LaserTrack als enige uitgerust met intelligente elektronica die in staat is signalen van laserguns en andere lasersystemen die gebruik maken van dezelfde golflengte als zodanig te herkennen. Na herkenning van een ‘niet eigen’ infrarood signaal schakelt de Target LaserTrack zich na enkele seconden automatisch tijdelijk uit om storingen te voorkomen en bijvoorbeeld een laser-snelheidsmeting mogelijk te maken. U wordt hierover geïnformeerd door een licht- en geluidssignaal.
Target LaserTrack is wettelijk toegestaan en voldoet aan de hoogste Europese eisen op het gebied van automotive accessoires.
U kunt het systeem daarom overal gebruiken.
Zou dat laatste echt waar zijn?