25 nov 2008 21:34
25 nov 2008 21:38
25 nov 2008 21:42
25 nov 2008 21:50
25 nov 2008 21:56
wolf schreef:tja. als ik nou tenminste nog het idee had dat er wat nuttigs met m'n belastingcenten werd gedaan...
25 nov 2008 22:01
25 nov 2008 22:14
25 nov 2008 22:35
25 nov 2008 22:46
25 nov 2008 22:56
25 nov 2008 23:05
Jos993 schreef:...
Las dat de Christen Unie en wie allemaal nog meer vindt dat het rijden in youngtimers slecht is voor de CO2 uitstoot.
....
Jos993
25 nov 2008 23:12
25 nov 2008 23:50
25 nov 2008 23:51
25 nov 2008 23:58
rob964.c4 schreef:oudere auto's met huidige luxe uitvoeren?
Cageman schreef:De laatste 5 jaar zijn er veel bedrijven zich gaan specialiseren in youngtimers (zoals BudgetBenz, Nijkamp, AutoHan, Henk Grooten etc.). Hun markt is vanaf 2010, of zelfs vanaf nu, drastisch veranderd.
Zoals Jeroen C3.0 al schreef:Tsja, je kon erop wachten, zodra iets te populair wordt en inkomsten scheelt, wordt het aangepakt.
26 nov 2008 1:13
Het gaat inderdaad om geld, er zijn toch zeker een paar duizend ondernemers-autoliefhebbers die hier fiscaal voordeel van hebben. Dat kan toch echt niet...
26 nov 2008 8:29
26 nov 2008 8:38
Jos993 schreef:
Mijn 968 Tip is een perfect exemplaar (vraag Erwin maar). iemand interesse, zoek een Cayenne Turbo
Jos993
26 nov 2008 9:04
26 nov 2008 9:28
26 nov 2008 9:28
26 nov 2008 10:06
26 nov 2008 10:07
john's Porsches schreef:hee mijn 944 van 1986 voldoet dan nog net aan de oldtimer regeling
26 nov 2008 10:12
26 nov 2008 10:21
Strenger belasting- én bijtellingsregime oude auto
25 november 2008
Eerder leek er geen steun te zijn voor het plan van de ChristenUnie om de leeftijdsgrens voor klassiekers te bevriezen, maar vanmiddag is het voorstel toch tegen verwachting aangenomen in de Tweede Kamer. Belangrijk is echter ook dat de bijtellingsregels voor oudere auto’s zwaar wordt aangescherpt.
Door deze wetswijziging wordt de vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor voertuigen ouder dan 25 jaar per 31 december 2011 bevroren. Dit wil zeggen dat de voertuigen die op die datum 25 jaar of ouder zijn onder de vrijstelling blijven vallen, maar dat voertuigen die op die datum jonger zijn niet meer van de vrijstelling gebruik kunnen maken. De ChristenUnie wilde dit omdat er steeds meer gebruikt wordt gemaakt van dit soort auto’s voor het dagelijkse verkeer (vanwege de gunstige belasting), terwijl de vrijstelling oorspronkelijk is bedoeld voor hobbyisten. Dat is onder meer ongunstig voor de CO2-uitstoot en vervuilende stoffen als fijnstof en NOx. Omdat het amendement is aangenomen is deze wetswijziging definitief.
Een andere belangrijk onderdeel in dit amendement is echter dat de leeftijdsgrens van auto’s waarvoor een gunstig bijtellingsregime geldt, wordt verhoogd van 15 naar 25 jaar. Op dit moment geldt, dat als je privé een auto rijdt van ouder dan 15 jaar, je bijtelling krijgt over de huidige waarde in plaats van de nieuwwaarde. Interessant bij bijvoorbeeld een S-klasse van 16 jaar oud. Maar vanaf 2010 gaat die grens naar 25 jaar. Ook dit is definitief.
De rest van het belastingplan 2009, bijvoorbeeld een verhoging van de slurptaks, is onverkort aangenomen.
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10329