Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

KPN Glasvezel tot in huis

10 jan 2009 22:37

In de gemeente waar ik woon is het sinds kort mogelijk glasvezel tot in huis te laten aanleggen door KPN. Een abonnement kost 65-110 euri per maand (voor tv, telefoon - inclusief alle vaste gesprekken - en internet). Zie www.kpnglasvezel.nl voor details.

Is er hier iemand die hier al ervaring mee heeft? Zo ja hoe zijn de ervaringen?

10 jan 2009 22:44

v.a. 65 euro :?:

... is (dat) duur in vergelijking met normaal internet, tv en telefoon :?:

10 jan 2009 23:22

Zwager heeft het al een tijdje, heeft echter toch Digitale tv aangeschaft, was geen gezicht op zijn Philips Ambilight.

10 jan 2009 23:32

Olaf schreef:v.a. 65 euro :?:

... is (dat) duur in vergelijking met normaal internet, tv en telefoon :?:

Mijn huidige situatie:
    Bel basis abonnement kost 18,48/mnd
    Kabel (via Ziggo - analoog) kost 16,25/mnd
    ADSL HetNet (snel surfen) kosten 24,95/mnd
    Totaal dus 59,68/mnd

En dat is zonder gesprekskosten (lokaal en interlokaal). Die zijn bij KPN glasvezel inbegrepen. Daarbij biedt glasvezel ook nog eens meer TV zenders en veel sneller internet.

10 jan 2009 23:39

Redelijke aanbieding. Het is wachten op enkele prijsvechters. Glasvezelnetwerk wordt voor iedereen open gesteld. Er zullen dus ook bedrijven komen die voor veel lagere prijzen hetzelfde aan gaan bieden.
Nog 1 jaartje wachten...

10 jan 2009 23:53

Ik zou niet weten waarom ik langer zou wachten. Het kost me per maand niet meer dan ik nu kwijt ben, het wordt gratis aangelegd en ik krijg er bovendien een decoder met harde schijf én HDMI-uitgang :ba: gratis bij. Mocht er over een jaar een beter (financieel gunstiger) aanbod komen dan zit het jaarcontract me ook niet in de weg en heb ik de (graaf)werkzaamheden al gehad. Nog geen ervaring mee dus, maar dat duurt hopelijk niet zo lang meer ;).

10 jan 2009 23:58

Dat is waar... in veelk gevallen ben je net zo duur uit als in de huidige situatie. Maar de prijs zal de komende tijd zeker nog omlaag gaan.
In H'sum is het binnen 24 maanden beschikbaar. Ik stap ook gelijk over als het mogelijk is. Ik ben wel erg benieuwd naar de kwaliteit van de digitale tv die aangeboden gaat worden.

11 jan 2009 10:08

kwaliteit digitale tv is een drama. glasvezel benaderd deze kwaliteit niet, de regio Neuenen en Helmond hebben al een paar jaar glasvesel, en ik weet dat er veel mensen toch overstappen naar UPC voor digi tv.

11 jan 2009 11:12

Die ervaringen heb ik ook gehoord, net als zeer positieve ervaringen in hetzelfde gebied. Zeggen (mij) dus niets en weerhouden mij er in ieder geval niet van om het zelf te ervaren. Is het niets dan ga ik gewoon terug naar de huidige situatie en ligt de infrastructuur klaar voor de toekomst(ige mogelijkheden).

En de kwaliteit van een Philips Ambilight is toch sowieso drama. :mrgreen:

11 jan 2009 11:14

Zo lang ze Mine aanbieden is het drama. Zal wel heel snel een nieuwe oplossing komen. Volgens mij wordt er niet meer op Mine doorgeborduurd...

11 jan 2009 11:20

Ik zou het meteen doen voor data en telefonie. Met digitale TV ben ik tevreden met Ziggo, maar ontevreden over de snelheid van mijn Internet bij Uitzending gemist. KPN gaat ook IP-TV aanbieden en dat biedt wel voldoende snelheid. Het duurt hier nog zeker 1 jaar eer KPN dit gaat aanbieden.
Blu-Ray gaat in de toekomst ook allerlei diensten aanbieden over de film. Denk hierbij aan meer info over de regiseur, acteurs, de film awards etcetc dan heb jij met je huidige internet niet voldoende bandbreedte. :wink:

11 jan 2009 12:00

EriC4C schreef:En de kwaliteit van een Philips Ambilight is toch sowieso drama. :mrgreen:

Inderdaad Eric, Zelfs met digitale tv is het nog een aanfluiting die Ambilight, ik begrijp niet wat mensen in dat toestel zien, zal wel de marketing eromheen zijn. Ik heb zelf een Loewe en dat is superbeeld.

Re:

24 dec 2009 13:52

EriC4C bijna een jaar geleden schreef:Nog geen ervaring mee dus, maar dat duurt hopelijk niet zo lang meer ;).

Het is zover :P
Nog meer mensen die het PF inmiddels via glasvezel bezoeken?

Re: KPN Glasvezel tot in huis

24 dec 2009 17:11

Ik hoor wel goede verhalen over Ziggo met FO verbinding voor 65 per maand. :wink:
https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/extra/

24 dec 2009 20:06

Bevalt hier inderdaad prima (Ziggo).... Ga volgende maand terug naar het 50-euro abo. Snelheid genoeg :cheesy:

24 dec 2009 20:21

alles van ziggo,

HD tv, en 50 mb internet....+ nog een paar paketten, filmnet etc...

ben geloof ik iets van € 90, pm kwijt.....LB.... snel, mooi en scherp...

25 dec 2009 11:44

@Eric: wat voor abonnement heb jij :?:

25 dec 2009 14:02

Ik heb "brons". Voldoende snelheid (internet) en programma's (tv).
Of ik tevreden ben? Nee.
De beeldkwaliteit is (inderdaad!) aanzienlijk slechter dan via Ziggo over coax :evil: . Er is wel verbetering beloofd na een update in januari :roll:. Daarnaast wordt slechts POP ondersteund en geen IMAP :shock: :bang:
Plaats een reactie