Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Spee stopt er mee

20 jan 2009 11:55

Edit: Verplaatst naar Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft. :idea:

Spee stopt als verkeersofficier (publicatie: 20-01-09)

Officier van Justitie Koos Spee verlaat het verkeersbureau van het Openbaar Ministerie. Hij krijgt een bestuursfunctie bij de ministeries van Verkeer en Waterstaat en Justitie.
Waarom de 62-jarige Spee vertrekt als landelijk verkeersofficier is niet duidelijk.

In 1998 zette de oud-politieagent met vijf mensen het Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie (BVOM) in Soesterberg op. Inmiddels werken daar zo'n tachtig mensen.

Spee is lang niet bij iedereen geliefd, want het aantal bekeuringen voor verkeersovertredingen groeide onder zijn leiding in tien jaar van vier miljoen naar twaalf miljoen.
Het aantal verkeersdoden daalde in die periode van ruim 1200 tot 799. In april 2007 werd Spee daarvoor benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau.
Niet iedereen was het daar mee eens. De daling zou niets te maken hebben met Spees strategie, maar alles met de toegenomen veiligheid van auto's.

De verkeersofficier kreeg landelijke bekendheid door optredens in het AVRO-televisieprogramma Blik op de Weg. Tegenwoordig is hij te zien in Wegmisbruikers van SBS6.

Spee wordt opgevolgd door Peter Muijen, die tot nu toe zijn plaatsvervanger was.
Laatst bijgewerkt door Paul II op 20 jan 2009 12:01, in totaal 1 keer bewerkt.

20 jan 2009 11:58

:cheers: :bounce: :cheers:

20 jan 2009 12:32

Zou ie nog wel blijven posten op ons gezellige forum? :lol:

20 jan 2009 12:41

De verkeersofficier kreeg landelijke bekendheid door optredens in het AVRO-televisieprogramma Blik op de Weg.

Halen we nu niet de werkelijk en de wens door elkaar. Doordat hij niet in het programma mocht kreeg BODW geen medewerking meer van de instanties. Zo was het toch?

20 jan 2009 12:42

Ik denk dat Spee nog wel ff actief blijft. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

20 jan 2009 13:08

ik zit te wachten op zijn post,

misschien heeft hij ook een P gekocht en gaat hij nu neerlands wegen onveilig maken :twisted:

robert

20 jan 2009 13:12

Zet ons maar weer schrap want zijn opvolger zal zich willen bewijzen dus zal hogere aantallen willen scoren :cry:

20 jan 2009 13:14

:ba: :res: :ba: :ass:

20 jan 2009 14:44

begreep dat hij zelf niet weg wilde, maar is weggepromoveerd

20 jan 2009 14:50

Marco schreef:begreep dat hij zelf niet weg wilde, maar is weggepromoveerd

Er wordt inderdaad al een tijd over zijn vertrek gesproken. Ik kan mij herinneren dat hij in 2007 al zou gaan.

Mislukte fraudeofficier, dat is hij. En dan nog geëerd worden vanwege de daling van verkeersdoden die ineens op trad en waar geen enkel verband met de flitsmallotigheid mee kan worden aangetoond.

Zijn resultaten zijn in geld uit te drukken. Want dat deed hij: geld ophalen. En dat ook nog wederrechtelijk. Een staatsdief dus. Met de staat als heler natuurlijk.

Bah!

20 jan 2009 15:04

infaam en abject dus :wink:

20 jan 2009 15:20

Goed nieuws dat Spee z'n biezen pakt.

Ik maak me echter wel zorgen over hoe bedenkelijk zijn opvolger zal zijn. Waarschijnlijk de volgende, voor iedere andere functie mislukte, tollenaar.

20 jan 2009 16:11

Niets meer dan een wisseling van de wacht, mijns inziens. Spee maakte geen beleid, hij voerde het alleen uit.

Ik verwacht niets nieuws onder de zon.

Ik zal zijn zure, humorloze tronie niet missen als ik weer eens per ongeluk voorbij Wegmisbruikers zap. Overigens mogen we dan eerst nog drie jaar herhalingen doorworstelen...

20 jan 2009 16:22

JE zal zien, hij is vorige week gepakt op de A2 met 200 km/h :D :D :D

Daardoor wat minder geloofwaardig!

20 jan 2009 16:49

:wink:

20 jan 2009 16:52

barolo schreef:Ik denk dat Spee nog wel ff actief blijft. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Inderdaad :!:

Vanuit de aangebode bestuursfunctie kan ik nog aardig wat touwtjes in handen houden :twisted:

20 jan 2009 16:59

Misschien wordt ie wel de nieuwe trainer van Feyenoord? :wink:

20 jan 2009 17:14

roenkie schreef:Misschien wordt ie wel de nieuwe trainer van Feyenoord? :wink:

Goed plan.

20 jan 2009 17:39

Iets met dat het een boef is.

20 jan 2009 19:58

Bring in the sour grapes, als de volgende kandidaat zich aandient en de handschoen van Eurlings oppakt. :wink:

20 jan 2009 20:08

van dat soort zijn er altijd een hele hoop. komt wel weer een ander uit het hol gekropen. :cry:

20 jan 2009 20:21

Iemand die in zijn vrije tijd iets met leer, kettingen, boeien en zwepen heeft wellicht.

20 jan 2009 20:32

tja, objectief gezien heeft hij zijn werk goed gedaan. hardrijden is fors verminderd en ook nog een hoop centjes voor de staat. daar doen wij dan een noordzuidlijntje mee. :^:

20 jan 2009 20:34

Kan ik dan ook eindelijk mijn radardetectors vanonder een laag stof terug tevoorschijn halen?

20 jan 2009 20:45

horn schreef:van dat soort zijn er altijd een hele hoop. komt wel weer een ander uit het hol gekropen. :cry:

Same shit, different asshole...
Plaats een reactie