Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Hardtop meningen

10 feb 2009 21:51

- Afgesplitst van een topic waarin een hardtop wordt aangeboden -

... voordat het zomer wordt natuurlijk. Ik kan het iedereen aanraden in de winter, maar dan moet je wel een B in die vesuviuskleur hebben. :mrgreen:

10 feb 2009 23:39

Anton schreef:Ik kan het iedereen aanraden in de winter .....

Mocht ik er over denken om een Boxster te kopen i.p.v. mijn 911 dan zou dit me aan het twijfelen brengen :scratch:. Voor een 911 zou ik namelijk niet weten waarom ik het iemand aan zou raden. Afbeelding

11 feb 2009 13:12

Als je met een cabriolet rijdt in de winter is een hardtop een plus. Maar die zijn er niet voor 964. Jammer. :twisted:

11 feb 2009 13:24

Anton schreef:Als je met een cabriolet rijdt in de winter is een hardtop een plus.

Zoals wel vaker hier op het PF worden meningen (graag) als feiten gepresenteerd. Jij mag het een plus vinden, maar mijn mening is anders ;). Ze zijn er wel voor een 964 overigens hoor :idea: .

11 feb 2009 13:28

Deel de mening van Eric.

Een hardtop belet je tijdens de winter enkel maar om snel even de kap open te gooien tijdens een zonnige dag.

Ikzelf heb deze winter al verschillende malen opengereden, zelfs met de temperaturen ver onder het vriespunt.

Ik zou nooit een hardtop op een cabrio plaatsen, dus voor mij is het een min :wink:

11 feb 2009 14:15

Zoals ik begonnen ben "kan ik het iedereen aanraden". Eigen ervaring. Heerlijk warm. Glazen achterruit met goed zicht en met verwarming. Stiller dan met softtop. En in 10 minuten met twee personen er af te halen of erop te plaatsen. Dat zijn mijn feiten. Daar mag iedereen mee doen wat hij of zij wil.

Op mijn werk zitten in ieder geval de hardtops op alle 996 en Boxsters die daar staan. Niet dat ik het daarom doe maar ik ken dus mensen die het met me eens zijn.

Maar in de zomer houd ik me aan mijn eigen motto. 8)

PS Er moeten wel bevestigingspunten voor een hardtop gemonteerd worden/zijn in een 986.

11 feb 2009 20:36

EriC4C schreef:
Anton schreef:Als je met een cabriolet rijdt in de winter is een hardtop een plus.

Zoals wel vaker hier op het PF worden meningen (graag) als feiten gepresenteerd. Jij mag het een plus vinden, maar mijn mening is anders ;). Ze zijn er wel voor een 964 overigens hoor :idea: .


heb je daar een voorbeeld of adres van?

bvd dank

11 feb 2009 20:56

Ja hoor. Hier een voorbeeld, via de link in het bericht daarboven nog een voorbeeld :idea: en hier een adres waar je zoiets :sick: kan kopen :salut:.
Toch handig, die zoekfunctie!

Bedenk je overigens wel dat je de cabriokap geheel moet verwijderen voordat je de hardtop kunt plaatsen :idea: .

11 feb 2009 21:16

bedankt eric4c
:salut:

12 feb 2009 10:07

EriC4C schreef:Bedenk je overigens wel dat je de cabriokap geheel moet verwijderen voordat je de hardtop kunt plaatsen :idea: .


Nu snap ik waarom het een min is op 964 :wink:

12 feb 2009 10:43

Afbeelding
De cabriokap voldoet tijdens alle seizoenen prima. Eigen ervaring. Het wordt ook heerlijk warm, een glazen achterruit is pas een voordeel als je daardoor de kap juist wél vaker kunt openen, je hebt geen twee personen nodig :shock: om open te kunnen rijden en ook geen ruimte nodig om de hardtop op te slaan. Daarom dus ;).

12 feb 2009 17:04

Natuurlijk is het stoer om met vorst en de kachel aan top-down te rijden (heb ik ook gedaan), en dan heb je het open rijden gevoel weer helemaal, maar voor WW verkeer waar ik de B momenteel voor gebruik zal ik dit toch niet zo gauw willen doen... om 7.00 uur 's ochtends.

In hoeverre de hardtop beschermend werkt voor de softtop is nog weer een andere discussie. Minder winterweersinvloeden op de softtop maar wel een scherpe vouw in de stof omdat je die daar +/- 5 maanden laat zitten. Ik doe er een handdoek tussen, maar toch.

En ik haat het plastic achterruitje in mijn B en het rijden met een hardtop met (brede) glazen achterruit met verwarming geeft gewoon veel beter zicht. Niet onbelangrijk als het weer eens @#&$!weer is.

12 feb 2009 17:17

Ach ja....... een hardtop, bestaat niet voor mijn 944. Is ook niet nodig, zicht naar achteren is goed en koud..... welnee, een goede kachel doet wonderen, auto is lekker warm in no-time.........

Maar het is natuurlijk geen daily driver, dan kan ik het me best wel voorstellen.

12 feb 2009 18:08

Hardtop geeft meer torsie stijfheid op het circuit 8)

12 feb 2009 22:38

mooi vind ik die hardtops overigens veelal niet... Maar als DD kan ik me de keuze zeker wel voorstellen!

12 feb 2009 22:46

Anton schreef:Natuurlijk is het stoer om met vorst en de kachel aan top-down te rijden (heb ik ook gedaan), en dan heb je het open rijden gevoel weer helemaal, maar voor WW verkeer waar ik de B momenteel voor gebruik zal ik dit toch niet zo gauw willen doen... om 7.00 uur 's ochtends.



Vind dat het niets met stoer doen te maken heeft, maar vooral van genieten.
Ben deze winter al enkele keren naar de zaak gereden met de Speedster, wetende dat ik om 05:20u vertrek.

Trouwens de kachel in de Speedster is nu ook niet zo geweldig, dikke trui, lederen jas en muts en een paar handschoen.

De koffie bij aankomst smaakt eens zo lekker dan :wink:

13 feb 2009 10:24

Als daily driver zou ik ook voor een hardtop opteren, maar gelukkig heb ik nog een Lease P en gaat de Cabrio alleen met mooi weer naar buiten. Dus geen hardtop wensen aan deze kant. :wink:

13 feb 2009 10:51

Ik vind het wel mooi staan op de Boxster en heb er eentje aangeschaft. Ik vind het leuk als hij er op gaat en ook heel leuk als hij er af gaat.

13 feb 2009 12:40

barolo schreef:Als daily driver zou ik ook voor een hardtop opteren, maar gelukkig heb ik nog een Lease P en gaat de Cabrio alleen met mooi weer naar buiten. Dus geen hardtop wensen aan deze kant. :wink:


Een extra P om geen hardtop te hoeven kopen... tsja zo kan het ook :lol:

13 feb 2009 14:34

Heb er vorig jaar ook één aangeschaft, het staat wel mooi maar ik rij in de winter te weinig.
Hij gaat in de verkoop en laat dan een nieuwe kap mét glazen ruit plaatsen... :wink:

13 feb 2009 14:36

Hans Luna schreef:Hij gaat in de verkoop en laat dan een nieuwe kap mét glazen ruit plaatsen... :wink:

Dat zou ik ook doen ;) :lol:

13 feb 2009 19:19

Ik geen hardtop maar ik denk dat ik eind van dit jaar de auto lekker binnen laat stallen en dan begin 2010 er weer uithaal (maar zeker ben ik er niet van!) of toch mss een hardtop! :)

Wellicht is ie eind van het jaar al ingeruild voor een andere P! (Aangezien ik de afgelopen jaren, ieder jaar een andere auto heb, oftewel zakelijk danwel prive)...... :P :P Er moet verandering zijn op de oprit 8) :D :P :shock:

13 feb 2009 19:33

Hardtop zit er standaard bij....kan ik 'm net zo goed gebruiken.

Ik vind het perfect voor de wintermaanden. Goede isolatie, glazen ruit MET verwarming. Prima. Enig nadeel is dat er iets meer gekraak te horen is door torsie als je over slechte wegen rijdt (zoals bv Antwerpen :evil: )

Zogauw er in de lente voor een aantal aangesloten dagen mooi weer wordt voorspeld pakken we 'm met 2 man op en gaat de hardtop op de standaard (nadeel dan is dan weer hoe de plaatselijke vlooienbalen van dat zachte dakje weg te houden)

13 feb 2009 21:53

Ik heb een boxster van 97 en heb een complete kap van een 03 geplaatst, dat is echt vele malen beter dan zo'n plastic prut ruitje.
open rijden waneer je wilt
beter zicht
verwarming
isolatie
geen hardtop op en af en die je dan weer ergens op moet bergen
mooiere boller van vorm, de oude kap is zo recht aan de achterkant
en een boxster met hardtop vind ik persoonlijk geen gezicht

nou bedacht ik laatst wel, in de stof van de kap zit toch ook een soort rubber laag? kan het daarvoor niet schadelijk zijn als je hem onder nul opent :?:

14 feb 2009 9:24

Voordeel van een softtop met glazen ruit zie ik wel zitten. Ik vind het alleen een nogal rigoreuze oplossing want volgens mij moet je daarvoor ook het hele kapmechanisme vervangen. Afgezien van de kosten. Maar misschien als je een kapotte kap hebt is het een idee.

Kan je vertellen hoe je dit gedaan hebt en wat de kosten waren? Foto's?

Maar ik vind de lijn van de hardtop mooier dan die van de softtop. Nog steeds...
Plaats een reactie