Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Chinese Cayenne

05 mei 2009 8:09

Het is te triest :cry: dit :arrow: http://www.autovandaag.nl/nieuws/chines ... -maak.html

Re: Chinese Cayenne

05 mei 2009 8:13

dit is niet tries maar diep zielig BYD :go:

05 mei 2009 8:41

Is een replica als een andere. :mrgreen:

Heb echter een zeer zwaar vermoeden dat de foto gewoon een echte Cayenne is, anders vind ik het goed gedaan. :res:
Nu men een diesel in een Porsche legt, moet een 4 Cylinder toch ook kunnen, daar is het eigenlijk allemaal mee begonnen.

Afbeelding

05 mei 2009 9:01

Hoe zo als een andere replica :wink:

Volgens mij is de foto ook een 'echte' KJN!

05 mei 2009 9:06

Als de foto echt is, waar ik zeer aan twijfel is dit toch puur een replica.

05 mei 2009 9:09

Ik denk dat de foto bedoelt is als een illustratie vd echte KJN, en niet van de replica. :idea:

05 mei 2009 9:12

Da's dan zeer misleidende berichtgeving, maar dat is dan ook weer niets nieuws in het media landschap :roll:

Ik zie toch duidelijk Kia T6 op de wagen staan :wink: Denk zelfs dat de foto uit een recalembrochure van Porsche komt.
Afbeelding

05 mei 2009 9:13

:oops: Te snel gekeken en getikt, ik zag niet dat Kia erop stond.. :oops: Maar goed, kan nog steeds photoshop zijn.

05 mei 2009 9:24

Ik kan er geen KIA op ontdekken :roll: wel BYD.
Heb nog een foto gevonden die duidelijker is;
Afbeelding

05 mei 2009 10:06

BYD staat voor Build Your Dreams :mrgreen: :lol:

05 mei 2009 10:35

Borrowed Your Design :^:

or Boy Your Dumb if you buy this!

05 mei 2009 10:39

Lijkt wel een photoshop van een Porsche-persfoto...

05 mei 2009 10:41

ppp 356 schreef:Denk zelfs dat de foto uit een recalembrochure van Porsche komt.

Denk je :wink:

05 mei 2009 23:54

Al zou het een Kia zijn dan komt het zeker niet uit China zoals de topci titel aangeeft.

Kia is een Zuid-Koreaans automerk, dat deel uit maakt van de Hyundai Motor Company :idea:

Maar on topic. Ik denk dat dit een flink geshopte foto is van een Cayenne.

06 mei 2009 22:34

Sorry om iedereen teleur te stellen , maar dit bericht zou wel eens waar kunnen zijn .

Ik ken het merk BYD persoonlijk via een klant , welke variomatic transmissies voor hen ontwikkelt .
Deze klant bouwt deze transmissies ook voor Lexus , en Mini Cooper , maar dit terzijde .

Ik heb reeds verscheidene prototypes en productiewagens van BYD gezien in levende lijve en kon mijn ogen eerst ook niet geloven .

Zo maken zij een coupé cabriolet welke in zij-aanzicht en achteraanzicht 100% identiek is aan een Renault megane cabrio , met vooraan de neus van een Mercedes C sportcoupé . bv. de achterlichten enz. zijn 100% identiek aan de renault versie . Enige verschil is de badge ( BYD ) en het interieur . In plaats van de gebruikelijke Mercedes ster op de motorkap , zit een "flying lady" zoals op een rolls royce .

Heb zelfs nagevraagd of BYD geen rechtszaken heeft hierdoor , maar het antwoord is negatief . Blijkbaar zolang men niet de logo's kopieert zou er geen probleem zijn .
Het oorspronkelijke logo van BYD was trouwens het BMW logo , waarbij enkel de kleuren wit en blauw waren omgewisseld en de letters BMW vervangen door BYD .... Dit was dus wel een probleem , waardoor werd overgeschakeld naar het nieuwe huidige logo .

Prijs voor de Mégane coupe-cabriolet full option ( leder , navigatie , variomatic transmissie ...) met stalen vouwdak (!) is trouwens sub - €10.000 (!)
Europe watch out for china ....

Greetz , H.

07 mei 2009 1:34

Na de Olex nu dus ook de Ayenne :mrgreen:

07 mei 2009 15:24

Mr.Mini schreef:...Zo maken zij een coupé cabriolet welke in zij-aanzicht en achteraanzicht 100% identiek is aan een Renault megane cabrio , met vooraan de neus van een Mercedes C sportcoupé . bv. de achterlichten enz. zijn 100% identiek aan de renault versie . Enige verschil is de badge ( BYD ) en het interieur . In plaats van de gebruikelijke Mercedes ster op de motorkap , zit een "flying lady" zoals op een rolls royce ...

Deze waarschijnlijk:

http://www.byd.com/showroom.php?car=f8

Inderdaad net echt, alleen die belachelijke flying lady, wat een kitsch. Het doet me denken aan de Landwind en de desastreuze crash test resultaten. Zal hier wel niet veel beter zijn.

07 mei 2009 22:26

De S8 zie je in China wel redelijk vaak. Zo even snel kijkend lijkt het op een Mercedes van voren maar in het echt heeft de auto een heel andere lijn om te zien. Al moet je wel even goed kijken als je hem aan ziet komen.
Is in alle opzichten aangepast aan het verkeer in China (zie vermogen) en een Chinees met geld koopt toch wel het origineel :lol:

07 mei 2009 22:36

Bizar, die S8. Het betere knip- en plakwerk :!:

07 mei 2009 23:07

Wat vinden jullie dan van de Geely Ge :?:
In China heerst eeen andere ethiek, daar wordt het namaken van iets dat goed is als normaal ervaren: waarom het wiel opnieuw uitvinden :?:
Ik merk het nu op het werk ook, waar we een Chinese leverstraat (software) aan het implementeren zijn...

Afbeelding

07 mei 2009 23:21

ik kan me toch echt niet voorstellen dat er geen rechtzaken gaan komen. tijdje terug was er toch een kopie van de x5? en bmw heeft dat toen volgens mij wel gewonnen. Porsche en mercedes zullen dit toch niet laten gebeuren denk ik (renault moet niet zeuren :wink: )

08 mei 2009 16:42

Niet zeuren die mensen hebben jaren lang zonder koelkast gezeten en kunnen nu een Porsche met een solex motor kopen.
Als hij net zo lang meegaat als mijn chinese stoomcabine dan hebben we er weinig van te duchten.

09 mei 2009 10:51

Ik heb in china ook van die namaa units gezien. Smarts ook, geweldig! Iemand die in een nep-smart een ongeluk krijgt kunnen ze vh asfalt schrapen!

09 mei 2009 11:17

... dus als eigenaar merk je het eigenlijk niet eens :|

09 mei 2009 13:19

En die F0 van Borrowed your design is een Aygo/107/C1.
Plaats een reactie