Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
10 mei 2009 17:48
nu m'n 914 zo goed als in orde is krijg ik de kans deze te ruilen tegen een fiat euh ferrari 400
goede zaak ???? slechte zaak ???
dat die meer verbruikt, dat weet ik al (20 l /100km
)
maar voor de rest ?? veel of weinig problemen mee
10 mei 2009 17:51
914!!!!
Weet alleen niet waarom
10 mei 2009 17:53
Welke Ferrari 400
Voor eentje van begin 60'er jaren
- die ook goed is - zou IK het zeker doen ....
... voor de 80'er jaren Rari 400 zou ik het niet weten
10 mei 2009 17:55
ferrari 400...wat voor staat?....hoeveel km?....onderhoud?....zijn geen auto's waar je zelf even aan sleuteld....wat wil je zelf?.....weten wat je nu hebt of de sprong wagen.....ik zou het nooit doen...succes....
10 mei 2009 18:02
1979, 35.000 km, goede, maar niet perfecte staat, onderhoud bij ferrari zelf
maar eigenlijk vind ik m'n 914 best wel mooi, en die (paar
) extra pk's (340 pk) kan je hier eigenlijk nooit gebruiken....
10 mei 2009 18:18
De Ferrari 400 heeft wel de mooiste middenconsole ooit in een auto gemaakt...
Maar hield mooi de 914.
Ben benieuwd.
10 mei 2009 18:19
Voor dit lelijke ding, wil inderdaad niemand hebben.
10 mei 2009 18:21
@Erick, het is maar wat je zelf mooi vind, ik zelf
Echt Fiat.
10 mei 2009 18:30
Dit zijn wel 2 totaaaal verschillende wagens. Lijkt me een moeilijke keus. Ik zou denk ik bij de 914 blijven vanwege onderhoudskosten, schoonheid en betrouwbaarheid. Maar die 400 is natuurlijk wel een gave bak, hoewel niet mijn smaak.
10 mei 2009 18:34
echte schoonheid zit vanbinnen (heeft m'n vrouw ooit eens gezegd, en toen is ze met mij getrouwd
)
maar zonder zever, is zo'n 400 betrouwbaar
10 mei 2009 18:39
ironpatje schreef:1979, 35.000 km, goede, maar niet perfecte staat, onderhoud bij ferrari zelf
maar eigenlijk vind ik m'n 914 best wel mooi, en die (paar
) extra pk's (340 pk) kan je hier eigenlijk nooit gebruiken....
best wel mooi...supermooi in die gulf kleuren..en ferrari's uit die bouwjaren zijn niet de ferrari's van nu...
10 mei 2009 19:40
weet niet hoe die rarie in de gulf kleuren zou staan
ruilen is altijd
succes met de keuze
11 mei 2009 16:20
Een Rari is toch alleen om naar te kijken en niet om mee te rijden
of rijden van garagebedrijf naar garagebedrijf
Maareuhh je 914 is zo netjes en strak, zou ik lekker houden, als die Rari onderhoud moet hebben loop je denk ik leeg. (Is maar een gok hoor geen idee wat bits & pieces van een dure fiat kosten)
11 mei 2009 16:25
Het enige dat ik je kan meegeven, dat de laatste jaren de prijzen van de goede 914's volop in de lift zitten de 914/6 is helemaal te gek aan het worden
11 mei 2009 16:29
dat gez#$k hier altijd over dat een ferrari een dure fiat is...
in dat geval is porsche dan toch een dure volkswagen
11 mei 2009 16:32
de spijker op zijn kop
11 mei 2009 16:42
Ja een Darwin-Volkswagen
11 mei 2009 22:33
een 400 uit 1979 heeft nog 6 dubbele webers die geregeld afgesteld moeten worden. En dat is slechts een minor job. Ik wil niet overdrijven maar je moet er gewoon een budget voor hebben. Verder is de 914 een roadster en de 400 een logge GT. Opvallend is dat bij de 400 de meeste niet aan hun vermogen komen. Zoals eerder gemeld, verschil is te groot, op alle gebieden. Bel eens met garage Roelofs, de ferrari specialist, wat het allemaal gaat kosten.
Daarbuiten is het een mooi vormgegeven auto met een magistraal geluid!
Indien goed onderhouden betrouwbaar, wel de bekende elektrische problemen, zopals spiegels, stoelen, ramen, metertjes, airco, etc. Grote beurt gauw 3000 euro zonder erg bijzondere zaken.
12 mei 2009 0:18
Ik als onwijze ferrari liefhebber zou toch de gulf blijven houden in dit geval.
Als je toch voor een ferrari zou willen gaan; ga dan eerder voor een mondial 3.2.
De 400 heeft imho wel het logo maar niet de looks... De onderhoudskosten van een mondial of een 400 ontlopen elkaar volgens mij niet zo...
Ik denk dat als je de vraag op ferrarichat forum plaatst, dat de reacties anders zijn.
12 mei 2009 8:03
ppp 356 schreef:...... de laatste jaren de prijzen van de goede 914's volop in de lift zitten ...
ahh ja
wat is een goede 914 nu ongeveer waard
(zoals de mijne...)
(2 jaar geleden vroeg ik 6000 euro, en geraakte ik er niet vanaf)
(ondertussen is er wel een klein beetje werk aan gebeurt )(en geld in gestoken....))
12 mei 2009 13:35
dat is een 914/6...
12 mei 2009 13:58
Als ze voor die 914/
6 'n kleine 43000 Euro vragen - dan zal 'n gewone 914/
4 wel zo'n kleine 29000 Euro kosten
12 mei 2009 15:48
ironpatje schreef:nu m'n 914 zo goed als in orde is krijg ik de kans deze te ruilen tegen een fiat euh ferrari 400
Begrijp ik goed dat je de 914 zelf hebt opgeknapt of laten knappen? Dan zit volgens mij je ziel in dat project en zou ik om DIE reden de ruil al niet accepteren.
12 mei 2009 16:19
mee eens, en los daarvan, qua rijden heb je denk ik ook meer lol van je gulf kart !
rationeel ;de (onderhouds)kosten liggen ca op factor 3 met de 400..
niet meer over nadenken dus
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.