Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Nu Koni ook al in de problemen!

13 mei 2009 13:18

Schokbrekerfabrikant Koni bereidt massa-ontslagen voor. Totale bedrijfssluiting wordt zelfs niet uitgesloten. De crisis raakt het bedrijf hard, maar CNV Metaal en elektro wil vechten voor de werknemers. Donderdag krijgt de directie een petitie aangeboden.
Bij schokbrekerfabrikant Koni lijkt massaontslag onontkoombaar. Bestuurder Piet Verburg van CNV Metaal en elektro had dinsdagavond de onplezierige taak dat nieuws uit te leggen aan zijn leden bij de beroemde firma. Maar Verburg wil vechten voor wat-ie waard is. "Alles wat we kunnen sprokkelen voor deze mensen zullen we niet nalaten. Dit komt toch al zo hard aan. Donderdag kan Koni een petitie met die strekking tegemoet zien."

De Koni-directie had de bonden en de werknemers de pin op de neus gezet: ontslag voor 300 mensen zonder sociaal plan en behoud van werk voor 180 mensen, of anders totale bedrijfssluiting. Verburg: "En het was dus aan ons vakbonden om die onplezierige keuze tussen twee kwaden te presenteren aan de mensen. En vooral ook uit te leggen."

Volgens Verburg een listige taak. "Waarom? Omdat ik er niet geheel van overtuigd ben dat Koni kan overleven op lange termijn. Dus wat doe je dan? De werkgelegenheid van ruim 180 mensen proberen veilig te stellen ten koste van die overige collega's? Zonder te weten of die 180 over een jaar nog steeds hun baan zullen hebben? Of ga je er maar vanuit dat dit laatste niet het geval zal zijn en kies je er daarom nu voor om het hele bedrijf op dit moment om te laten vallen. Werkloosheid voor alle betrokkenen, maar dan tenminste met een sociaal plan van enige omvang?"

Re: Nu Koni ook al in de problemen!

13 mei 2009 15:46

Hmmmm... bekend dilemma :cry: :evil:

13 mei 2009 16:14

Interessante reactie:

Ik weet niet waar u de wijsheid vandaan heeft wat betreft KONI. Het is alleen een feit dat KONI heeft besloten de productie niet uitsluitend nog in Nederland te laten plaats vinden. Wellicht heeft u het persbericht niet goed gelezen. Daarnaast is KONI sinds 1987 in het bezit van ITT industries een zeer voortvarend beursgenoteerd bedrijf.
mvgr, F Klaassens directeur Efka Import bv KONI distributie Nederland

13 mei 2009 16:35

Zo kreeg ik hem binnen :oops:

http://www.ttm.nl/nieuws/id25449-koni-m ... iting.html

13 mei 2009 16:58

en hier! en hier etc. etc.

13 mei 2009 17:30

stond ook vanochtend bij rtlz en dft.....

13 mei 2009 20:18

speedy, waar heb jij die reactie vandaan? :roll:

13 mei 2009 21:01

Dat was een reactie bij een of ander blog dat ik tegenkwam toen ik het nieuws over Koni googlede.

13 mei 2009 21:07

Klinkt als een betrouwbare bron. :wink:

PS: dit bericht is all over het internet, maar ook de gerespecteerde media brengen het. Als het niet waar was geweest had Koni allang gereageerd en dan hadden de kwaliteitsmedia direct gerectificeerd. :idea:

13 mei 2009 21:47

De quote van Speedy komt van Quotenet, alwaar dit nieuws(?) ook te lezen is.

13 mei 2009 22:34

Sinds wanneer gaan directeuren van grote bedrijven - als reaguurder - op weblogs reageren? :bang: Zou daar niet een heel legal en PR department zitten om dit soort dingetjes te corrigeren? En dan bij voorkeur middels een fax aan de hoofdredactie?

13 mei 2009 22:58

Op zich raar inderdaad, echter, het is me al vaker opgevallen dat veel reaguurders op Quotenet dicht bij de bronnen lijken zitten..

13 mei 2009 23:06

Hetzelfde was me al opgevallen van de GeenStijl-reaguurders... :lol:

....met betrekking tot bepaalde nieuwsberichten.

14 mei 2009 23:21

Dit bericht van Koni was al een paar weken geleden op tv-rijnmond ....

08 okt 2009 16:10

Ik heb 12 jaar in Oud Beijerland gewoond en kom er nogsteeds. Ken ook mensen die er werken. Koni was/is altijd wel een beetje de trots van Oud Beijerland. Jammer dit.

08 okt 2009 16:25

Dat soort dingen gebeuren al jaren in Nederlandse plaatsen. Denk aan het vertrek van de Calve Pindakaas fabriek vanuit Delft en zo nog veel meer. Treurige ontwikkelingen... :cry:

08 okt 2009 19:04

Nóg meer ontslagen.... Levertijden rijzen nu al de pan uit :scratch: Met de nieuwe FSD-kits heeft Koni een goed en érg gewild product in de markt gezet, maar ze verliezen nu verkopen omdat er soms 5 weken op levering gewacht moet worden... :? Da's ook niet bevordelijk voor de omzet :|

08 okt 2009 19:15

Koni is bij mij in de straat gevestigd. Geeft inderdaad enige beroering in ons Spuidorp. De ondergang is volgens velen ingezet op het moment dat ITT de zaak van de oude eigenaar (fam. de Koning) heeft overgenomen.

Het is natuurlijk wel logisch dat produktieplaatsen naar het buitenland worden verplaatst. In Nederland wil iedereen 3 dagen werken en voor 5 dagen betaald krijgen en daarnaast het liefst op de 60e verjaardag stoppen met werken.
Plaats een reactie