In eerste instantie zouden we naar het gardameer toe gaan , maar we vonden geen geschikte plaats direct aan het water. Daarom zijn we uitgeweken naar Karintie in Oostenrijk. Daar ik dit jaar per se met de P op vakantie wou , was direct aan het water een eerste vereiste . Ik zie me namelijk al met 2 opgeblazen luchtbedden rondrijden. De enige accomodatie die aan onze eis voldeed was echter maar voor 10 dagen beschikbaar. Hierop ging dus plan 2 in werking , dat betekend in 2 dagen heen en in 2 dagen terug. Normaal is dat een stukje van 990KM , dus tijd trekken door binnendoor te rijden en hierbij zo veel mogelijk passen meepakken . Vandaag heb ik eindelijk de routes klaar die we gaan rijden deze vakantie. Deze heb ik uitgezocht met google maps en met dit boek . Hierin staan 540 alpenpassen omschreven.
Op de eerste dag van de heenreis rijden we over de snelweg naar Füssen in duitsland en dan binnendoor met achtereenvolgens :
-
Hahntennjoch-
Kühtaisattel-
gerlospastotaal 1025km
Dag 2
-
großglockner-
Gailbersattel-
Plöckenpas-
passo del cason di lanza-
Naßfeld PasNog eens 225km
Tijdens het verblijf staan ook nog een paar routes op de agenda waaronder een bezoek aan het
porsche museum in Gmünd met daarna een rit over de
malta-hochalpenstraße. Een rit over de
nockalmstraße en de
villacher-alpenstrasse horen daar ook bij. Eventueel rijden we nog een rondje
Seebergsattel. en
loiblpas , of naar de markt in Italie en via Slovenie en de
Würzenpas terug.
De terugweg gaat ook weer in 2 dagen . De eerste dag rijden we via Lienz richting Cortina d`Ampezzo
over de
Misuranapas en de
tre-croci pas. Dan over de
passo di giau en de
passo pordoi naar Bolzano. Vanaf Bolzano via een stukje van de
Sud-Tiroler weinstraße binnen door over de
passo del tonale richting eindbestemming van de dag , Bormio.
Totaal van deze dag 475km
De laatste vakantiedag gaat over de
stelviopas terug naar Landeck in Oostenrijk. Alvorens de snelweg op de duiken richting huis , nog een laatste omweg via de
silvretta hochalpenstraßeTotaal van deze dag 931km
Of we de stelvio eventueel toch nog de eerste dag doen is een beetje afhankelijk van het verkrijgen van een geschikte slaapplaats. Het hele bovenstaande is natuurlijk wel sterk afhankelijk van de weersomstandigheden.
2 Weken geleden heb ik op ebay nog een action camera gescoord voor een leuke prijs , en zaterdag een camera steun voor op de bumper in elkaar geknutseld . Dus als alles mee zit zijn er half Augustus de eerste beelden te zien van enkele bergritten . En uiteraard ook foto`s van het porsche museum.
Gisteren heb ik de P helemaal gewassen , gepolijst en in de was gezet. Morgen nog een paar kleinigheden na kijken en dan ben ik er helemaal klaar voor. Alleen nog even wachten tot zondag ochtend
Prettige vakantie iedereen
Laatst bijgewerkt door
Danny op 16 aug 2010 19:55, in totaal 2 keer bewerkt.