Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Wat vindt u?

Poll eindigt op 30 aug 2009 10:30

Laura moet haar zeiltocht kunnen maken
38
44%
Laura moet haar zeiltocht niet maken
48
56%

Totaal aantal stemmen : 86

Laura Dekker

25 aug 2009 10:30

Ik ben benieuwd hoe hier gedacht wordt over de voorgenomen zeiltocht om de wereld van Laura Dekker (13).

Fire away!

Re: Laura Dekker

25 aug 2009 10:43

of dit nou iets is voor op een porscheforum. :?

Mijn mening is overigens dat mensen dat allemaal lekker voor zichzelf (in dit geval ouders en kind) moeten bepalen. Ik ken dat kind niet. Er zijn mensen die op hun 12e volwassen zijn en er zijn mensen die dat nooit zullen worden. Nederland gaat juist ten onder aan al die mensen die menen voor anderen te moeten denken.

My 2 cents.

25 aug 2009 10:47

Horn, wat jij daar schrijft is ook wat ik denk.

25 aug 2009 10:53

horn schreef:of dit nou iets is voor op een porscheforum. :? .

esgigt schreef:Horn, wat jij daar schrijft is ook wat ik denk.

ik ook al

25 aug 2009 10:54

horn schreef:of dit nou iets is voor op een porscheforum. :?

Mijn mening is overigens dat mensen dat allemaal lekker voor zichzelf (in dit geval ouders en kind) moeten bepalen. Ik ken dat kind niet. Er zijn mensen die op hun 12e volwassen zijn en er zijn mensen die dat nooit zullen worden. Nederland gaat juist ten onder aan al die mensen die menen voor anderen te moeten denken.

My 2 cents.

Nou Horn ,
Wonderen zijn de wereld nog niet uit !! (we komen overeen!!)
Ik moet je volledig gelijk geven!!
gr Diablo

25 aug 2009 10:58

Oeps, dan moet ik gauw mijn post aanpassen. :cheesy: Gekker moet het niet worden :^: :wink:

25 aug 2009 10:59

Maar volgens exact dezelfde redenatie kan een kind ook trouwen op haar 12de. Immers, ze staat er volledig achter, evenals haar ouders en is zeer volwassen voor haar leeftijd. Of autorijden op z'n 14de. Etc.

Dat mag allemaal moralistisch, vrijheidsbeperkend en conservatief klinken, de wetten zijn er niet om naar willekeur toe te passen wat mij betreft.
Op deze manier is bijvoorbeeld de leerplicht überhaupt niet houdbaar. "Laura 2 jaar zeilvakantie, waarom mijn kind van 11 dan niet 2 jaar achter de PS3 i.p.v. de schoolbanken? Mijn kind kan prima zelf bepalen wat goed voor hem is en zichzelf voorbereiden op z'n toekomst, zó volwassen vergeleken met z'n leeftijdsgenoten."

25 aug 2009 11:01

Als ze Nederlands staatsburger blijft, moet ze zich aan de Nederlandse wet houden. Dat impliceert dat ze die tocht dus niet mag maken. Als ze inderdaad emigreert naar Nieuw-Zeeland, schijnt ze die tocht wel te mogen maken. So be it. Leven en laten leven.

Als jij 140 km/u wil rijden in Nederland, ben je in overtreding. Als je emigreert naar Duitsland zijn er (nog) stukken waar het wel mag. Waarmee dus niet gezegd is dat 140 km/u rijden niet mag...

25 aug 2009 11:03

Dat is waar. In Iran mag... Ach laat maar. :wink:

25 aug 2009 11:05

ik ben van mening dat ze nog met poppen en voor deze ene keer met een radiografisch bootje moet blijven spelen.. moet niet gekker worden :wink:

25 aug 2009 11:05

Jort schreef:In Iran mag...

Afbeelding

25 aug 2009 11:07

mooie spinaker!

25 aug 2009 11:07

Onverantwoord :!:

25 aug 2009 11:12

horn schreef:Oeps, dan moet ik gauw mijn post aanpassen. :cheesy: Gekker moet het niet worden :^: :wink:

:thumleft: :mrgreen: :mrgreen:

25 aug 2009 11:14

En ik ben van mening dat deze discussie geen plek heeft op het Porscheforum.

25 aug 2009 11:15

M.a.w., ik vind het niet zo interessant wat er in het buitenland wel of niet mag. Als ze om die reden "emigreert", prima, zelf weten, dan resteren slechts mijn persoonlijke en dus onbelangrijke bedenkingen. Ik ging uit van de Nederlandse situatie, die wat mij betreft dus verdedigbaar is.

25 aug 2009 11:20

WM550spyder schreef:En ik ben van mening dat deze discussie geen plek heeft op het Porscheforum.

Ach waarom ook niet ?? :wink:
zit mij hier toch maar te vervelen !! :mrgreen:

25 aug 2009 11:25

Zo lang er niets fout gaat is het prima, maar wat als er achteraf wel iets helemaal verkeerd afloopt en het meisje daar blijvende schade mee oploopt? Terecht kan zij dan haar ouders haar hele leven verwijten maken dat ze het toegestaan hebben. Zijzelf kan nooit de gevolgen overzien van wat ze nu graag wil. Ouders en (professionele) opvoeders hebben de taak haar hier voor te behoeden.

25 aug 2009 11:30

http://player.omroep.nl/?aflID=10009226 (Iets voor de helft)

Wat achtergrond info gisterenavond bij Knevel & vd Brink. Heel NL houdt zich met dit thema bezig. Het is dagelijks nieuws in de krant en TV dus waarom niet op het PF?
Zelfs de 2de kamer houdt zich hiermee bezig. Waar bemoeien ze zich allemaal toch mee. Er zijn regels waar iedereen zich aan moet houden en ook de uitzonderingen zijn vastgelegd. Dit is voor mij zo'n uitzondering. :wink:

25 aug 2009 11:43

barolo schreef:Heel NL houdt zich met dit thema bezig.

Dát bedoel ik. Waarom in vredesnaam????? :?

25 aug 2009 11:46

Sociale controle. :mrgreen:

25 aug 2009 11:53

Komkommertijd.

25 aug 2009 12:01

Sorry hoor, val bijna van mijn stoel van verbazing..
Hoort dit thuis op het Porsche forum??
Lijkt mij meer iets voor het Libelle/Margriet of whatever forum.

25 aug 2009 12:04

Ach, na de behandeling van Joran, kan dit er ook nog wel bij. :twisted:

25 aug 2009 12:10

Dit is ook een aardige uitzending over een 17 jarige knul die nu de wereld rondzeilt. Op Nova
http://player.omroep.nl/?aflID=10009215
Plaats een reactie