Gisteren weer teruggekeerd van het jaarlijkse Preuvenemint in Maastricht.
Heerlijk gekeuveld, geborreld en gelounged in de nieuwe Beluga stand, etc etc.
Toen we vanaf het Kruisheren naar de Vrijthof liepen zag ik al meerdere prettige auto's binnenkomen, waar ofwel geen plaats meer voor was in de Valet Parking, ofwel de eigenaar zijn auto graag wil showen voor het hotel. Zo stonden er onder andere een R8 en een prachtige AM DBS "op de stoep" geparkeerd.
's Nachts zag ik dat de laatste nog altijd op dezelfde plaats buiten stond, waarop ik tegen mijn vrouw zei dat ik zoiets NOOIT zou doen, in verband met het risico op schade, bekladden, onder pissen, stelen etc. Kortom: het gebruikelijke Nederlandse arsenaal van mogelijkheden voor afgunstige gasten.
Wat wil het toeval: 's ochtends blijkt de AM te zijn "lek gestoken" door een toevallige voorbijganger..........
Flink balen voor de eigenaar, die 's ochtends vroeg op pad wilde gaan. Zo het zich liet aanzien was er ook geen bedrijf in de omgeving te bereiken om even "een bandje" ter plaatse te komen brengen/wisselen..........
Dus is een lokaal bandenbedrijf gekomen, de AM opgekrikt, op blokken geplaatst, de band gaan wisselen (of ze dit formaat op voorraad hadden moest nog blijken) en hopelijk later weer terug geplaatst.
Al met al een hoop gezeik en stress (althans wanneer het mijn AM was geweest).
Volgende keer toch maar ergens afgesloten parkeren (de hotel Valet Parking bijv). Ook daar kunnen vandalen vaak binnenkomen maar het risico ligt toch wat lager dan open en bloot op de stoep.
lagere resolutie (telefoon...)