22 nov 2009 16:14
22 nov 2009 16:28
22 nov 2009 16:36
22 nov 2009 19:11
Devils son schreef:(gefingeerde) redenen
22 nov 2009 19:14
Jort schreef:
Het is maar net welke bril je opzet. Er zijn ook vele wetenschappers die verklaard hebben onder druk van de politiek conclusies t.a.v. AGW sterk afgezwakt te hebben.
22 nov 2009 19:19
Devils son schreef: Als je goed leest dan zie je dat "gefingeerde" sloeg op de redenen om kilometerheffing in te voeren.
22 nov 2009 19:24
Jort schreef:
Bleek niet direct uit de context of titel.
22 nov 2009 19:34
22 nov 2009 19:51
Jort schreef:Gefingeerd kan taalkundig net zo goed slaan op de inhoud van de reden, als het zelfstandig naamwoord in de zin zelf.
Overigens, het artikel is van het typische niveau cherry picking en quotes uit hun context trekken, zodat er een andere suggestie wordt gewekt dan werkelijk bedoeld.
22 nov 2009 20:14
Devils son schreef: Vind je het zelf nu ook niet lachwekkend dat je tegen beter weten in blijft volhouden?
"Redenen" slaat duidelijk op "kilometerheffing". Punt.
Ik wist bij het plaatsen al dat jij het goed ging praten...
Blijft staan dat de heren wetenschappers geen enkele verklaring hebben voor de afgelopen 10 jaar (temperatuursdaling) en dat ze die feiten vooral ook willen verdoezelen.
Het is niet zo zeer het feit dat men een beetje naar de gewenste conclusie toe redeneert (dat is normaal), maar het feit dat men inmiddels enorme indicaties a-contrario blijft negeren. En dat blijkt gewoon duidelijk uit de stukken.
22 nov 2009 21:59
22 nov 2009 23:07
Jort schreef:
Nee, omdat je in je titel spreekt over "CO² onzin" en je in het verleden ook blijk hebt gegeven niet te geloven in AGW. Dan kun je "gefingeerd" in dat zinsverband taalkundig en inhoudelijk prima op beide manieren interpreteren.
Ik praat nergens iets goed, ik schreef dat het bewuste artikel suggesties wekt, die de lading van de volledige emails in elk geval in een aantal voorbeelden niet dekt, integendeel. Van het type Fox berichtgeving.
Statistisch gezien is het sowieso cherry picking om aan een periode van 10 jaar een trend te hangen.
Dat is ook niet waar. Die suggestie wordt vaak gewekt, maar de modellen worden nog steeds voortdurend aangepast naar nieuwe inzichten.