Nu de Boxster van Enrico wacht op zijn velgen en een fotoshoot, ga ik weer eens wart nieuws uit de kast trekken. Ik heb heel lang getwijfeld over welk model het gaat worden. Ik heb uiteindelijk voor de 959 gekozen, omdat ik weet dat daar wat plamuurwerk in zit en ik met dit koude weer toch niet in de schuur ga spuiten.
Dus... een oud Tamiya doosje, met niet te veel onderdelen:

De onderdelen zijn van een redelijke kwaliteit. Ik moet wel alles een beetje schuren en na lopen, maar er is zeker een goed resultaat mee te behalen.
De body heb ik ontdaan van de gietnaden en het motorblok staat al voor een deel in elkaar.

De spoiler bestaat uit 2 delen. De motorkap en de spoiler. In werkelijkheid is dit 1 geheel. In de kit is dit een lastige naad om te plamuren. Helemaal omdat de spoiler eigenlijk een fractie te smal is. Ik voorspel dus alvast wat werk in het vooruitzicht.
Op de foto's is de spoiler inmiddels met een vijltje bewerkt zodat het fatsoenlijk aansluit en nu moet ik gaan plamuren en schuren om het glad te krijgen.

En dan maken we ineens weer een kleine srpong... De achterspoiler is geplamuurd en daarmee ook klaar om te worden gespoten.

Het motorblok heb ik helemaal 'schoon' gemaakt. Dat houdt in, alle gietnaden en andere lelijke randjes zijn verwijderd. Daarna heb ik alle onderdelen zo veel mogelijk aan elkaar gelijmd omdat het dan makkelijker is met spuiten.
Onderstaande foto's tonen het motorblok nog ongespoten. Het geheel is nog niet volledig vastgelijmd, maar 'opgestapeld'. Dat noemen we in 'vaktermen': dry-fit. Het passen zonder onderdelen te lijmen.