Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Gesloten onderwerp

Single 45 touren digitaliseren?

20 feb 2010 9:27

Ik weet dat Ion dergelijke pick-ups op de markt brengt, dus die links hoef je me niet te geven. Heb nl geen zin om voor één keer zo'n apparaat te kopen.

Ik heb een nummer dat emotionele waarde voor me heeft en helaas nooit op cd is uitgebracht (is de b-kant van een single). Heb op Ebay recentelijk het singletje gescoord, maar wil het graag als mp3 hebben.

Iemand een tip waar ik vinyl kan laten omzetten naar een digitale file?

Alvast hartelijk dank voor de hulp.

Re: Single 45 touren digitaliseren?

20 feb 2010 9:44

Wanneer je in de buurt van Oosterhout moet zijn, kan ik het voor je doen.

Heb dit zelf met mijn eigen verzameling van +/- 500 elpees/singles/maxi singles gedaan.

Niet met zo'n USB platenspeler. Maar met een oude - erg goeie - platenspeler die ik ooit heb overgehouden uit de tijd dat ik in de HiFi werkzaam was.
Laatst bijgewerkt door Marc op 20 feb 2010 9:47, in totaal 1 keer bewerkt.

20 feb 2010 9:46

Is het niet al beschikbaar op usenet of via Bittorrent? Geef het nummer en artiest eens door, kunnen wij ook een poging doen. :wink: (K3 toch? :mrgreen: )
Laatst bijgewerkt door diggler_911 op 20 feb 2010 11:24, in totaal 1 keer bewerkt.

20 feb 2010 10:36

nee, zit daar vaak. niet te vinden. zo heb ik daar tijden voor mijn pa gezocht naar Waterlooplein van Johnny & Rijk. Kwam ik helaas ook niet tegen - alleen die &@#*&%$*) accordeon versies... :cheesy:

Maar als je hem kan vinden, zou ik erg geholpen zijn: het gaat om de b-kant van Alison Moyet's That Ole Devil Called Love en het nr heeft Don't Burn Down The Bridge.

Sharky: :thumleft: voor het aanbod. Hou ik in gedachten, want ik ben zeker wel eens in de buurt van Oosterhout.

20 feb 2010 11:09

Hai Horn,
bedoel je deze ?
Don't Burn Down the Bridge ('Cause You Might Wanna Come Back Across)
is wel van Albert King !!
bittorent !!

20 feb 2010 11:14

Heb je Johhny en Rijk ondertussen wel gevonden ?
Ik heb hem wel voor je.

Oja, is de extended versie van die niet afgebrande brug ook goed ?

Afbeelding

Staat reeds 128 dagen op Usenet. :mrgreen:
Laatst bijgewerkt door Patrick op 20 feb 2010 11:42, in totaal 1 keer bewerkt.

20 feb 2010 11:42

@ Diablo - nee, die bedoel ik niet.

@ Patrick - ja, die is het. Extended uiteraard ook helemaal goed! En Johnny & Rijk heb ik nooit gevonden. Pa leeft inmiddels niet meer, maar als je hem hebt, mail hem er dan ajb bij...

Thanks man!! :thumleft:

20 feb 2010 11:46

:salut: Veel plezier er mee !

Misschien wel even aardig om te vertellen. Ik kwam de cd met de Grootste Successen van Johnny & Rijk jaren geleden tegen in een platenzaak op de Rozengracht in Amsterdam. Met jaren gelden bedoel ik lang voor dat je even een kopietje kon branden.
Volgens mij was de cd iets van fl. 7.95. Ik heb er toen meteen twee gekocht, één voor mezelf en één voor mijn vader. Ik heb blind gelegen de eerste keer, heerlijk die teksten. Later ook nog een andere cd van ze gescoord.

20 feb 2010 20:51

Ik moet het eens uitproberen....

Thorens draaitafel en een uitmuntende RIAA voortrap in de voorversterker. de PC heeft 24 bit sampeling @ 192Khz en ruis -118 db..... zou moeten kunnen.

20 feb 2010 21:12

Alison Moyet, ook een van mijn favorieten in de jaren '80. Wat een stem!

20 feb 2010 21:16

Yeeeaaahhh, the good old eighties.............

20 feb 2010 22:20

:idea: horn .
Ken iemand bij jou in de buurt die zo'n usb ding hebt :idea:

20 feb 2010 22:31

Verwacht ook niet teveel kwaliteit van zo'n usb ding.
Een goede geluidskaart, een goede draaitafel en en goede voorversterker zijn gewenst voor een redelijk goed resultaat.

20 feb 2010 22:58

Het was maar een :idea:
Patrick :!:
horn kan zelf wel inschatten wat hij er mee doet . :!:

20 feb 2010 23:00

topic kan op slot, heb van Patrick zowel Alison als Johnny & Rijk ontvangen. Dank voor de hulp en suggesties! :thumleft: :salut:

20 feb 2010 23:04

horn schreef:topic kan op slot

Dat kan je toch zelf?

20 feb 2010 23:05

Jeroenoop je hebt gelijk. :thumleft:

20 feb 2010 23:05

Ja hoor. Maar soms sta ik verbaasd hoe snel er een oplossing, antwoord of hulp komt op dit forum. En dat wilde ik even laten weten. Maar ik zal het idd sluiten.
Gesloten onderwerp