Mannen: hold your horses!Life is what happens while making other plans....
Mijn bouwproject wordt ook met veel interesse gevolgd door een aantal kennissen en vrienden, waaronder een aantal van m'n voetbalmaatjes.
Zit ik gisteravond na het zaalvoetballen met een van die voetbalmaatjes van me te kletsen aan de bar over m'n project en geef ik aan dat ik aan het bezien ben wat de mogelijkheden zijn om een embleem na te laten maken door een frezer, zegt hij dat z'n zoon bij een bedrijf werkt dat medailles en pins maakt
Die jongeman belde vanochtend al, ik heb hem wat fotootjes gestuurd die ik van het embleem heb en volgens hem is het geen probleem om dat embleem na te maken, waarbij het rood zelfs hoogwaardig geëmailleerd kan worden. Hij adviseerde bovendien om het van een bepaalde metaallegering te maken die zeer weersbestendig is, omdat het embleem niet als medaille of pin zal worden gebruikt, maar als auto-embleem.
Toen ik hem vroeg wat dat dan zou gaan kosten, kwam hij met een geschatte prijs die naar mijn mening alleszins redelijk zou zijn; met als enige nadeel dat er dan minimaal 50 stuks geproduceerd moeten worden
Dat is dan -voor zo'n gering aantal- wel een hele scherpe prijs (en dat klopt wel, want ik heb al eerder bij medaille-jongens geïnformeerd en daar kwamen bedragen uit waar je stil van werd; pas vanaf 1.000 stuks werd het dan interessant qua prijs per stuk, maar dergelijke aantallen zet ik natuurlijk nooit weg).
En de kosten zitten overigens niet zozeer in de productie van de emblemen, maar in het maken van de mallen. Dat betekent dat de emblemen bij 50 stuks zo'n € 12,50 inclusief BTW per stuk gaan kosten (als consument moet ik maar even inclusief BTW rekenen), terwijl als je er 100 koopt de prijs zakt naar € 7,50 per stuk
De jongeman zal er nu mee aan de slag gaan en ik krijg binnenkort een offerte...
Ik ben benieuwd!
Voor iedereen die heeft zitten autocatten voor me: super bedankt!
Die emblemen laten maken is dan weliswaar een aardige investering, maar misschien kan ik die kosten/investering wel binnen de perken houden als ik de emblemen kan verkopen...