Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Adres voor verwijderen wielsloten zonder schade

08 maart 2010 23:03

Hallo,

Twee van de wielsloten van mijn dagelijkse vervoermiddel zitten muurvast. Ondanks mijn verzoek om deze met de momentsleutel vast te zetten, is er waarschijnlijk toch een luchtsleutel gebruikt. Met als gevolg dat de dop/sleutel van de slotbout afglijdt.

Weet iemand een adres waar ik deze slotbouten kan laten verwijderen, zonder dat er schade (door evt. laswerk) aan de velgen ontstaat?

Alvast bedankt!

Re: Adres voor verwijderen wielsloten zonder schade

08 maart 2010 23:07

'n beetje garage heeft 'n setje 'overslag' doppen voor het verwijderen van wielsloten :idea:

08 maart 2010 23:13

Dat zou inderdaad kunnen, ware het niet dat bij Volvo een anti-diefstal ring om de slotbout heen zit, waardoor de overslagdop doordraait.
:cry:

08 maart 2010 23:40

past de originele dop bij die bout dan niet meer??

en bij de andere wel dan??

meestal gaan die dingen niet zo maar stuk ook met luchttol niet.

08 maart 2010 23:56

Er bestaat een frees - bij Porsche - die netjes de kop afdraait zonder de velg te beschadigen :D

12 maart 2010 21:59

Als het om een Volvo gaat, de wagen op z'n kop leggen, een flinke haakse slijper in de ophanging aanzetten, doorgaan tot je bijna door de remschijven heen bent, elke wielbout netjes afslijpen (pas op dat je de velgen niet beschadigd), en vang de wielen voorzichtig op als ze eraf vallen :mrgreen:

13 maart 2010 11:03

Bedankt voor deze waardevolle tip. Op zo'n manier heb ik het nog nooit geprobeerd, maar ik wil best wel wat ervaring opdoen mocht het bij jouw P ooit eens gebeuren.
:thumleft:

Het is inmiddels al gelukt. Heb zelf maar wat moeite gedaan en hardstalen wielbouten op de slotbouten gelast. Uit aluminiumplaat een mal gemaakt die in het velggat en deels over de velg valt om de lasspetters op te vangen, en dan heel voorzichtig lassen. Ging prima, en OOK zonder schade.

13 maart 2010 19:25

ohh, ehh, goed bedacht. Ik bel je op als ik eens een lastig probleem heb :wink:
Plaats een reactie