Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

ANWB Koerslijst

09 maart 2010 22:26

Is de Anwb koerslijst nog wel reeel, heb de auto van mijn vrouw op MP staan, eigenlijk geen serieuze reacties, Audi TT roadster, alles keurig op de ANWB site nagerekend kunt alleen metallic als optie kwijt, ANWB geeft € 20.700 - vraag € 17.950, wat heb je aan zo'n advies? :scratch:

Re: ANWB Koerslijst

09 maart 2010 22:27

niets :D het is wat de gek er voor geeft

09 maart 2010 22:32

ANWB koerslijst is altijd maar een indicatie geweest, maar met de huidige markt heb je er nog minder aan, zeker bij wat meer 'exotische' auto's. Ik denk dat bijvvorbeeld http://www.gaspedaal.nl meer informatie geeft over het marktbeeld op dit moment... Succes met de verkoop!

09 maart 2010 22:43

De ANWB-koerslijst klopt voor geen meter, althans, dat is mijn (jarenlange) ervaring. In de regel zijn de prijzen veels te hoog, ook voor reguliere auto's. Net de Beetle van mijn vrouw verkocht, koerslijstprijzen gingen helemaal nergens over.

10 maart 2010 0:31

Mijn ervaring is ook dat de koerslijst van de ANWB volkomen ireeel is. Dat zie je ook in Autokampioen in de occassionrubriek, waar de ANWB ook 'advies' geeft over richtprijzen. Voor drie jaar oude auto's worden in die rubriek bijvoorbeeld richtprijzen aangegeven van 60% van de nieuwprijs (stel 60% van 30.000 euro is 18.000 euro). Vervolgens wordt, om de verdere afschrijving te bepalen, de richtprijs gegeven voor als we nog eens drie jaar verder zijn (dus als de auto 6 jaar oud is). Soms wordt dan een prijs opgegeven van 1/3 van de huidige occassionprijs (in het voorbeeld 6.000 euro) :scratch: Dat kan natuurlijk niet, van een nieuwe auto 40% eraf in 3 jaar waarna de 3 jaar erna er 66,6% afgaat van die eerdere occassionprijs.

Echt goede richtprijzen vind je op www.autodna.nl :thumleft:

10 maart 2010 0:34

koerslijst anwb inderdaad dikke paup. De ene auto wordt veel te hoog gezet, en voor andere wagens worden prijzen aangegeven waarvoor ik er 10 zou kopen
Plaats een reactie